یکی از فرماندهان بلندپایه نیروی دریایی آمریکا درباره اتهام فاش کردن اطلاعات طبقه بندی شده نظامی در ازای دریافت رشوه اعتراف کرد.

به گزارش مشرق، وی متهم شده است در ازای گرفتن پول نقد، اقامت در هتل های مجلل و نیز برده های جنسی اطلاعات طبقه بندی شده نظامی را فاش کرده است.خوزه لوییس سانچز یکی از هفت افسر و بلندپایه ترین افسری است که تاکنون درباره این پرونده متهم شده است. این پرونده مربوط به یک شرکت پیمانکار مستقر در سنگاپور است که برای نیروی دریایی آمریکا در بنادر منطقه اقیانوس آرام خدمات ارائه می کند.

در اسنادی که در دادگاه فدرال سن دیه گو ارائه شده است، این افسر چهل و دو ساله اعتراف کرده است اسناد طبقه بندی شده مربوط به برنامه پهلو گرفتن کشتی های نیروی دریایی آمریکا و دیگر اطلاعات داخلی نیروی دریایی را به شرکت خدمات دفاعی گلن ارائه کرده است.

در عوض این شرکت که نام کامش گلن دیفنس مارین آسیا Glenn Defense Marine Asia است بین آوریل 2008 تا آوریل 2013 هزینه های مسافرت، تفریح و اقامت در هتل های مجلل در سنگاپور و کشورهای دیگر را به سانچز پرداخت کرده است.لورا دافی دادستان آمریکایی گفت فرمانده سانچز ارزشهای اصلی نیروی دریایی آمریکا را نادیده گرفته بود و شیوه زندگی متفاوتی را در پیش گرفته بود. وی پس از اقامت های چند روزه در هتل های مجلل اکنون با اقامت چندین ساله در زندانهای فدرال روبرو است.

لئونارد فرانسیس مدیرعامل شرکت گلن نیز از جمله متهمان اصلی این پرونده است که هنوز محاکمه اش آغاز نشده است.گفته می شود فرانسیس همچنین قصد داشت با پرداخت رشوه قراردادهای چندین میلیون دلاری تدارک کشتی های نیروهای دریایی آمریکا در شرق آسیا را بگیرد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس