کد خبر 379679
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹

در نمایشگاه بین المللی امسال خودروی آمریکای شمالی از خودروی اسپرت قدرتمندی رونمایی شده که در قلب خود یکی از مقرون به صرفه ترین موتورهای جهان را دارد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، شرکت خودروسازی فورد که سال گذشته جایزه بهترین موتور مقرون به صرفه (EcoBoost) را از آن خود کرده بود حالا و در نمایشگاه بین المللی خودروی آمریکای شمالی موسوم به NAIAS از یکی از جذاب ترین محصولاتش رونمایی کرد که در دل آن یکی از همان موتورهای EcoBoost به چشم می خورد.

این خودرو که دومین نسخه GT معروف این شرکت خودروساز است مجموعه ای جالب توجه از به روزترین فناوری های خودروسازی جهان را در خود دارد.

مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودروی دنیا+عکس

تا دلتان بخواهد از فیبر کربنی در بخش های گسترده ای از بدنه و قسمتهای داخلی آن استفاده شده تا دو فاکتور مهم وزن کم و استحکام بالا در آن رعایت شده باشد.

GT جدید شش سیلندر بوده و موتور توربو دوقلوی مقرون به صرفه آن که نسبت به وزن و ابعاد، مصرف بسیار مناسبی دارد بیش از 600 اسب بخار توان دارد. تمام کارشناسانی که از این محصول جدید در نمایشگاه بین المللی خودروی آمریکای شمالی بازدید کرده اند این محصول جدید را به لحاظ برخورداری از چنین توانی یک شاهکار توصیف کرده اند!

مهندسان فورد از در بخشهای جلویی و عقبی خودرو از زیرلایه های آلومینیومی استفاده کرده اند. این تکنیک جالب توجه به افزایش استحکام خودرو کمک زیادی می کند.

گرچه فورد اطلاعاتی درباره وزن آن منتشر نکرده اما مدیرعامل آن به خبرنگاران گفته که توزیع وزن در بخشهای مختلف خودرو یکی از برگ های برنده آن است.

مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودروی دنیا+عکس

فورد در نظر دارد این خودرو را از سال 2016 روانه بازار کند. فروش جهانی این خودرو به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولد GT در فورد صورت می گیرد.

مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودروی دنیا+عکس

گفته می شود GT جدید آنچنان مورد توجه مقامات فورد قرار دارد که یکی از 12 خودروی خاص این شرکت برای تولید و فروش در 4 سال آینده خواهد بود.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سوسان ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    یاشاسین پراید پرنده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس