کد خبر 378448
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵

کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF) هافبک ساعل‌عاجی منچسترسیتی را به عنوان بهترین بازیکن این قاره در سال ۲۰۱۴ معرفی کرد.

به گزارش مشرق، یحیی توره ساحل‌عاجی شب گذشته (پنجشنبه) طی مراسمی خاص در شهر لاگوس نیجریه از سوی کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF) به عنوان بهترین بازیکن سال آفریقا معرفی شد. هافبک منچسترسیتی موفق شد در رقابت با وینسنت انیاما نیجریه‌ای از لیل و پی‌یر امریک اوبامیانگ گابونی از بورسیا دورتموند این عنوان را برای چهارمین بار از آن خود کند و از این حیث با ساموئل اتوئوی کامرونی برابر شود.

بهترین بازیکن سال قاره آفریقا +عکس
یحیی توره همچنین رکوردی جدید را از خود بر جای گذاشت و اولین بازیکنی آفریقایی لقب گرفت که این عنوان را برای چهار سال متوالی از آن خود می‌کند. این بازیکن 31 ساله یکی از مهره‌های کلیدی در قهرمانی منچسترسیتی در فصل 14-2013 لیگ برتر بود و در 35 بازی از این رقابت‌ها 20 گل برای تیمش به ثمر رساند.

در بخش مربیان هم خیرالدین مداوی سرمربی السطایفی الجزایر به عنوان برترین مربی سال معرفی شد. او در این بخش موفق شد فلورنت ایبنگا سرمربی کنگو و وحید حلیلهودزیچ سرمربی پیشین الجزایر را کنار بزند.

همچنین تیم ملی فوتبال الجزایر به عنوان بهترین تیم ملی سال قاره آفریقا انتخاب شد. در این بخش تیم‌های لیبی و نیجریه هم کاندیدای کسب این عنوان بودند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس