کد خبر 380589
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰

رئیس‌جمهور ترکیه با "تحریک‌آمیز" خواندن اقدام هفته‌نامه فرانسوی در انتشار کاریکاتورهای ضد اسلامی این اقدام را "اشاعه نفرت و نژادپرستی" توصیف کرد.

به گزارش مشرق، حریت نوشت: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، امروز (جمعه) با اشاره به انتشار کاریکاتورهای موهن ضد اسلامی در هفته‌نامه فرانسوی شارلی‌ابدو گفت: "این نشریه به دلیل انتشار مطالب تحریک کننده درباره اسلام، مسیحیان، و سایرین بد نام است."

وی در ادامه گفت: "این آزادی نیست. این به معنای تقویت تروریسم از طریق مداخله در حریم آزادی دیگران است. باید از این امر آگاه باشیم. چیزی به نام آزادی نامحدود وجود ندارد."

اردوغان گفت: "مسلمانان انتظار دارند به پیامبرشان احترام گذاشته شود همانگونه که آنها برای پیامبران مسیحیت و یهودیت احترام قائلند."

وی افزود: "شاید آنها بی‌دین باشند اما باید به آنچه برای من مقدس است احترام بگذارند.... اگر این کار را نکنند یعنی دست به اقدام تحریک‌آمیز زده‌اند که می‌تواند توسط قانون تنبیه شود. آنچه آنها انجام می‌دهند منجر به نژادپرستی و نفرت می‌شود."
     
هفته‌نامه شارلی ابدو در اولین شماره‌اش پس از حمله‌ای که منجر به کشته شدن 12 نفر شد، کاریکاتوری اهانت‌آمیز و منتسب به رسول اکرم (ص) منتشر کرد، اقدامی که اعتراض گسترده مسلمانان در سراسر جهان را در پی داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    این یارو:اردوغان آدمه که نظراتش را میذاری؟ قاتل مردم سوریه وعراق مگه نظرات نتان یابو را میذاری که نظرات اینو میذاری؟
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    مشرق جان : "دشمن دشمن ما دوست مانيست."
  • ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    0 0
    مرگ بر اردوغان
  • حسن ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    بی پدر ..... ازت متنففففففففففففففففرم ، قراره بیاد تهران .... بچه ها بریم خفتش کنیم....؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس