کد خبر 377235
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۷

روزنامه آمریکایی "فارن پالیسی"، با انتشار فهرستی از بی رحم ترین شخصیت هایی که در وقایع سیاسی و تحولات جهان نقش داشتند، ابوبکر البغدادی را در صدر این فهرست جای داد.

به گزارش مشرق، سال 2014، بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای خاورمیانه و آمریکا صحنه تحولات سیاسی و امنیتی بود و در آن ها، شخصیت هایی پدیدار شدند که بر تحولات اوضاع، تاثیری عملی داشتند و در نقشه آینده، دست بردند. نخستین فرد از این فهرست، ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش است.

بی‌رحم‌ترین مرد 2014+عکس

1. ابوبکر بغدادی

روزنامه فارن پالیسی، ابوبکر بغدادی را در رأس شرورترین و بی رحم ترین افراد قرار داد زیرا او "تروریسم را در قرن بیست و یکم، بازتعریف کرد".

به نوشته این روزنامه، بغدادی در کمتر از یک دهه، از یک مبلغ به مردی در رأس بزرگ ترین تشکیلات تروریستی جهان تبدیل شد؛ که اقدام به تغییر مرزهای خاورمیانه کرد و عنوان "خطرناک ترین مرد جهان" را به خود اختصاص داد. وی ناگهان وارد صحنه شد و به واسطه داعش توانست مساحت های گسترده ای از عراق و سوریه را اشغال کند؛ و با پخش صحنه های سر بریدن و اعدام علنی، جهان را شوکه کرد.

بغدادی همچنین انقلابی در شیوه تامین نیازهای مالی گروه های مسلح ایجاد کرد و به جای این که به کمک های خارجی وابسته باشد، از طریق فروش نفت و گروگان گیری و باج خواهی، روزانه میلیون ها دلار به دست آورد.

2. حجاج العجمی و عبدالرحمان خلف العنیزی

این روزنامه آمریکایی، با درج نام "حجاج العجمی" و "عبدالرحمان خلف العنیزی" در فهرست خود، این دو نفر را عامل تغییر شیوه تامین نیازهای مالی تروریسم در جهان دانست و نوشت: این دو تن، مبالغ هنگفتی را به سازمان داعش و جبهه النصره وابسته به القاعده رساندند و با فروش نفت و باج گیری، در شیوه تامین نیازهای مالی، طرحی نو در انداختند.

العنیزی، انتقال افراد تندرو میان کشورها را راحت و با القاعده در یمن همکاری کرد و با استفاده از پایگاه های ارتباط اجتماعی، به کمک های مالی از تندروها در جزیره العرب، دست یافت.

3. جان

روزنامه فارن پالیسی، جان را به این سبب در فهرست خود درج کرد که وی نماینده مبارزان خارجی به شمار می رود که به داعش در سوریه و عراق پیوستند.

این روزنامه با بیان این که پیوستن جنگ جویان خارجی به سازمان های تروریستی، پدیدۀ تازه ای نیست، خاطر نشان کرد: داعش توانست با سوء استفاده از رسانه ها، بیشترین تعداد خارجی ها را جذب کند به طوری که بر اساس ارزیابی ها، 18 درصد از جنگ جویان داعش را اعضایی از کشورهای فرانسه، انگلستان، آلمان، هلند و دیگر کشورهای خارجی تشکیل می دهند.

4. ابوبکر شیکاو

نام شیکاو، به این دلیل در فهرست روزنامه فارن پالیسی که وی نخستین کسی بود که توانست داعش را به قاره آفریقا برساند.

بر پایه این گزارش، قدرت و خشونت شیکاو، اقتصاد نیجریه را که بزرگ ترین اقتصاد آفریقا به شمار می داد، نابود کرد و گروه بوکو حرام به نسخه آفریقایی داعش تبدیل شد و به این ترتیب این گروه از طریق کشتار و کوچاندن ساکنان، بر شمال نیجریه مسلط شد.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سید ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    1 0
    این فهرستها عملیات روانیه فریب نخورید. اینها خودشون توسط آمریکاییها به اسم اسلام عَلَم شدند، حالا برای ایجاد ترس تو مردم دنیا این فهرستها رو منتشر می کنند تا اسلام (!!) رو در دنیا تبدیل به منفورترین دین تبدیل کنند.
  • حسین ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    1 0
    شارون و بوش و اوباما ونتیانهو و... پس کجایند؟
  • شاکر ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    1 0
    انسان گاهی دلش به حال اسلام میسوزد ، چه فتنه های وحشتناکی در دنیا رقم میخورد و به پای اسلام نوشته میشود! اسامی معرفی شده در متن ، همه از ماموران حرفه ای، ورزیده و زبده موساد هستند.! وقتی امام عزیزمان آمریکا را شیطان بزرگ معرفی نمودند آمریکا را کاملا شناخته بودند. شیطان بزرگ با طراحی انگلیس مکار وبا هزینه عربستان وکمک کشورهایی مثل ترکیه، امارات، قطر و اردن، گروه هایی وحشی و بدوی ایجاد کردند وخودشان نام آنرا دولت اسلامی گذاشتند !!!! وجالب اینکه حتی حاضر نیستند به این گروهها صفت تروریست را بچسبانند!!! چون دست پرورده خودشان است! شمعون ایلوت که نام مستعار ابوبکرالبغدادی به او داده اند یک یهودی صهیونیست وبه شدت افراطی است اوفردی زیرک و با هوش وبا استعداد است. و اگرچه آفتابی نمی شود ولی در این سناریوی غربی صهیونیستی، نقشش را بخوبی ایفا نموده است. بقیه این لیست هم افراد شرور و خطرناکی هستند که عمرشان را درپشت میله های زندانها گذرانده اند، وامروز مامور ویژه سازمان موساد هستند. تا کی غرب وحشی بخاطر جهل ما وفقط جهل ما بر گرده ما سوار است ومیتازد!!! جهل ، جهل و جهل خوب است انسان این اخبار را با تامل بخواند، تمام رسانه ها حتی همین روزنامه آمریکائی بصورت هدفمند پروزه اسلام هراسی را تبلیغ و ترویج میکنند. اینها همهبرای ایجاد امنیت برای اسرائیل است. وما چکار کرده ایم؟؟؟؟ بقول مولا علی (ع) به این مضمون که: آنها در باطلشان ثابت قدمند ولی ما حق مان ثبات نداریم!!! چه مسلمانانی هستیم وچقدر برای اسلام خود مایه میگذاریم؟؟
  • علی ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 1
    اسم ولادیمیر پوتین چی میگه اون وسط !!!!؟
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    1 0
    اوباما، شاه سعودنی نجس، شاه بحرین اینها کجان؟ خودتون تو ایران یه نظرسنحی کنید
  • سعید ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    1 0
    میبینید چهار تا اسم اسلامی رو قرار دادن تا دین مارو بدنام کنن در حالی که جنایتکاران واقعی ریش و قیافه عجیب و غریب ندارن بلکه کراوات و کت و شلوار به خودشون زدن و در کاخ های سفیدشون لم دادن و جایزه صلح هم بهشون میدن!!
  • ایرانی ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    1 0
    نکته جالب اینه که تو این لیست حتی یک جنایتکار اروپایی یا امریکایی نیست. حتی اونی که اسمش جان بود هم توسط داعش فریب خورده!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس