کد خبر 380612
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۳

منابع لبنانی اعلام کردند که دور دوم گفت‌و‌گوهای حزب الله و جریان المستقبل لبنان لحظاتی پیش در عین التینه آغاز شده است.

به گزارش مشرق، منابع محلی لبنان، دور دوم گفت و گوهای حزب الله و جریان المستقبل لبنان لحظاتی پیش در «عین التینه» آغاز شده است.

جریان المستقبل و حزب الله در حالی گفت وگوی مشترک را با نظارت و سرپرسی نبیه بری ادامه می‌دهند که در نشست قبلی طرح امنیتی را مورد بررسی قرار دادند و تاکید کردند که این طرح باید تمام مناطق به ویژه بقاع شمالی را در بربگیرد.

در گفت‌وگوی اخیر، حزب الله بار دیگر بر حمایت خود از طرح امنیتی تاکید و اعلام کرد که رهبران حزب و بیش از همه سید حسن نصرالله دولت را به مسئولیت پذیری و انجام وظایف خود فرا می خوانند وتاکید دارند که هر ا شتباهی از هر کس که سربزند حتی اگر از حامیان حزب لله باشد، قابل بخشش نیست.

تا اینجا دو طرف بر لزوم تکمیل طرح امنیتی و انتقال بحث از گردان های مقاومت و پافشاری جریان المستقبل بر پایان حمایت از گردان های مزبور در پی مشکلات اخیر در صیدا،به توافق رسیدند .

همچنین در گفت وگوهای قبلی حزب الله تاکید کرد که گردان های مقاومت که در سال 1977 تاسیس شد در آزادی لبنان از اشغال اسرائیلی شرکت داشت و هنوز بخشی از مقاومت به شمار می آید و نمی توان آن را با سایر تشکیلات مسلح مقایسه کرد.

در همین ارتباط منابع حزب الله تاکید دارند که نمی توان با درخواست برچیدن این گردان‌ها موافقت کرد.

از سوی دیگر نمی توان به دلیل این موضوع گفت‌وگویی را که کلید خورده است متوقف کرد بلکه حزب الله در این خصوص و سایر مسائل با نگاه باز برخورد می‌کند هر چند برخی، شایعاتی را در این خصوص رواج داده و اعلام کردند که حزب الله به دلیل اصرار المسقبل بر حل این مشکل مربوط به گردان‌های مقاومت، بحث و بررسی در این خصوص را متوقف کرد.

نکته دیگر اینکه محور جدول بحث و بررسی در جلسه بعدی بر چگونگی و لزوم مقابله با تروریسم تکفیری متمرکز خواهد بود به ویژه اینکه اخیرا یک انفجار در جبل محسن رخ داد و یک بسته انفجاری در طرابلس و مقادیر فراوانی مواد منفجره در عرسال خنثی شد.

اما در مورد برچیدن پرچم‌ها و شعارها از بیروت حزب الله تاکید کرد که در این خصوص هیچ مشکلی ندارد و در جریان نشست و گفت وگو این موضوع را به طرف مقابل اعلام خواهد کرد.

منابع نزدیک به این گفت‌وگوها همچنین اعلام کردند که مهم ترین نتیجه گفت‌وگو کنترل بازتاب‌های انفجار جبل محسن و خویشتنداری اهالی الجبل و محکومیت انفجارها به ویژه در طرابلس بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس