کد خبر 377281
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶

علیرضا قزوه گفت: نگرانی من نسلی است که اگرچه در شعر پا به پای نسل قبل می آید اما در خیلی چیزهای دیگر هنوز نتوانسته به سرآمدان نسل قبل برسند.

 به گزارش مشرق، علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری در آیین شعرخوانی چهارمین شب شعر انقلاب، با اشاره به ارزش و جایگاه استان سیستان و بلوچستان در شعر و ادبیات فارسی تإکید کرد: در کنار اسطوره بزرگ ایرانی یعنی رستم امروز هم مردم این سرزمین همان دلاوری ها را دارند و با همه فقر و تنگدستی چراغ مردانگی و جوانمردی را روشن نگه داشته اند.

قزوه در ادامه با اشاره به نقطه ضعف بسیاری از کنگره ها و جشنواره های ادبی افزود: امروز وقتی تمام کنگره های ادبی را مرور می کنیم هیچ کنگره ای نیست که از سی سال برگزاری آن تجاور کرده باشد. حیف است برخی حرفها گفته نشود. گاهی حرفهایی هست که از جنس شعر است.

چراغ هایی که حوزه هنری روشن کرده است

وی افزود: ما در حوزه هنری چراغ هایی را روشن کردیم که با بودن و نبودن مدیران فعلی هم این چراغ ها روشن خواهد بود و ان شاء لله همین برنامه ها به دوره های سی ام و چهل ام و حتی صدم برسند.

قزوه با اشاره به پیاده روی اربعین گفت: در این جریان دیدیم مردم فقیر عراق تمام مسیر نجف تا کربلا را موکب زده بودند و از زائران پذیرایی می کردند. این یک واقعیت است که اگر رویدادها و حرکتهای فرهنگی بر شانه ثروتمندان باشد استمرار نخواهد داشت وباید برگزاری آن برشانه فقیران باشد. جایی که بتواند برنامه های مردمی از این جنس برگزار کند حوزه هنری است.

وی تإکید کرد: امروز شاعران جوان میدان دار شعر انقلاب شده اند اما نگرانی من در این زمینه از نسلی است که فکر می کنم اگرچه در شعر پا به پای نسل قبل می آید اما در خیلی چیزهای دیگر هنوز نتوانسته به سرآمدان نسل قبل برسند.

آرزوی بیابانکی شهادت بود، حالا طنزپرداز شده!

قزوه با اشاره به اینکه «همین آقای بیابانکی جوان چفیه به دوشش بود که شعر می خواند و آرزوش شهادت هم داشت و حالا طنز پرداز شده است.» گفت: شعر دهه شصت شعر پاک و پاکبازانه بود. نسل فعلی اگر می خواهد پا جای پای بزرگان نسل قبل بگذارد باید بی ادعایی را یاد بگیرد و باید بزرگی را به دیگران تعارف کند.

وی افزود: این نسل از جهت هوشیاری پا به پای نسل قبل پیش آمده اما دعا می کنم بتوانند از دیگر جهات هم جای بزرگان پیش از خود را حفظ کنند. دوره بسیار خوبی را می گذرانیم و فکر می کنم شعر انقلاب در سال های آینده اتفاقات بسیار خوبی را رقم خواهد زد.

مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری در پایان تصریح کرد: ادبیات همچنان پیشتاز است اما شعر می تواند خط شکند باشد و سبک ادبیات انقلاب را به وجود بیاورد. جوانان در این میدان باید از هم سبقت بگیرند و خیلی به دنبال مادیات نباشند. باید بایستیم و از داشته  ها دفاع کنیم و ان شاء الله بتونیم راهی برای دیگر هنرها باز کنیم.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس