مجموعه «نیمه پنهان ماه» این هفته با هدف بررسی زندگی شهید برونسی به گفت وگو با همسر این شهید می پردازد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «در عمليات بدر بسيار ناراحت و گرفته به نظر مي رسيد، چون عمليات خيبر و آنچه در عمليات خيبر اتفاق افتاده بود، خيلي برايش سنگين و متأثركننده بود و لذا خيلي تأكيد مي كرد كه هيچكس اجازه عقب نشيني در اين عمليات را ندارد و بايد ما هدفمان را بگيريم، حتي اگر تا آخرين نفرمان هم به شهات برسيم» اینها بخشی از صحبت های شهید عبدالحسین برونسی در یکی از عملیات ها خطاب به همرزمانش است؛ شهیدی که حاضر نبود حتی تا آخرین قطره خون دست از آرمان های اسلامی و انقلابی بردارد.

عبدالحسین برونسی سوم شهریورماه سال 1321 در یکی از روستاهای ربیت حیدریه به دنیال آمد؛ او ابتدا به شغل بنایی مشغول بود ولی بعدها به سپاه پاسداران پیوست هرچند در خلال سال های پیش از انقلاب، از جمله فعالان سیاسی مخالف حکومت ستمشاهی به شمار می رفت.
دستگیری چندباره توسط ساواک و حتی صدور حکم اعدام نتیجه فعالیت های سیاسی شهید برونسی در زمان شاه بود ولی پیش از اجرای حکم، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و برونسی آزاد شد.

وی پس از چند بار تغییر شغل نهایتا به شغل بنایی روی میاورد و تا هنگام پیوستن به سپاه این شغل را ادامه داد. او همچنین از فعالان سیاسی مخالف حکومت پهلوی بود که چند بار توسط ساواک دستگیر و شکنجه شده و نهایتا حکم اعدامش صادر گردید اما با وقوع انقلاب اجرا نشد.
پس از انقلاب و در سال های دفاع مقدس، در سمت های مختلفی از جمله فرماندهی تیپ 18 جوادالائمه و فرماندهی گردان بلال به انجام وظیفه پرداخت؛ شهید برونسی در جریان عملیات والفجر ۳ موفق به تصرف ارتفاعات کله قندی و به اسارت گرفتن سرهنگ جاسم یعقوب داماد و پسرخاله صدام شه بود و رهبر حزب بعث برای سر او جایزه تعیین کرد.

سرانجام در 23 اسفند سال 1363 و در عملیات بدر به فیض شهادت نائل آمد.

مجموعه گفت وگو محور «نیمه پنهان ماه» که هر هفته با هدف بررسی زندگی یکی از شهدا با همسران آنها مصاحبه می کند این هفته به سراغ همسر شهید عبدالحسین برونسی می رود؛ در این قسمت، تبریک ماه رمضان از زبان خانواده شهدا، به همراه روایت سجایاي اخلاقی و کلیتی از زندگی شهید صورت می گیرد.

نیمه پنهان ماه این هفته ساعت 19 روز چهارشنبه 24 دی از شبکه افق پخش می شود و تکرار آن هم روز بعد ساعت 15 خواهد بود؛ امیر بنان تهیه کننده و یاسر انتظامی کارگردان این مجموعه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • گنجی پور ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    0 0
    عزت و سلامت را برای خانواده این شهید عزیز خواستاریم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس