ژنرال سرگئی کاراکایف فرمانده نیروهای موشکی راهبردی روسیه از برنامه گسترده نوسازی سپر اتمی کشورش خبر داد و گفت که سپر اتمی روسیه تا سال 2020 به طور کامل نوسازی خواهد شد.

به گزارش مشرق، کاراکایف در گفت وگو با شبکه خبری روسیه24 گفت: نیروهای موشکی راهبردی روسیه تا سال 2020 میلادی به موشک های قاره پیمای جدیدی به نام "سرمت" مجهز خواهند شد.

وی افزود: پیشرانه این موشک ها سوخت مایع خواهد بود و فناوری های پیشرفته ای که در آن به کار گرفته می شود امکان عبور از هر نوع سامانه پدافند موشکی را فراهم می کند.

فرمانده نیروهای موشکی راهبردی روسیه همچنین از برنامه احیای موشک های قاره پیمای قطار پایه در این کشور خبر داد و افزود: این قطارها همانند دوره شوروی سابق در مناطق مختلف روسیه بطور دائم در حال تردد خواهند بود. در حال حاضر واحدهای موشکی روسیه به موشک های قاره پیمای جدید مجهز می شوند.

ژنرال کاراکایف با بیان این که تعدادی از موشک های روسیه 34 سال است که مستقر شده اند، اظهار داشت: عمر مفید بسیاری از موشک ها به 40 سال می رسد.

مقام ارشد نظامی روس یادآورشد: سپر اتمی روسیه مطمئن است و می تواند از کشور در برابر تهدیدهای خارجی دفاع کند.

وی به توانمندی و جایگاه نیروهای موشکی راهبردی روسیه اشاره کرد و گفت: این نیرو یکی از قوای سه گانه اتمی و از سه ارتش و 12 لشکر موشکی تشکیل شده است.

مقام نظامی روس با بیان این که این نیرو هدف بازدارندگی دارد، تاکید کرد: در صورت لزوم نیروهای موشکی راهبردی روسیه با پرتاب موشک هدف مورد نظر را نابود خواهد کرد.

مقام ارشد نظامی روس همچنین گفت: نیروهای موشکی راهبردی این کشور در زمان حاضر به 400 سامانه پرتاب موشک های بین قاره ای مجهز است.

فرمانده نیروهای موشکی راهبردی روسیه پیشتر از برنامه تقویت این نیرو خبر داده و اعلام کرد: بر این اساس به روزسازی نیروهای موشکی راهبردی در چارچوب خواسته های رهبری سیاسی و مفاد پیمان کاهش تسلیحات راهبردی موسوم به استارت-3 ادامه می یابد.

کاراکایف ابراز امیدواری کرد که نیروهای موشکی راهبردی روسیه مجموعه های موشکی کاملا جدید با کلاهک های قابل تطابق با خودروهای موشکی عملیاتی دریافت کند.

وی افزود: نیروهای موشکی راهبردی روسیه ساختار متعادلی خواهد داشت و برای انجام مسوولیت بازدارندگی هسته ای حفظ امنیت این کشور به تعدادی از موشک های راهبردی مجهز خواهد شد.

این مقام روس یاداورشد که شکل کنونی نیروهای موشکی راهبردی روسیه، بازدارندگی راهبردی را تضمین می کند اما با توجه به برنامه بهینه سازی ساختار و ترکیب نیروهای مسلح روسیه، نیروهای موشکی راهبردی نیز آمادگی جنگی، عملیاتی و نظارتی خود را ارتقا می دهد.

کاراکایف همچنین گفت: روسیه باید در حدود یکهزار و 500 کلاهک هسته ای به منظور حفظ تعادل راهبردی در گروه ضربتی نیروهای موشکی هسته ای داشته باشد، چرا که تقریبا همین تعداد کلاهک در اختیار نیروهای مسلح آمریکا قرار دارد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس