کد خبر 378857
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰

استاندار سیستان و بلوچستان که برای انجام دیدار و گفت و گو با مقامات ایالت بلوچستان پاکستان، به 'کویته' مرکز این ایالت سفر کرده است، گفت: در پاسخ به سفر اردیبهشت ماه سال جاری نخست وزیر پاکستان به تهران، رییس جمهوری اسلامی ایران نیز به پاکستان سفر می کند.

به گزارش مشرق، 'علی اوسط هاشمی' روز شنبه اظهار داشت: انجام سفر 'حسن روحانی' رییس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان در دستور کار است و پس از تعیین یک زمان مناسب و مشخص از سوی دولت های دو کشور همسایه، انجام خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه سفر 'محمد نواز شریف' به تهران در اردیبهشت ماه سال جاری، موجب گسترش بیش از پیش روابط میان دو کشور دوست و برادر شده است، تاکید کرد که با انجام سفر روحانی به اسلام آباد، بدون تردید گام های بلندتری در روابط دو همسایه قدرتمند برداشته خواهد شد.



** روند رو به رشد همکاری های مرزی

استاندار سیستان و بلوچستان در خصوص اهداف و دستاوردهای سفر سه روزه خود به ایالت بلوچستان پاکستان، با تاکید بر اهمیت همکاری های دو استان هم مرز در پیشبرده مناسبات همه جانبه دو کشور گفت: استانداری سیستان و بلوچستان، همسو با اراده دولت جمهوری اسلامی ایران، مامور پیگیری بخشی از توافقات میان ایران و پاکستان است و وظیفه دارد زمینه را برای توسعه هرچه بیشتر روابط دو کشور در همه زمینه ها به ویژه همکاری های مرزی و تجاری تسهیل کند.

وی با بیان اینکه دو کشور اراده جدی دارند تا در آینده نزدیک حجم مبادلات تجاری را از رقم کنونی کمتر از یک میلیارد دلار، به سه تا پنج میلیارد دلار افزایش دهند، گفت: استان سیستان و بلوچستان با داشتن بیش از 900 کیلومتر مرز مشترک با پاکستان، سهم قابل توجهی در تحقق بخشیدن به این مهم دارد.

هاشمی با اشاره به دیدارهای خود با سروزیر، فرماندار و تجار ایالت بلوچستان در سفر جاری به کویته گفت: در این دیدار ها ضمن تاکید دو طرف بر ضرورت گسترش همکاری ها در زمینه تجارت مرزی، گفت و گوهای خوبی در زمینه تامین برق مورد نیاز ایالت بلوچستان پاکستان از سوی ایران و ضرورت توجه به نقش مرزنشینان دو طرف برای اداره و تامین امنیت مرزها، انجام شد.

هاشمی با بیان اینکه سفر جاری وی به کویته، چهارمین سفرش به پاکستان به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان محسوب می شود، گفت: سفر سه روزه وی به کویته، فردا (یکشنبه) پایان خواهد یافت و برای دیدار و گفت و گو با مقامات ایالت سند، کویته را به مقصد کراچی ترک خواهد کرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس