به گزارش مشرق،‌ درپی درگذشت آیت الله انصاری شیرازی، مراجع تقلید و مسئولین در پیام‌های جداگانه ای درگذشت این عالم وارسته را تسلیت گفتند.

آیت الله مکارم شیرازی: مرحوم آیت الله انصاری شیرازی عالمی متقی و پرهیزکار بود

پیام حضرات آیات مکارم و نوری همدانی در پی درگذشت  آیت‌الله شیرازی

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد،‌ ارتحال آیت الله انصاری شیرازی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.

وی با تجلیل از شخصیت آیت الله انصاری شیرازی، تاکید کرد: ایشان عالمی بزرگوار، مردی فاضل و بسیار پاک و با تقوا بودند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ضمن تسلیت مجدد ارتحال این عالم ربانی از درگاه الهی برای آن مرحوم غفران و علو مقام مسالت و به همراه حاضران فاتحه ای را قرائت کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسا، مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت الله انصاری شیرازی روز دوشنبه در شهر مقدس قم برگزار می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر پیکر آن عالم ربانی اقامه نماز خواهد کرد.

آیت الله نوری همدانی: آیت الله انصاری شیرازی یار وفادار امام و رهبری بود

پیام حضرات آیات مکارم و نوری همدانی در پی درگذشت  آیت‌الله شیرازی

حضرت آیت الله نوی همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تسلیت ارتحال عالم ربانی، آیت الله شیخ یحیی انصاری شیرازی از خدمات و مجاهدت های آن عالم ربانی تجلیل کرد.

وی مرحوم آیت الله انصاری شیرازی را از علمای وارسته و اساتید برجسته اخلاق و حوزه علمیه قم و فقیهی توانمند دانست و تاکید کرد: آن مرحوم از نظر انقلابی نیز همواره در کنار حضرت امام بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: یکی از علمای بزرگواری که پای اعلامیه مرجعیت حضرت امام رضوان الله تعالی علیه را امضا کرد، مرحوم حضرت آیت الله انصاری شیرازی بود.

این مرجع تقلید تصریح کرد: آن عالم برجسته همیشه در کنار انقلاب اسلامی و یار و یاور نظام، امام و رهبر معظم انقلاب بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی به همراه طلاب و فضلای شرکت کننده در جلسه درس خارج برای علو مقام آیت الله انصاری شیرازی فاتحه ای قرائت کرد.

پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال

پیام تسلیت مراجع در پی درگذشت آیت‌الله شیرازی

در پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال مدیر حوزه علمیه استان قم آمده است: ضایعه ارتحال عالم ربّانی، عارف وارسته، حضرت آیت‌الله‌ حاج شیخ یحیی انصاری‌شیرازی (ره) موجب تأسّف و تأثّر فراوان شد.

در ادامه این پیام افزوده شده است: این فقیه مجاهد و استاد مُبرّز اخلاق حوزه‌های علمیه، از شاگردان برجسته حضرت امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی(ره) بودند که عمر پربرکت خویش را در راه خدمت به اسلام و انقلاب و تربیت شیفتگان علم و معرفت سپری و با حکمتی ناب، تشنگان حقیقیِ معارف اهل بیت(ع) را سیراب کرد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: مدیریت حوزه علمیه استان قم، ضمن عرض تسلیت رحلت این عارف جلیل‌القدر، به محضر مقدس حضرت بقیةالله‌الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری(مدّظله العالی)، مراجع عظام(دامت برکاتهم)، حوزه‌های علمیه، ملت شریف ایران و بیت مکرّم ایشان، از درگاه حضرت احدیّت برای روح بلند آن عالم پارسا، عُلوّ درجات و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس