استاد تعلیق شده دانشگاه الازهر مصر ضمن انتقاد از سفر اتباع رژیم صهیونیستی به مصر گفت چرا ایرانیان مسلمان اجازه سفر به مصر را ندارند؟

به گزارش مشرق، «احمد کریمه» استاد دانشگاه «شریعت اسلامی دانشگاه الازهر» مصر، که به دلیل سفر به ایران از کار در دانشگاه تعلیق شده بود، اعلام کرد که مشترکات شیعیان و اهل سنت بیشتر از مشترکات مسلمانان با غربی‌هاست.

کریمه در گفت‌وگو با پایگاه خبری «رأی الیوم»، یادآور شد که «ریشه پدیده اسلام‌هراسی را که اخیرا در غرب ایجاد شده، باید در شیوخ وهابیت و سلفی‌گری پیدا کرد زیرا آنها وحدت مسلمانان را با فتواها‌یشان از بین برده‌اند».

وی تأکید کرد که باید پاسخ گروه‌ها و افرادی را که به پیامبر (ص) و اسلام توهین می‌کنند با تألیف کتاب و ترجمه آن به زبان‌های دیگر برای انتشار صحیح دیدگاه‌های پیامبر اسلام (ص)، داد.

استاد دانشگاه الازهر، همچنین از ممنوعیت سفر ایرانیان به مصر انتقاد کرد و گفت «چگونه اجازه می‌دهند که اسرائیلی‌ها به این کشور سفر کنند اما ایرانی‌های مسلمان حق سفر به مصر ندارند».

کریمه همچنین از احمد الطیب رهبر الازهر مصر انتقاد کرد و گفت که الازهر به پدیده شیعه‌هراسی پیوسته و برای راضی نگه داشتن سلفی‌ها به کمپین تخریب شیعیان پیوسته است.

استاد تعلیق شده دانشگاه الازهر احمد الطیب را به ایجاد تفرقه در میان مذاهب اسلامی متهم کرد و گفت رهبر پیشین الازهر تلاش می‌کرد تا مذاهب مختلف اسلامی را به هم نزدیک کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    ما نستا توی کل دنیا محبوب هستیم چون از بقیه بهتریم و بقیه دشمن ما هستند
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    اونا هم بزارن ما نمی ریم کشور خودمون از مصر خیلی جذابتر است
  • ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    لیاقت سرانشون همینه که از صهیونیستا پذیرایی کنن خلایق هر چه لایق
  • ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    بعدازسقوط مبارک حدودا دوسال پیش توریستای ایرونی برای اولین باررفتن مصر برای تعطیلات عید عکساشونم تو سایت های خبری گذاشته بودن فکرکنم شماهم گذاشته بودین عکسهارومیدی میخواستی سرتو بکوبی به دیوار اقشارمرفه ای که برای گردش رفته بودن ،خانمها همه بی حجاب باپوشش بسیار نامناسب فقط یه خانم جوون بود که باشوهرش وبچه اش توعکسها دیده میشد روسری سرش بود وموهاشم بیرون نبود . فکرکن بعدازسی وخورده ای سال بعدازانقلاب که یه مصری عادی تابحال یه ایرونی ندیده ومیخواد ببینه انقلاب چه تحولی تومردم ایجادکرده یه مشت زن ودختر بی حجاب بالباسهای ناجورونیمه لخت ببینه واقعا چی فکرمیکنه باخودش ؟! همون بهترکه اونجا ها نریم ماشالله دبی وترکیه رواین زنهامون بااین پوششاشون ابادکرده بودن فقط مونده پامون برسه مصراونجارم ابادکنیم!!!  
  • ahmad ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    چون با هم بسر عمو هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس