رئیس‌جمهور با بیان اینکه اقتصاد کشور در آغاز دولت یازدهم به گونه‌ای نبود که اقتصادی اشتغالزا باشد،‌ گفت: دولت یازدهم در شرایط خاص اقتصادی کار خود را آغاز کرد که شاید رکود تورمی تیتری گویا برای وضعیت اقتصاد کشور باشد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز با حضور در نخستین همایش اقتصاد ایران که در سالن اجلاس سران برگزار شد، پیرامون وضعیت اقتصادی کشور به سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود اظهارداشت: پیامبران همه اهل فعالیت اقتصادی بودند، خود پیامبر اسلام (ص) نیز هم تجارت می‌کردند و هم زراعت و هم دامداری، همچنین ائمه ما نیز همین گونه بودند.

روحانی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم بگوییم چون دین ما دین اسلام است و ما می‌خواهیم دارای معنویت بالا باشیم در اقتصاد زیاد حاضر نباشیم؛ معنویت و مادیت، دنیا و آخرت، کار و تلاش برای رفاه خود و خانواده و مردم یک جامعه در کنار اخلاق و پاکی همه در یک مسیر قرار دارند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه سال گذشته دولت یازدهم کار خود را در یک شرایط خاص اقتصادی آغاز کرد، گفت: تیتر آن شرایط رکود تورمی است که شاید تیتری گویا برای وضعیت اقتصاد کشور باشد.

وی ادامه داد:‌همچنین کشور از لحاظ تورم از مرز 40 درصد عبور کرده بود و اینکه کشور از لحاظ بازار پولی و شرایط ارزی در یک تلاطمی قرار داشت که پیش‌بینی آینده را دشوار می‌کرد.

روحانی در همین خصوص گفت: شرایط کشور اینگونه بود که دولت دارای بدهی‌های هنگفتی به نظام بانکی، به پیمانکاران و شرکت‌های متنوع داشت و اینکه دولت در شرایطی بود که از لحاظ روابط و سیاست خارجی فروش آنچه که می‌خواست بفروشد و خرید آنچه که می‌خواست بخرد با مشکلات توأم بود که شما نیز آن را در زندگی خود مشاهده می‌کردید.

رئیس‌‌جمهور با بیان اینکه اقتصاد کشور در آغاز دولت یازدهم به گونه‌ای نبود که اقتصادی اشتغالزا باشد،‌ گفت: ما در زمینه اشتغال مشکلات فراوانی داشتیم و اگر بخواهیم کل مبحث اشتغال را در بازه زمانی 10 ساله از سال 84 تا 93 بررسی کنیم شاغلین کشور از 20.6 میلیون به 21.5 رسیده است.

وی گفت: این وضعیت نشان می‌دهد اقتصاد ما اشتغالزا نبوده و حال باید ببینیم مشکلات این اقتصاد چه بوده است.

روحانی خاطرنشان کرد: با اینکه در یک دورانی در دهه 80 خصوصا در نیمه دوم آن وضع درآمد ارزی ما بسیار خوب بود اما بین سال‌های 85 تا 90 اشتغال خالص ما تقریبا صفر است. این نشان می‌دهد که با فروش نفت و درآمد ارزی هم مشکلات ما حل نمی‌شود.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: بزرگترین مشکلی که ما در روز اول داشتیم عدم استفاده و بهره‌برداری از نظرات کارشناسی بود و این مهمترین معضل در بحث اقتصاد بود.

وی افزود: ما از دانشمندان، دانشگاهیان، محققان، صاحبان تجربه و کارآفرینان نپرسیدیم، سوال نکردیم و از تجربه آنها به خوبی استفاده نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه خوددرمانی نتیجه‌اش روشن است، خاطرنشان کرد: اقتصاد ما در یک مقطع به دنبال خوددرمانی بود، یک عده در اتاقی بودند و از داروهای موجود در آن اتاق استفاده می‌کردند.

روحانی گفت: در یک اقتصاد سالم نمی‌شود از کارشناس استفاده نکرد، در یک اقتصاد پایدار هم نمی‌شود از کارشناس استفاده نکرد؛ دنیای اقتصاد امروز رقابتی است و همانطور که پزشکی امروز بخش‌‌های مختلفی دارد اقتصاد، علوم اجتماعی و حقوق هم همینطور است.

وی خاطرنشان کرد:‌ باید روی میز دولت راه‌حل‌های مختلف بیاید، گاهی اوقات می‌بینیم نظرها همان نظرات یا راه‌حل‌‌های سنتی دهه 40 هستند، هر میزان که دانشجویان، اساتید و محققان افزوده می‌شوند روی میز ما هم باید نظرات نوتر،‌کارشناسی‌تر و بومی‌تر بیاید.

روحانی تأکید کرد: در کشور ما سال‌ها و دهه‌هاست که اقتصاد به سیاست خارجی و داخلی یارانه می‌دهد، اقتصاد ما تا کی باید به سیاست یارانه بدهد؟ باید یک دهه امتحان کنیم و از سیاست داخلی و خارجی به اقتصاد یارانه بدهیم تا ببینیم زندگی، معیشت و اشتغال جوانان مردم چگونه خواهد شد.

روحانی در ادامه به یکی از بخش‌های قانون اساسی که پیرامون همه‌پرسی از مردم است اشاره کرد و افزود:‌ من به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی دلم می‌خواهد شرایطی فراهم شود تا به این اصل قانون عمل کنیم و یک بار هم که شده آن چیزی را که برای همه مهم است و اهمیت دارد را از مردم بپرسیم.

وی افزود: البته مجلس جای خودش مهم و محترم است ولی خوب بود سالی یک بار یا حداقل چند سالی یک بار این کار انجام می‌شد ولی الان 36 سال گذشته و این قانون عملی نشده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اقتصاد ما بیشتر سیاسی است تا اقتصاد محض، تصریح کرد: نمی‌شود یک نهاد کار اقتصادی کند و مالیات ندهد اما متأسفانه تا می‌گوییم فلان نهاد هم باید مالیات بدهد می‌بینید که چه بساطی درست می‌کنند، البته این دولت واهمه‌ای ندارد و کار خود را انجام خواهد داد.

وی گفت: اقتصاد در کشور با انحصار پیشرفت نمی‌کند؛ باید اقتصاد را از انحصار و رانت نجات دهیم. اقتصاد باید در صحنه رقابت حضور پیدا کند.

روحانی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها باید فعالیت‌های اقتصادی خود را شفاف اعلام کنند و همه مردم باید از اعداد و ارقام و آمار اقتصادی با اطلاع باشند.

رئیس‌جمهور بر ضرورت مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: مگر می‌شود با فساد حرکت اقتصادی ادامه پیدا کند. باید با فساد مبارزه کرد البته حرکت از سال گذشته شروع شده و هر چه ما داریم به خاطر استفاده از نظر دانشمندان، پژوهشگران و صاحبنظران و حمایت مردم و مقام معظم رهبری است و ما توانستیم با این حمایت‌ها یک گام به جلو حرکت کنیم.

روحانی افزود: ما توانسته‌ایم تورم را مهار کنیم. اقتصاددانان باید برای مردم کاهش تورم را توضیح دهند. کاهش تورم با ارزان شدن دو مقوله متفاوت است ولی تا ما می‌گوییم تورم کاهش پیدا کرده برخی‌ها می‌گویند چیزی ارزان نشده است وظیفه اقتصاددانان است که این مسئله را شفاف کنند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: تجربه سیاسی ما می‌گوید کشور با انزوا نمی‌تواند رشد مستمر داشته باشد این بدین معنی نیست که ما دست از اصول و آرمان‌ها برداریم مگر کسی در میز مذاکره بر اصول و آرمان‌ها صحبت می‌کند، دنیای امروز بحث منافع است.

روحانی گفت‌: تهدیدها، فرصت‌ها و منافع مشترک اساس بحث سیاست خارجی است و اصول و آرمان در سیاست خارجی بحث نمی‌شود مگر ما در مرحله اول در توافق ژنو آرمان و اصول را معامله کردیم ما با هم حرف زدیم و توافق کردیم.

رئیس‌جمهور تصریح‌کرد:‌ تمام مذاکرات اینگونه است که می‌خواهد پلی بین خواست طرف و خواست ما وصل شود، آرمان ما به سانتریفیوژ وصل نیست اگر از آن طرف ما شفافیت بیشتری نشان دهیم و فلان غنی سازی که به آن نیاز نداریم متوقف کنیم یعنی آرمان ما رفت؟

ادامه دارد...
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 56
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 23
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    پس چرا در شعارهای انتخاباتی تون گفتید هم اقتصاد زندگی مردم بچرخد هم چرخ سانتریفیوژها؟؟؟
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    بیچاره دولت هرکاری بخواد بکنه نمیشه اقتصادی نمیشه
  • مجید ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    سانتر یفیو ژ ارمان نیست بلکه نتایج ارمانخواهی است خواست مردم این است به بهانه های مختلف به علت عدم کارایی مدیران دست اورده های کشور به فنا نرود از دست دادن دست اوردها افتخار نیست 0
  • ناشناس ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    حالا آقای روحانی بفرمایند اینهمه مذاکره کردیم و شفاف سازی کردیم و تعلیق کردیم چی بدست آوردیم ؟!
  • عباس ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    آرمان ما به سانتریفیوژ وصله اگه قطعش نکنید
  • شفق ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    کلا ارمان چه؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    شاید آرمان ما به سانتریفیوژ وصل نباشه، در واقع سانتریفیوژ به آرمان ما وصله
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    قدیمها شاهان این مملکت برای تامین بودجه دربارشان چه میکردند؟ ....
  • حمید ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    نمی دانم چرا حاضرین در اجلاس در حین سخنرانی، ردیف دوم به بعد سرهاشان مانند فانوس دریایی در حال حرکت بود!!! مردم عادی متوجه نمی شوند که دولت یازدهم چه می گوید شما که اقتصاددان هستید چرا!؟
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    رسما یعنی بیخیال اسنتربفیوژها.اگه غنی سازی متوقف بشه میان سراغ موشکها بعدش سراغ تفنگها. بعد هم داعشو می فرستن سراغمون. وای بر ما
  • ناشناس ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    آرمان ما ذلت ناپذیری و تسلیم زور نشدن است
  • ناشناس ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    مگر قرار نبود طبق توافق ژنو قطعه هواپیمای مسافربری به ما بدهند اما حالا بجای آن دفترچه راهنمای تعمیرات هواپیما برای ما ارسال کرده اند !
  • ناشناس ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    در شرایط رکود اقتصادی کار خود را آغاز کردید و با همین شرایط هم دارید بکار خود ادامه میدهید.
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    توقف فلان درصد غنی سازی منظورتون 20% است ؟ یادتون رفته چند قلم دارو نایاب شد و مردم درحال نابودی بودند ؟ خواب زمستانی تا کی ؟
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    چه کسانی جام زهر را به امام نوشاندند.
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    این حرف شما مثل اینه که زمان جنگ بگین آرمان ما به شلمچه وصل نیست یه زمین بایر که لازمش نداریم بدیم بره
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    مردم فراموش میکنند...
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    احمدی نژاد کجایی ......
  • احمد ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    ضمیر ما به چه کسانی بر میگردد
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    نمی دانم چرا آمریکاییها حاضر نیستند از اصولشان کوتاه بیایند تا جایی که حتی ابوطالبی سفیر ایران در سازمان ملل را بپذیرند! آنها ظاهرا هرگز اصول خود و دشمنشان را فراموش نمی کنند. بعضیها از آمریکاییها هم روشنفکرترند!
  • داریوش ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    مگه چرخ سانتریفیوژها نچرخیده تا الان؟ اوضاع متشنج دو سه سال پیش یادت نبود اوضاع چقدر بد شده بود خودرو 6 میلیونی شده بود 22 میلیون؟ منصفانه نگاه کن و نسبت به قبل شرایط را بسنج!!!
  • داریوش ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    مگه حالا دستاوردی از دست رفته؟ اوضاع بهتری با دولت روحانی بوجود آمده که انشالله استمرار بیابد.
  • آینده ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    انشالله مذاکرات هسته ای بزودی به نتیجه خواهد رسید و دست آورد آن این است که جهان حقوق هسته ای ایران را رسما و قانونن به رسمیت خواهد شناخت... دستاوردی خواهد بود که دو دهه از رسیدن به آن ناکام بودیم.
  • داریوش ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    مرحله به مرحله. شما از اخبار کمی عقب هستی!!!
  • آرش ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    دولت قبلی بدون رکود دولت را تحویل گرفت و با رکود سنگین تحویل داد. سال اول این دولت حداقل از رکود درآمدیم...
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    اینهایی که منفی دادن کارشان تا حالا تو بیمارستان گیر نکرده!!!
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    سو استفاده از تعابیر رهبری نکنید!!! متن پذیرش را مجدد بخوانید که بنا به شرایط فعلی و مشورت با مسئولان صلاح را بر این می دانم که ..... ادامه دارد یک وجب از خاکمان را هم در همان دولت ها به دشمن ندادیم...
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    بهتره بتونی مسائل رو از همدیگر تفکیک کنی؟؟؟ تا منظور ایشان را متوجه شوید!!!
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    مقام معظم رهبری: بچه های ما (در مذاکرات 5+1) مصمم و راسخند و حرفشان یکی است، ولی آمریکاییها یکجا یک چیز می گویند یکجا برای حل دعواهای داخلیشان یک چیز دیگر (بعد تعبیر نداشتن صراط مستقیم در آنها می فرمایند)... دشمن هم اشتباه می کند شک نکن!!!
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    به ناشناس 13:26 پدرها گاهی اوقات بچه تخس و شیطان را روی پای خود می نشانند و می گوید چه بچه خوبی هستی! چه قدر مودبی! و... هدف از اینکار هم جلوگیری از جری شدن آن بچه است. رهبری عملا در حکم پدر این نظام است.
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    به آرش اگر سال 84 رکود نداشتیم پس 11.5 درصد بیکار چه بودند؟ اما رشد اقتصادیش هم جعلی بود چون از سالهای 1997 تا 2005 خاتمی مشغول وام گرفتن از صندوق بین المللی پول بود و به ترتیب یک رشد مصنوعی ایجاد کرد. رشدی که نه به دلیل افزایش تولید بلکه به دلیل ورود دلارهای قرضی به کشور بود. و در نهایت خاتمی دولتی با بالاترین بدهی خارجی در تاریخ ایران را تحویل داد. کشور را به وارد کننده بزرگ بتزین تبدیل کرد چون ساخت پالایشگاهها را به صرفه نمی دانست. منابع نفتی ایران را هشت سال در اختیار شل و توتال گذاشت که با قطر تبانی کرده بودند و ذره ای پیشرفت نداشتند. با طرح نابخردانه خودکفایی گندم زمینهای وسیع را زیر کشت غرقابی بود و مصرف آب کشاورزی را چند برابر کرد تا همه تالابها و سفره آبهای ما بخشکد. بین استانها مسابقه برداشت آب ایجاد کرد تا چند استان در آستانه جنگ بر سر آب قرار گیرند. خاتمی سیاست کاهش رشد جمعیت را تشدید کرد تا الگوی جمعیتی کشور به هم بخورد. کشوری هم که نه سوخت داشته باشد و نه آب و نه نیروی جوان محکوم به نابودی است. طرحعای خاتمی برای نابود کردن ایران کاملا هوشمندانه و هدفدار بود و با زیرکی طوری طراحی شده بود که آثار سوء آن بعد از دولت خاتمی ظاهر شود و مقصران بتوانند قسر در بروند. با آمدن احمدی نژاد همه این فجایع آثار خود را یکی یکی نشان داد و ضمنا نه تنها صندوق بین المللی پول کمکهایش به ایران را قطع کرد. احمدی نژاد موفق شد ببا وجود ورود گشترده متولدان دهه شصت به بازار کار مانع از جهش نرخ بیکاری بشود. توانست ایران را در تولید سوخت خود کفا کند و دولتی را با کمترین میزان بدهی خارجی در تاریخ ایران تحویل بدهد. اما رشد اقتصادی! آری. این رشد منفی یک حادثه مصنوعی است که توسط سرمایه داران طرفدار استعمار در هر کشوری اتفاق می افتد که یک فرد ضد استعمار در آن به قدرت برسد. فرقی هم ندارد که شیلی آلنده باشد یا ونزوئلای چاوز یا ایران احمدی نژاد. در چنین کشورهایی حتی صادرکنندگان از بازگرداندن درآمد ارزی خود به این کشورها خودداری می کنند تا ارزش پول ملی کاهش یابد و به تبع آن قیمت محصولات تولید داخل و ارزش تولید ناخالص داخلی کم شود. در غیر این صورت تازه صندوق بین المللی پول به او وام هم می دهد تا به طور مصنوعی هم که شده رشد اثتصادی بالا برود! حالا چه ترکیه اردوغان باشد و چه مراکش ملک حسن باشد و چه ایران اصلاحات! راستی، شاهد از غیب رسید! رشد اقتصادی آرژانتین هم منفی شد! که بعد از آن مواضع رییس جمهورشان قابل پیش بینی بود! اساسا کسی حق ندارد علیه استعمارگر حرفی بزند! http://farsnews.com/newstext.php?nn=13931009001254 -
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    شما خیال کرده اید کمبود دارو ربطی به غنی سازی داشت؟؟ یا مافیای دارو دستش با آن طرف آبها توی یک کاسه بود؟ چقدر راحت گول می خورید.
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    به داریوش خبر تازه این است که رییس هواپیمایی کشور اذعان کرد تحریمها شدیدتر شده و قادر به وارد کردن یک قطعه هم نیستیم. چون خودمان با دست خودمان مسیرها دور زدن تحریمها را برای غرب افشا کردیم.
  • ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    چه بخواهیم وچه نخواهیم انرزی هسته ای جزارمان ماشده مانمی گذاریم دوران اصلاحات تکرارشود.
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    منظورش دانشگاه آزاده که سالهاست مالیات نداده؟ در ضمن کدخدا که به اقتصاد ما یارانه نمیده، داشته باشه خودش میخوره، دلتون رو خوش نکنید
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    به ناشناس 13:20 این چه مشورتی است که به خوردن جام زهر منجر می شود؟ این چه پیروزی است که جشن گرفته نمی شود؟ چرا همه کشورها و حتی خود عراق پایان جنگ را جشن می گیرد و ما آغاز آن را؟ چگونه وقتی دشمن دارد از نفت شهر نفت استخراج می کند و شما آتش بس می کنید اسمش پیروزی است؟ عراق تنها پیش از حمله به کویت و به مناسبت اینکه دعوا با ایران را تمام کند و سراغ غنیمت بزرکتری برود از خاک ایران عقب نشینی کرد.
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    به13:22 از نظر اقتصادی که راست می گوید! کجای اروند رود اارزش جنگ با عراق را داشت؟ تا صد سال هم درآمد اروند رود خسارت جنگ را جبران نمی کند! وقتی همه چیز اقتصادی شد و آرمان فراموش شد کشور هم باقی نمی ماند.
  • محسن ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    اقای دولت این همایش ها قرار چه معجزه ای بکنه مگه شرایط کشور برای شما روشن نیست چرا به سیاست های اقتصاد مقاومتی عمل نمیکنید? تا مردم اثرات مثبتش رو در زندگیشون ببینند با حرف و سخنرانی و سیاسی کاری نمیشه کشور را اداره کرد
  • ناصر ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    با نظر رییس جمهور کاملا موافقم که یک بار هم که شده آن چیزی را که برای همه مهم است و اهمیت دارد را از خود مردم بپرسیم. مردمسالاری = اعمال خواست مستقیم مردم
  • ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    و البته اگر هم دیدیم خواست مردم مطابق خواست ما نبود هم می گوییم تقلب شده است و از سینه هایمان آتش بیرون می فرستیم و کشور را می سوزانیم!
  • ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    هیچ ملتی حقوق خودش را به رای نمی گذارد مگر اینکه ملت واقعی نباشد و به استقلال خودش شک داشته باشد.
  • ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    دولت هنز در ماه عسل است و مشغول کوبیدن دولت قبل !!!!
  • مرتضیsk ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    مگه خون شهدای هسته ایی جز آرمانمون نیس ؟ اونوقت چجوریاست که تکنولوژی (تعطیل شده) هسته ایی و متعلقات آن جز آرمان حساب نمیشه !
  • ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    ناشناس 14:16 بخشی از تحریم های ما که بر اثر مسائل هسته ای بوجود آمده بود تحریم های دارویی بود!!! خب این که یه واقعیته که همه به آن اذعان داشته حتی دولت قبلی، که البته شخص گویندش برکنار شد... مافیا هم به جای خود
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    ناشناس 13:49 اگر از بیانات مقام معظم رهبری چنین برداشتی را کردی باید بگم که واقعا متاسفم. این عبارات زشت و ناپسند بیشتر از تراوشات ذهن خودتان است!!!! ...
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    تکنولوژی هسته ای تعطیل نشده و همچنان دارد به کار خودش ادامه می دهد...
  • داریوش ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    طبق آخرین خبری که دارم از نزدیک. وضعیت سیستم هواپیمایی کشور بسیار بهتر شده و تقریبا نیمی از هواپیماهای زمینگیر شده کشور به حالت پروازی درآمده اند. البته کاستی هایی هم وجود دارد که باید منتظر آینده بمانیم. منظورم از مرحله به مرحله همین است. اگر خبری شندید بیشتر جنبه ظاهری دارد.
  • ریاستی ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    خیلی عالی گفتی مرحبا
  • ریاستی ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    تعلیق با شیییییییب ملاییییییییم
  • ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    آرمان پیشرفت ایرانه، فکر میکنم خیلی ها مثل تو یادشون رفته
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    امام شجاعت داشتند که بین بد و بدتر انتخاب کردند جام زهر شجاعت امام را میرسوند، نکنه فکر میکنین امام گول خورد؟ اگه جنگ ادامه پیدا میکرد چی میشد؟؟؟؟؟
  • فدایی روحانی ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    روحانی احسنت!! سالار اصلاح طلبان ایران هستی!
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    0 0
    آفرین به ناشناس 14:14
  • مهدی ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    0 0
    از دید اعتدالیون آرمان ما به سانتریفیوژ وصل نیست اما به مذاکره با کفتاری مثل آمریکا وصله!
  • ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    الآن فرق ما با زمان ناصرالدین شاه که مملکت را دودستی تقدیم می کرد و ما دستاوردهایمان را تقدیم می کنیم و حق استفاده نداریم، چه فرقی می کند. البته میدانم منتشر نمی شود.
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    اونم از سرمون زیاده وقتی انقدر احمقیم که از در و دیوار سفارت میریم بالا نتیجه اش همینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس