ساعتی پیش، بیست و هشتمین یادواره شهدای مسجد پنبه چی تهران، با حضور جمع کثیری از خانواده های معظم شاهد، جانبازان و ایثاگران، مردم قدرشناس و چهره های هنری و ورزشی به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، اجرای این یادواره که با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری بین المللی، حاج کریم منصوری آغاز شده بود را فرزاد جمشیدی بر عهده داشت.

همچنین، معصومه آباد، آزاده سر افراز و نویسنده کتاب پر فروش من زنده ام، سخنرانی کرد و خاطراتی از رشادت های اسرای ایرانی در عراق را برشمرد.

آباد در سخنانش با اشاره به اینکه هنوز جنگ تمام نشده و جهاد همچنان ادامه دارد، گفت: بعد از حادثه عاشورا هم عده زیادی می گفتند که کاش ما بودیم و امام حسین را یاری می دادیم اما عملکردشان در مسیرو راه حسینی نبود. حالا نباید یادمان برود که چه روزهایی را پشت سر گذاشتیم وتکلیف امروزمان را راموش نکنیم.

نویسنده کتاب من زنده ام در ادامه به تحریم های گسترده در سال 58 اشاره کرد و ادامه داد: تحریم ما در زمینه قهوه و پپسی کولا نبود بلکه نان و گندم را به روی ما بسته بودند که خوشبختانه چند سال پیش به خودکفایی رسیدیم.

معصومه آباد به بدهی های رژیم بعثی بعد از جنگ اشاره کرد و گفت: این نشان می داد که کشورهای مختلفی از شرق و غرب به کمک صدام رفته بودند.

عضو شورای شهر تهران ضمن تاکید بر نادانی صدام در زمینه اتحاد و ولایت پذیری مردم ایران گفت: بسیج، لباس فاخری بود که حضرت امام برای همه مردم ایران دوخت و این لباس بر تن همه اقشار مردم، زیبا و برازنده بود.

خاطره گویی معصومه آباد در یادواره شهدای مسجد پنبه چی
معصومه آباد به دو دسته مواجهه دشمنان با فرهنگ دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ممنکن است برخی دفاع مقدس را از ریشه وبن قبول نداشته باشند اما برخی نیز با وارد کردن شبهات در صدد تخریب افکار هستند و من هر روز در مراسم های مختلف حاضر می شوم و سخنرانی می کنم تا به اندازه خودم، واقعیت هایی که دیدم را به نسل بعد منتقل کنم.

آباد همچنین به بیان خاطراه ای از لحظه اسیر شدن در جاده آبادان پرداخت و یادی هم از رشادت های بانوان همبندش کرد و آنچنان با صلابت، از ایستادگی های اسرا گفت که بارها با فریاد تکبیر حضار خصوصا باناودن حاضر در مراسم روبرو شد.

در این یادواره همچنین اصغر نقی زاده، بازیگر سینما و تلویزیون و از یادگاران عملیات کربلای 5 به بیان خاطراتی پرداخت.
/شاهرخ مشهدی/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس