کد خبر 379729
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸

شورای وزیران عربستان با طرحی که نهادهای امنیتی اجازه بازداشت، بازرسی منزل و بازجویی از «افراد» را در این کشور می‌دهد موافقت کرد.

به گزارش مشرق، شورای وزیران عربستان در جلسه ای با طرحی برای تشدید فشار و قانونی کردن سرکوب مخالفان حکومت موافقت کرد.

خبرگزاری عربستان «واس»، گزارش داد که در جلسه روز دوشنبه (دیروز) شورای وزیران این کشور که به ریاست «سلمان بن عبدالعزیز» ولیعهد و معاون نخست وزیر عربستان برگزار شده بود با طرح فهرست اقدامات اجرایی جزائی خاص موافقت کرده است.

بر اساس این طرح نهادهای امنیتی اجازه خواهند داشت بدون طی کردن روند قانونی، به منظور تشدید سرکوب مخالفان حکومت اقداماتی مانند جمع آوری مدرک برای اثبات جرم، تفتیش و بازرسی منازل افراد، بازداشت و بازجویی از آنها را انجام دهند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که با تشدید وضعیت جسمی پادشاه سعودی که با وجود گذشت دو هفته از بستری شدن او در بیمارستان، گزارش معتبری از وضعیت جسمی وی منتشر نشده، عربستان از بیم افزایش شایعات و قدرت گرفتن معارضان، دایره فعالیت مجازی آنها را محدود می‌کند.

روزنامه ایندیپندنت انگلیس، گزارش داده بود که این اقدام در راستای محدود کردن فعالیت‌های فعالان شبکه‌های مجازی و وبلاگ‌نویس‌های معارض حکومت عربستان صورت گرفته است.

چند روز پیش عربستان «رائف البدوی» فعال عربستانی و مؤسس «سازمان لیبرالیسم» این کشور را در ملأ عام شلاق زد که با واکنش شدید سازمان‌های حقوق بشری مواجه شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس