کد خبر 380852
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹

انگليس براي قدرت‌نمايي عليه روس‌ها در مانور نظامي ناتو، هزار نيروي بيشتر به شرق اروپا اعزام مي‌کند.

به گزارش مشرق، روزنامه انگليسي تلگراف با انتشار اين خبر نوشت: انگليس براي قوت بخشيدن به مانور نظامي ناتو در شرق اروپا و براي قدرت‌ نمايي عليه روسيه،‌ هزار نيروي نظامي ديگر به اين مناطق اعزام خواهد کرد.

«ديويد کامرون» نخست وزير انگليس که سال گذشته ميلادي در نشست ناتو در ولز شرکت داشت، از امکان افزايش نيروهاي نظامي انگليس در مانور ناتو تا 2 هزا رو 200 نفر خبر داده بود.

عظيم‌ترين مانور نظامي امسال با بيش از هزار نيروي نظامي بيشتر و 300 وسيله نقليه ماه سپتامبر به نيروهاي لهستاني خواهند پيوست. در طول سال نيز نيروهاي انگليسي به کشورهاي حوزه بالکان و هم‌چنين بلغارستان و آلمان اعزام خواهند شد.

کامرون در سفر اخير خود ديروز در واشنگتن گفت: در فصل پاييز آينده نيز نظاميان نيروي دريايي انگليس براي انجام ماموريت مانور نظامي در درياي بالتيک به شمال شرق اروپا اعزام خواهد شد.
اعضاي شرقي ناتو بعد از انضمام کريمه به روسيه و ترس از تهديد حضور نظاميان روسي در مرزهايشان، خواستار حمايت‌هاي بيشتر ديگر اعضاي ناتو شدند.

روز گذشته نخست وزير انگليس و رييس جمهور آمريکا در کنفرانس خبري در واشنگتن از ادامه تحريم‌ها عليه روسيه در موضوع اوکراين حمايت کردند. اين درحاليست که روز دوشنبه هفته جاري 28 عضو اتحاديه اروپا در بروکسل جمع خواهند شد و «موگريني» رياست سياست خارجي اروپا خواستار بهبود روابط با روسيه و کنار گذاشتن مناقشات با روس‌ها در مساله اوکراين شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس