کد خبر 3772
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۷

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، حدود دو سال پيش از رحلت حضرت آيت الله بهجت(ره)، ديداري خصوصي با آن مرحوم داشته اند که طي آن ايشان يکي از مکاشفه هاي خود را براي مقام معظم رهبري نقل کرده بودند.

يکي از افرادي که از نزديک در جريان اين ملاقات قرار داشته است در گفت وگو با خبرنگار مشرق با بيان اين خاطره، تصريح کرد: مقام معظم رهبري همواره با هدف زيارت حرم مظهر حضرت معصومه سلام الله عليها و خواندن نماز و مناجات در مسجد جمکران، در ساعات خلوت يا اواسط شب، به همراه تعداد محدودي از محافظان خود عازم شهر قم مي‌شوند که اين ديدارها معمولا به دور از انظار عمومي انجام مي‌شود.
وي با اشاره به رابطه صميمي و عاطفي قوي بين رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقليد، افزود: ايشان اصرار فراواني داشتند که هر بار که به شهر قم مشرف مي‌شدند ديداري نيز با حضرت آيت الله شيخ محمدتقي بهجت(ره) داشته باشند.
وي در ادامه با نقل خاطره‌اي از يکي از آخرين ديدارهاي اين دو بزرگوار، گفت: «مقام معظم رهبري نيمه شبي خطاب به محافظان خود فرمودند بايد عازم قم شويم که ظاهراً هدف‌شان عيادت از اين مرجع معظم تقليد بود زيرا خبر رسيده بود که ايشان بيمار شده‌اند. ايشان پس از ورود به قم، طبق سنت هميشگي به سوي منزل آيت‌الله بهجت ـ قدس الله نفسه الزکيه ـ رفتند و آن مرجع فقيد نيز به گونه اي به استقبال ايشان آمدند که به نظر مي‌رسيد به طريقي از حضور سرزده مقام معظم رهبري مطلع شده باشند.«
وي ادامه داد: "حضرت آيت‌الله خامنه‌اي مانند هميشه ساعتي به گفت و شنود خصوصي با ايشان پرداختند و آيت‌الله بهجت نيز پس از اتمام ملاقات ايشان را تا داخل کوچه بدرقه کردند".
وي سپس گفت:‌«هنگام بدرقه، آيت الله بهجت رو به رهبر معظم انقلاب کرده و از روي تواضع و کتمان گفتند "نمي دانم در خواب بود يا بيداري" و افزودند: "همين چند روز پيش، همين جايي که شما اکنون ايستاده‌ايد، استادم حضرت آيت‌الله سيد علي قاضي طباطبايي(قدس سره) ايستاده بودند و رو به من کردند و گفتند: بهجت! نماز اول وقت! نماز اول وقت! نماز اول وقت!"» مقام معظم رهبري هم از اين مکاشفه ايشان به فکر فرو رفتند و خداحافظي کردند.
اين منبع نزديک به بيت معظم‌له گفت: نقل اين خاطره از سوي چنين عارف بزرگواري براي چنين شخصيتي که هيچ يک از آن دو، نماز اول وقت‌شان فوت نشده است، بيانگر اهميت جايگاه نماز اول وقت است.
وي درباره چگونگي حضور فيزيکي حضرت آيت الله قاضي (قدس سره) گفت: آيت‌الله قاضي، استاد آيت‌الله بهجت، از معدود اشخاصي هستند که به دعاي خودشان، کالبد جسماني‌شان به همراه روح‌شان در اختيار خود ايشان است و به تأييد بسياري از اشخاص از جمله آيت‌الله بهجت و حاج آقا فاطمي‌نيا، ايشان هنوز با همان کالبد جسمي، به منزل برخي شاگردان خود مي‌روند و به مانند اين ماجرا، رهنمودهايي به آنان مي‌دهند.
وي گفت: علامه طباطبايي نيز نقل کرده بودند که آيت‌الله قاضي پس از رحلت‌شان، در اواسط يکي از نمازهاي ايشان در مقابل‌شان با همان پيکر جسماني ظاهر شده و گوشه عمامه ايشان را بيرون کشيده و روي شانه ايشان انداخته و خطاب به ايشان گفته‌اند رعايت مستحباتي مثل تحت‌الحنک انداختن در حال نماز، براي شما لازم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس