کد خبر 377193
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در خصوص ریاست دانشگاه تهران، رئیس جمهور شخصا نظر دارند.

به گزارش مشرق، دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری آموزشی و پژوهشی وزارت علوم و سازمان حفاظت از محیط زیست در خصوص وضعیت تعیین رئیس برای دانشگاه تهران گفت: انتخاب ریاست دانشگاه تهران در پروسه انتخاب و معرفی به شورا است و اکنون با سرپرست اداره می شود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا قصد دارید سرپرست دانشگاه تهران را تغییر داده و سپس به شورا معرفی کنید گفت: پروسه آن باید طی شود و بعدا به شورا معرفی شود رئیس جمهور شخصا در این موضوع نظر دارند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در حال حاضر ۳۴ دانشگاه و موسسه آموزش عالی با سرپرست اداره می شوند که دوره سرپرستی برخی از آنها به اتمام رسیده که در جلسه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی برخی از این افراد تعیین تکلیف می شوند.

وی در پاسخ به این سئوال که برخی از روسا از دوره قبل سرپرست بوده اند تعیین تکلیف آنها چیست افزود: در حال مذاکره و بررسی هستیم آنها نیز تعیین تکلیف می شوند.

در مورد استعفای مسئولان سازمان امور دانشجویان گفت: برخی از آنها در زمان دکتر نجفی استعفا داده بودند تا بعد ببینیم چه صلاح است.

فرهادی در خصوص اینکه چرا معرفی سرپرست ها به شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاخیر مواجه بود گفت: من نمی دانم، تاخیر نداریم تعدادی از سرپرستان را به شورا معرفی کردیم و به خاطر همزمانی با تعطیلات، جلسات شورا به مدت یک ماه تشکیل نشد و در حال حاضر ۷ نفر به شورا معرفی شده اند که در جلسه آینده تعیین تکلیف می شوند.

وی در خصوص گزینه ریاست دانشگاه تهران نیز گفت: آن را نیز خواهیم فرستاد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد تصمیم در خصوص بورسیه های سالهای گذشته نیز گفت: کسانی که اعتراض دارند کمیته ای برای بررسی اعتراضات تشکیل شده بود که اکنون تکمیل شده و اعضای جدیدی نیز به این کمیته اضافه شده اند و به اعتراضات رسیدگی می کنند.

وی در خصوص بودجه پژوهشی دانشگاهها نیز گفت: دانشگاهها باید ۱۵ درصد بودجه خود را به پژوهش اختصاص دهند که این مسئله به تمام دانشگاهها ابلاغ شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس