کد خبر 378034
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷

رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: دغدغه ذهنی و فرهنگی ما تنها دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیستند.

به گزارش مشرق، مهدی تاج بعد از نشست ساماندهی فرهنگی باشگاه‌های لیگ برتر اظهار داشت: این جلسه برای ساماندهی کانون‌های هواداری باشگاه‌ها تشکیل شد و باشگاه‌ها بر اساس قوانین باید دارای این کانون‌ها باشند.

وی افزود: در جلسه شاهد بودیم که بیشتر مثال‌ها در مورد استقلال و پرسپولیس بود در حالی که دغدغه ما تنها این دو باشگاه نیستند، بلکه همه هواداران فوتبال هستند.

رئیس سازمان لیگ یادآور شد: وقتی بحث در مورد قراردادهای غیرشفاف، چندگانه و بدهی‌های کلان است عمده مثال‌ها از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است اما ما باید توجه کنیم باشگاه‌های دیگری چون سپاهان، ذوب‌آهن، سایپا و پیکان هم هستند که هر کدام طرفداران مخصوص به خود را دارند و باید کانون هواداران منظمی داشته باشند.

تاج یادآور شد: هیچ کس حق ندارد از کانون هواداران استفاده ابزاری کند چرا که اگر اکنون کانون‌های هواداری تبدیل به بخش‌های ابزاری شوند آن وقت ممکن است علیه خود مسئولان و باشگاه‌ها شعار دهند و اقدام کنند.

وی تاکید کرد: موی سر و لباس بازیکنان هم می‌تواند روی هواداران تاثیر بگذارد و به همین دلیل باید نظارت کاملی در این زمینه صورت گیرد و اگر اتفاقات بدی رخ دهد سریع باید با آن برخورد کنیم. به عنوان نمونه اگر بازیکنی پیراهن خود را از تنش بیرون می‌آورد یا توهینی در ورزشگاه انجام می‌شود در همه جای دنیا با او برخورد می‌کنند.

رئیس سازمان لیگ ادامه داد: باید کانون‌های هواداری به خوبی ساماندهی شود. شاید برخی تیم‌ها مانند سایپا هواداران کمتری داشته باشد و اعتراض‌ها هم کمتر باشد اما ما باید مشکلات را به صورت کلی بگوییم.

تاج ادامه داد: جلسه امروز هم‌اندیشی مدیران باشگاه‌ها بود تا همه بتوانند نقاط ضعف و قوت را عنوان کنند. مشکلاتی را در زمینه مسیر رفتن هواداران به ورزشگاه‌ها گفتم که به عنوان مثال هواداران تراکتورسازی تبریز باید 5 کیلومتر را طی کنند تا به ورزشگاه خود برسند بنابراین باید فرقی بین هوادار فوتبالی که با مترو به زیر ورزشگاه می‌رود و هواداری که 5 کیلومتری طی می‌کند باشد. امیدوارم نقاط ضعف ها مشخص و راهکاری برای آنها پیدا شود.

وی در مورد تغییرات در بدنه فدراسیون فوتبال گفت: تغییراتی در فدراسیون انجام شده که البته برخی از افراد به دلیل مشکلات که داشتند خودشان نخواستند که بمانند. به عنوان مثال نایب رئیس فدراسیون فوتبال استعفا داد. در بخش بانوان قرار شد فریده شجاعی به عنوان مشاور فدراسیون در AFC حضور داشته باشد تا کرسی‌ها حفظ شود.

تاج در خصوص وضعیت باشگاه راه‌آهن و اینکه آیا این تیم در لیگ برتر می‌تواند فعالیت داشته باشد گفت: این تیم در لیگ برتر حتما می‌ماند اما دادستانی اعلام کرده که نمی‌تواند تیم‌داری کند. سازمان لیگ به دنبال این است که مشکل این باشگاه برطرف شود. پیشنهاد داده‌ایم که اموال باشگاه راه‌آهن به وزارت نفت واگذار شود و آنها نیز بتوانند اموال باشگاه را واگذار کنند. افراد دیگری در حال مذاکره هستند اما در کم و کیف آنها قرار ندارم.

وی در خصوص اینکه تیم‌های پایه راه‌آهن منحل شده و اگر این شرایط وجود داشته باشد تیم راه‌آهن نمی‌تواند مجوز حرفه‌ای بودن را بگیرد عنوان کرد: این موضوع را هنوز نشنیده‌ام اما هر باشگاهی باید مجوز حرفه‌ای بودن را بگیرد و در لیگ شرکت کند. امیدوارم این باشگاه هر چه زودتر واگذار و مشکلات آن حل شود. در این زمینه جلسه‌ای با مسئولان تیم مس کرمان داشتم تا اگر بشود این تیم به مس واگذار شود.

وی در مورد اینکه آیا علی لطیفی سرمربی راه‌آهن می‌تواند در لیگ برتر مربیگری کند گفت: لطیفی مشکلی برای مربیگری ندارد.

رئیس سازمان لیگ فوتبال در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علیپور اعلام کرده که لطیفی برای مربیگری مشکل دارد عنوان کرد: من چیزی در این باره نشنیده‌ام و اجازه دهید آن را بررسی و سپس در خصوص آن صحبت کنم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس