کد خبر 380011
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم یکی از موارد مورد بحث در آیین نامه های آموزشی را ابقا یا حذف نمره ردی در کارنامه دانشجویان عنوان کرد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، دکتر عبدالرحیم نوه ابراهیم مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم، درباره آخرین تغییرات اعمال شده در آیین‌نامه آموزشی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری گفت: بیش از 70 درصد آیین‌نامه هاي آموزشی مقاطع تحصيلي دانشگاهي بازنگری شده است و امیدوارم ظرف یکماه آینده آیین نامه های مذکور اصلاح و ابلاغ شود.  

وی درخصوص مهمترین موارد آموزشی که در بازنگری های صورت گرفته اصلاح و تغییر یافته است، گفت: هنوز بازنگری آیین نامه آموزشی به اتمام نرسیده است و برهمین اساس اطلاعاتی که ارایه می شود هنوز نهایی نشده و بیشتر در حد پیشنهاد است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم افزود: درحال حاضر اساتید دانشگاه‌ها و معاونان آموزش در جلسات کارشناسی حاضر شده و اشکالاتی که برای آنها در اجرا به وجود می آید را مطرح کرده و پیشنهاد اصلاح می دهند.

وی افزود: ولی یکی از موارد مهمی که مطرح شده، نمره ای است که دانشجو زیرحد نصاب کسب کرده و مشروط می شود، در آیین نامه فعلی و در گذشته این گونه عمل می شد که نمره مردودی در کارنامه درج شده و در معدل دانشجو حساب می شد و این مساله منجر به کاهش معدل و افت دانشجو می شد.

نوه ابراهیم افزود: اکنون برخی از دانشجویان، معاونان آموزشی پیشنهاد داده اند که نمره مردودی را به عنوان سابقه آموزشی دانشجو لحاظ شود ولی در معدل حساب نشود چون نهایتا دانشجو باید نمره قبولی از آن درس را کسب کرده و فارغ التحصیل شود، آیین نامه نیز این اجازه را به دانشجو می دهد که چند بار درس را انتخاب کرده و بعد از اینکه نمره لازم کسب کرد فارغ التحصیل شود .

وی یادآورشد: در نهایت بحث این است که نمره ردی در معدل حساب نشود و حتی برخی پیشنهاد داده اند که این نمره از کارنامه هم حذف شود چرا که این مساله تضاد ایجاد می کند و ممکن است باعث کاهش انگیره ها و افت تحصیلی شود.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    0 0
    فکر خوبیه. در گذشته و حال، اینکه نمره مردودی از کارنامه حذف شود برای دانشجویان شاهد و ایثارگر به عنوان یک امتیاز عمل می شد و می شود. مطمئنا اگر برای همه ی دانشجویان اعمال شود بسیار عالی است.
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    0 0
    ما که قبلا با معدل اینشتین فارغ شدیم هم میتونیم مراجعه کنیم و نمره مردودی را از معدلمون حذف کنیم.
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    0 0
    بهتر است كه نمره مردودي جزء سابقه دانشجو باشد ولي به آن ضريب داده شود. و اين ضريب نيز بر اساس نمره كه بعدا كسب مي كند باشد. به عنوان مثال اگر حد نصاب قبولي را كسب كند به آن ضريب 1 تعلق بگيرد ولي اگر نمره بالاتري مثلا 18 به با لا كسب كند به آن ضريب 0/1 داده شود.
  • ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    0 0
    نمیخوای دانشگاه رو بی خیال شی دوست عزیز؟ موهامون سفید شد داداش
  • مجید ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    0 0
    یه فکری به حال مشروطی زیر 8 واحد بکنید مگه میشه یکی به خاطر یک درس تک واحد بشه 12 مشروط و بعدش اخراج .
  • شادی ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    0 0
    عالیه جیغغغغغغغغغغغغغغغغغغ
  • نگار ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    0 0
    خواهشن بررسی کنید با سلام فکر میکنم خیلی خوب باشه چون این امر باعث میشه دانشجو انگیزه پیدا کند . و از نظر روانی تاثیر بر تصمییم جبران و مطالعه کند. خواهشن برای تمام ورودی ها اجرا بشود. شامل ما 87 تا 88 و 89 و 90 و 91 هم بشود و خواهشم این هست فکری هم به حال ما ورودی 87 تا 91 بکنید. چون هیچ بخشنامه ای برا ما صادر نشده و بخشنامه های جدیید هم به ما تعلق نمگیرد. نمونه این مشگل در بخشنامه حذف نمره مردوودی در صورت کسب نمره 14 میباشد. این بخشنامه فقط برا ورودی 91 به بعد قابل اجراست. منی که ورودی 88 هستم بیشتر از 7 درسم را بعد از ردی اول تصمیم گرفتم مطالعه کنم و نمره 14 بگیرم ... ولی با پیگیری های بیشتر بعد گرفتن نمره گفتتند شامل ورودی های 88 نمیشود . خواهشن بررسی بفرمایید با تشکر فراوان
  • دانیال ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    0 0
    با تشکر فراوان از مدیر سایت و تمامی کسانی که دارن به این جامع خدمت میکنند . خسته نباشین و خدا یارتان خواهشم از شما . موضوع یا مطلبی در باره این قانون ۲۰ واحد جبرانی در سایت بگذارید تا دوستان بیاین مشکلاتشون را تو سایت قید کنند تا شاید راه چاره ای برا این بخشنامه باشه. باور کنید در یک دانشگاه بر اساس امار من حدود ۸۰ نفر در رشته های مختلف دارای معدل ۱۱/۳۰ تا ۱۱/۹۰ میباشند که در حال گذراندن ۲۰ واحد جبرانی میباشند. که فکر نکنم بشود جبرانش کرد. بر اساس این قانون ما ترم بعد معلق میمانیم … اخه یا معرفی به استاد بدن یا دوباره جبرانی بدهند ولی نه ۲۰ واحد ۱۲ واحد با میانگین ۱۲ برا خروجی اگه نظرم را پخش کنید لطف زیادی در حق ما کردین ممنونم
  • مینا ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    0 0
    با سلام من ورودی 87 هستم یعنی شام ما میشه یا نه فقط خواهش می کنم ما را فراموش نکنید این بخشنامه قبلی ما را بد بخت کرده خدا نگهدارتون باشد
  • هستی ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    با سلام من ورودی ۸۷مقطع کارشناسی هستم که تمام واحدهامو با قبولی پشت سر گذاشتم اما متاسفانه معدلم به حد نصاب نرسیده و با جبرانی هم معدلم به ۱۲ نمیرسه. تکلیف چیست ایا بخشنامه یا قانونی وجود ندارد که درسهایی که رد شدم و جز معدل بوده رو بتونم حذف کنم و فارق التحصیل بشم. ممنون میشم اگه جوابمو زودتر بدید.
  • ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    باسلام خواهشمند درخصوص حذف نمرات ردی ارشد نیز کاری بکنید و اطلاع رسانی شود کی قابل اجرا است
  • حسيني ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    1 0
    باسلام من دانشجوي ارشد هستم. از اساتيدي و مديراني كه دست اندر كار بخشنامه ها و آئين نامه ها هستن عاجزانه خواهشمند و خواستار اين هستم كه نمرات مردودي از معدل كل داشنجويان ارشد دانشگاه آزاد و كليه دانشگاهها حذف شود. ما زماني فارغ التحصيل مي شويم كه نمره قابل قبول كسب كنيم. پس نمره مردودي بجز افت تحصيلي ازمغاني برايمان ندارد. خواهشمندم كه ترتيب اثر بدهيد و به دانشگاهها ابلاغ شود. شاگرد كوچك شما
  • دانشجو ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    با سلام قانون خوبی هست آیا تا کنون مصوب شده یا هنوز در حال بررسی هست?
  • دانشجویی که برای ارشد ماشینش هم فروخت ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    1 0
    با سلام آیا این طرح شامل دانشجویان ارشد دانشگاه آزاد هم میشود آیا تا آخر شهریور 95 اجرا میشود من که معدلم کمتر از 14 است و نمی تونم از پایان نامه دفاع کنم
  • سپیده ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    0 0
    سلام خواهش میکنم بگین این قانون شامل ورودی های 92 هم میشه؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس