کد خبر 377157
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: 80 درصد مطلقه های کشور کمتر از 30 سال سن دارند که این امر تهدیدی برای سلامت اجتماعی جامعه است.

به گزارش مشرق، محمود گلزاری روز یکشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان افزود: 20 درصد از ازدواج های کشور در کمتر از پنج سال به طلاق منجر می شود.این رقم در کلانشهری مانند تهران به 33 درصد نیز می رسد و در استان همدان این رقم 17 درصد است.

وی با بیان این که هر سال 160 هزار ازدواج و 32 هزار طلاق در کشور ثبت می شود، گفت: اکنون آمار طلاق در کشور افزایش یافته و به دلایل متعدد سن اعتیاد نیز در حال پایین آمدن است.

گلزاری افزود: طلاق یک پدید اجتماعی مشکل زا است و خشونت و پرخاشگری نیز از دیگر مشکلات جامعه به شمار می رود.

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان این که توانمند سازی جوانان برای سبک زندگی اسلامی از نیازهای جامعه است، افزود: جوانان به دلیل ویژگی های شخصیتی نسبت به سایر اقشار متفاوت هستند.

وی از جوان غافلی، جوان هراسی و جوان فریبی به عنوان سه امر غلط یاد کرد و گفت: برای حل مشکلات متعدد در کشور باید از قدرت مدیریتی جوان استفاده کرد.

گلزاری با تاکید بر لزوم تفکیک وزارت ورزش و جوانان از یکدیگر، افزود: ورزش تنها یکی از نیازهای جوانان است در حالی که جوانان نیازهای بسیار متعددی دارندکه تنها در قالب ورزش گنجانده نمی شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    چرا تهدید زمینه ازدواج دوباره شان را فراهم کنند؟ البته این آمار را باید مسوولانی که میگن سن 18-20سال برای ازدواج مناسبه بررسی کنند.
  • ناشناس ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    وقتی تو جامعه ای مسولان نالایق که مدیریتی هم بلد نیستن به فکر جوانان نباشن و مشکلاتشونو بر طرف نکنن و ارزشهای اسلامی رو به جوونا یاد ندن .... اخه سایت همسر یابی هم شد راهکار!!!!!!!!!
  • شهروند ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    به کدامین درد جوانان رسیدگی میکنید توروبه خدا،وام مدهید،مسکن میدهید ،
  • ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    عوارض این اتفاقات دردهه های اینده خودش رانشان خواهدداد ازالان تادیرنشده فکری کنید
  • ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    دردولت دکتراحمدی نژاد وام ازدواج برقراربود.
  • جواد ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    جوانان بايد مشكلات سالمندان را حل كنند نه اينكه خودشان مشكل داشته باشند
  • محسن از اصفهان ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    وزارت ورزش و جوانان فقط به واژه ورزش اهمیت می دهد و در این امور هم فقط به فوتبال و در این زمینه هم فقط برای رفع مشکلات جاعلان فعال است. دراین مدت عمر وزارت ورزش و جوانان هیچ برنامه ای برای جوانان اعلام نشده است چه رسد که اجرائی شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس