کد خبر 378178
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴

گروه تروریستی داعش ضمن بر عهده گرفتن مسؤولیت کشتن ۲۹ نظامی ارتش لیبی از گسترش دامنه عملیات خود در این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، گروه تروریستی داعش در لیبی با انتشار بیانیه‌ای به طور رسمی اعلام موجودیت کرد و از گسترش عملیات خود در این کشور خبر داد.

این گروه تکفیری با اعلام اینکه موشک و سلاح‌های پیشرفته‌ای از جمله سی- ۵ در اختیار دارد عملیاتی را در منطقه اللیثی در شهر بنغازی بر ضد ارتش لیبی انجام داده است.

داعش با انتشار تصاویری از عملیات علیه ارتش لیبی گفته است «گردانهای القنص» وابسته به داعش ۱۲ عنصر وابسته به ارتش لیبی را در این منطقه، کشته‌اند.

تکفیری‌های داعش پیش‌تر نیز مسؤولیت کشتن ۱۵ نظامی را در جنوب لیبی در جمعه گذشته برعهده گرفته بود، اقدامی که دولت لیبی را وادار کرد حالت هشدار امنیتی اعلام کند.

دولت لیبی همچنین از جامعه بین المللی خواست به منظور مقابله با تروریسم، واردات اسلحه را به لیبی ممنوع اعلام کند.

اخیرا درگیری میان ارتش لیبی و گروه‌های مسلح در این کشور افزایش یافته و در حالی که نیروهای دولتی کنترل بیشتر مناطق شرقی لیبی را در دست دارند، درگیری‌ها در شهرهای غربی این کشور از جمله طرابلس پایتخت ادامه دارد.

در حال حاضر نیروهای دولتی کنترل شهر «طبرق» (که ساختمان مجلس نمایندگان لیبی در آن قرار دارد)، شهر «البیضاء» (که ساختمان و مقر دولت و کمیته تدوین قانون اساسی در آن مستقر است) و همچنین شهر «بنغازی» دومین شهر بزرگ لیبی (جز محله‌های اللیثی و الصابری) و همچنین کنترل شهرهای «اجدابیا»، «البریقة»، «راس لانوف» و «السدره» را در دست دارند و از سوی دیگر گروه‌های مسلح کنترل شهرهای «مصراته»، طرابلس و «صبراته» را در دست گرفته‌اند.

{$sepehr_album_21840}

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • mehran ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    ایول
  • ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    وحشی ها افتادن به جان وحشی ها تازه مردم لیبی قدر قذافی رو فهمیدن ولی دیگه فایده نداره.
  • محسن از اصفهان ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    در عکس هفتمف نحوه سلاح گرفتن تروریست ها را نگاه کنید.
  • سروش ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    بعد از ناکامی در عراق و آتش افروزی در سوریه حالا به جان لیبی افتادند که بعد از قضیه معمرقذافی همه چیزش رو غرب نابود کرده. معادله خیلی قشنگیه جایی که تروریسم می خواد رشد کنه اول غربیها به اونجا حمله ور می شن بعد که خوب مملکت مورد نظر رو شخم زدند و امنیت و اقتدار رو از بین بردند بذر تروریسمهایی مثل طالبان و داعش رو توی اون منطقه می کارند و آبیاری می کنند تا رشد کنند و بعدش هم مثل قضیه عراق و سوریه و افغانستان تجهیزشون می کنند می اندازند به جون مردم منطقه یا این که برای کمک به تروریسمها میلیاردها دلار سلاح رو یک دفعه گم می کنند بعدش با چتر میفرستند برای داعش فکر می کنند مردم منطقه خرند. خر خودشونند بی صفتهای ناتو.
  • یکی ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    میشه بگی قذافی چ قدری داشت ما هم مستفیظ شیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس