در پی تیراندازی در دفتر یک روزنامه در پاریس که ۱۲ کشته و ۱۰ زخمی به دنبال داشت، مقامات فرانسوی سطح تدابیر مبارزه با اقدامات تروریستی را در کشور افزایش دادند.

به گزارش مشرق، بنابر اعلام منابع خبری در پی تیراندازی در دفتر  روزنامه طنز فرانسوی «شارلی ابدو» در پاریس 12 تن کشته و دست کم 10 نفر زخمی شدند.خبرگزاری فرانسه همچنین اعلام کرد که  2 نفر از کشته‌شدگان پلیس بودند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که فردی یا افرادی با لباس مشکی در حالی که صورت خود را پوشانده بود پس از ورود به دفتر روزنامه، با اسلحه کلاشینکف، افراد را هدف قرار داد.

11 کشته در حمله مسلحانه به یک نشریه فرانسوی+تصاویر

یکی از کارکنان روزنامه این اقدام را نوعی «قتل‌عام» توصیف کرد.

پلیس فرانسه تاکنون مرگ یک روزنامه‌نگار و زخمی شدن 3 تن از کارکنان این روزنامه را تائید کرده است. رویترز هم از شلیک 30 گلوله خبر داده است. در همین رابطه برخی منابع شمار ضاربین را 3 مرد مسلح اعلام کرده‌اند.

11 کشته در حمله مسلحانه به یک نشریه فرانسوی+تصاویر

دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه اعلام کرد که «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور این کشور جلسه ویژه‌ای به این منظور تشکیل داده و هم‌اکنون عازم محل حادثه شده است. وی گفت که حملات صورت گرفته نوعی بربریت و اقدامی تروریستی بوده است از این رو دفتر نخست‌وزیری فرانسه اعلام کرد که سطح تدابیر مبارزه با اقدامات تروریستی در کشور افزایش یافته است.

رسانه‌ها تصاویری از ضاربین منتشر کرده‌اند:

11 کشته در حمله مسلحانه به یک نشریه فرانسوی+تصاویر

 

این روزنامه فرانسوی پیش از این هم کاریکاتورهایی از سران اسلامی و پیامبر اسلام (ص) منتشر کرده بود.

پلیس  پاریس عملیاتی را برای یافتن عوامل این حادثه آغاز کرده است و قرار است امشب اولاند در برنامه‌ای تلویزیونی امشب با مردم کشورش سخن بگوید.

در پی این اقدامات کاخ سفید و «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس حمله صورت گرفته به دفتر روزنامه را محکوم کردند. «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا و «استفان‌هارپر» نخست‌وزیر کانادا دیگر افرادی بودند که این حمله را محکوم کردند.

 


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    اگه ایران بود چه خبر را مینداختن!!
  • جواد ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    همین مجله نیستش که به پیغمبر اسلام توهین کرده بود ؟
  • ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    به درک.تا این کثافتا باشن از وحوش داعشی القاعده حمایت نکنن.کل جهان اسلامو به خاک و خون کشیدن حالا نوبت خودشونه توله سگهای اروپایی آمریکایی
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    بهانه جدید برای اسلام هراسی!
  • ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    البته مردم غرب تقریبا بی گناهن و مستضعف فکری. سیاستمدارانشون و حکومتهای یهودی صفتشون مسبب تمام جنگها و خونریزیهای دنیا هستن
  • mohtaj ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    یکی از کارکنان روزنامه این اقدام را نوعی «قتل‌عام» توصیف کرد! خوبه حالا 12 تا نفله بیشتر سقط نکردن تو جنگ غزه هزاران نفر قیمه قیمه شدن چرا نگفتین قتل عام و نسل کشی اتفاق افتاده
  • مریم ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    واقعا متاسفم.... بازم یه فیلم دیگه از برنامه اسلام هراسی....اونم درست موقعی که توی ایران شیعه و سنی دورهم جمع شدن..... سیاست کثیفی دارن.... همزمان با پیاده روی اربعین هم برنامه گروگان گیری استرالیا رو رو کردن و گفتن اینا مسلمونا هستن....وقتی افکار جهان به سمت تجمع مسلمانان جلب میشه یه فیلم رو میکنن...
  • اسماعيل ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    به پيامبر اسلام توهين كرده بودن و حقشون بوده
  • سلمان ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    در یک سرچ ساده از ویکی پدیا اون چیزهایی که به دست اومده اینه که این مجله جانشین مجله هاراکیری شد که به جرم توهین به ارزشهای ملی تعطیل شده بود بعد یکبار به علت توهین به رئیس جمهور دوگل بسته شده ولی نکته تاسف بار برای ما اینجاست که این دولت ملحد فرانسه فقط برای توهین به مقدسات اسلامی مثل کشیدن کاریکاتور رسول اعظم (صلوات الله علیه ) ژست آزادی بیان می گیرن ولی در دفاع از شخصیتها و ارزشهای موردنظر خودشون خیلی سخت گیرن ، نمی دونم عاملان این رویداد نیت واقعیشون چی بوده و آیا با داعش یا سایر تکفیری ها رابطه دارن یا نه اما اگه نیت واقعیشون نابودی سب کنندگان نبی اکرم (صلوات الله علیه و آله وسلم ) بوده امیدوارم خدا حفظشون کنه
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    جالبه خودشون این کشتار رو راه انداختن خودشونم عزای عمومی اعلام میکنن خخخخخخخخ
  • یاسر ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    نمیدونم شرعی هست یا نه ولی اگر میشد مشرق چند تا از کاریکاتورهای این مجله در بی احترامی به اسلام و رسول الله بزنه حیلی ها متوجه میشدند که اینها دارند عمدا مسلمانها را تحریک میکنند. خود اینها که از اسلام و معرفت و انسانیت بویی نبردند فقط غرق در شهوت و گناه هستند. از یه طرف دیگه هر چی توهین است به مقدسات اسلام میکنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس