کد خبر 376541
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹

ابوالمعالی یکی از وکلای خانوادگی مهدی هاشمی به نطق نماینده تهران در مجلس واکنشی عجولانه نشان داد.

 به گزارش مشرق،  وکیل مهدی هاشمی با انتشار نامه‌ای به اظهارات حمید رسایی نماینده تهران در مجلس پاسخ داد.

وی در توضیحاتی که به رسانه‌ها ارسال کرده نوشت: تاکنون آن قدر دروغ‌های مکرر در خصوص پرونده آقای هاشمی از متن تا حاشیه گفته شده است که پاسخگویی به این اباطیل و بی‌انصافی‌ها غیرممکن و البته غیرضروری است. لذا بدون آنکه نیازی به پاسخگویی باشد، بهتان‌زننده را به درگاه صاحب حق و داوری تاریخ وا می‌گذاریم. گفتنی است مهدی هاشمی ۳ وکیل دارد که همگی اعضای یک خانواده هستند. علیزاده طباطبایی، ابوالمعالی (داماد علیزاده) و دختر علیزاده.

متن این نامه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

جناب آقای رسایی در گفت‌وگوی اخیر خود به مطالبی اشاره کردند که لازم است در آن رابطه توضیحاتی ارائه شود. توضیح بیشتر آن که در این نطق، بر اساس متن ارائه شده در سایت شخصی آقای رسایی به آدرس: http://www.rasaee.ir/content/۱۸۷۴ مطالبی گفته شده است که متأسفانه مصداق نشر اکاذیب، افترا و توهین است که لازم می‌نماید به برخی از آنها در حد اجمال و جهت تنویر اذهان عمومی توضیحاتی ارائه شود.

۱- جریان رسیدگی به پرونده آقای هاشمی از مدتی پیش و طی جلسات متعدد در دادگاه انقلاب، آغاز شده و ادامه دارد.

۲- در تمام مدت رسیدگی به پرونده، از تریبون‌های مختلف و سایت‌های متعدد، مطالب متعددی نوشته و منتشر شد که به نظر می‌رسید بعضاً روند دادگاه را تحت تأثیر قرار می‌داد و فی‌المثل ساعاتی از دادگاه مصروف نقل این مطالب و متعاقباً تذکر به نماینده دادستان برای تعقیب متخلفین، حسب وظیفه خود گردید.

بسیاری از این تحرکات، آشکارا به قصد اعمال فشار بر دادگاه صورت گرفت و مشخصا به نیت این گفته، نوشته و منتشر می‌شد که بر افکار عمومی و به ویژه فضای پیرامون پرونده و حتی رأی احتمالی دادگاه تأثیر گذارد.

۳- جناب آقای رسایی در اقدامی عجیب و بر خلاف اصل استقلال قوه قضاییه و قوه مجریه، حتی در یک مرتبه، در حالی که ساعت شروع دادگاه، ۹ صبح ابلاغ شده بود، با حضور در دفتر آقای مقیسه، موجب شدند که دادگاه با بیش از ۴۵ دقیقه تأخیر آغاز شود.

این ملاقات همزمان با اوج‌گیری اعتراضات وی به بهانه ظاهری درخواست برای علنی شدن دادگاه بود و در حالی صورت می‌پذیرد که روند دادگاه انقلاب و رویه جاری، اجازه ملاقات به این نحو و تفصیل را به عموم افراد نمی‌دهد و این دقیقاً همان نابرابری است که خود آقای رسایی با استفاده از لفظ وهن‌آلود «نژاد» می‌فرمایند.

در این ملاقات ایشان متوجه شدند که آقای مهدی هاشمی و ۲ وکیل مدافع وی، پیش از ایشان و مکرراً از ابتدای دادرسی درخواست علنی شدن دادرسی و پخش مستقیم محاکمه برای مردم از طریق صدا و سیما را داشته‌اند. این درخواست‌ها قبل از درخواست وی در پرونده ثبت شده بود و نامه‌هایی متضمن این درخواست، به روابط عمومی قوه قضاییه، دادستانی کل کشور و ریاست محترم قوه قضاییه ارسال شده بود.

پس از این جلسه به ایشان صریحاً پاسخ داده شد که این مسئله از موضوعات مورد تشخیص و اختیارات رئیس دادگاه است و حتی رئیس قوه قضاییه نیز حق دخالت در این حوزه را ندارد و شایسته نیست که نمایندگان مجلس یا حتی وکلا به دادگاه و قاضی در این حوزه و برای تغییر یا اعمال عقیده خود فشار بیاورند. اگر چه در حقیقت وکلای آقای هاشمی پیش از ایشان مکرر خواستار علنی شدن دادرسی شده بودند.

۴- جناب آقای رسایی در نطق خود در مجلس شورای اسلامی، آقای مهدی هاشمی را با برخی افراد که سابق بر این به اتهام مفسد اقتصادی اعدام شده‌اند، مقایسه کرده و به تنهایی از جانب مردم فرضی، خواستار اعدام آقای مهدی هاشمی شده‌اند. سخنان کذب، عصبانیت و لحن عجیب ایشان محل مسرت و خوشحالی است. چرا که این امر می‌تواند نشان‌دهنده وهم و ترس پرونده‌سازان از شکست در پروژه چنیدن ساله تخریب آیت‌الله هاشمی، به ویژه در این پرونده باشد.

متأسفانه ما بر خلاف آقای رسایی، اگر چه ممکن است تأملات و تذکراتی، در رابطه با روند و نحوه رسیدگی در دادگاه انقلاب داشته باشیم، اما به دلیل آن که خود را ملزم به رعایت قانون می‌دانیم، از بحث پیرامون محتوای پرونده و پاسخ به اتهامات خیالی آقای رسایی در این نطق که به زعم خودشان، برگ برنده‌هایی مانند آن مکالمه دروغین و ساختگی تلفن را ارائه کرده‌اند، معذور هستیم. اگر چه در جای خود تمامی دفاعیات خود را منتشر خواهیم کرد تا کسانی که شاید ایراد بهتان، تهمت و دروغ را برای رسیدن به اهداف خود جایز تلقی می‌کنند در نزد تاریخ و مردم واقعی آن، خجالت‌زده باقی بمانند.

اما باز هم تأکید می‌کنیم که حتی اگر به صلاحیت دادگاه اعتراض داشته باشیم، حتی اگر به غیرعلنی بودن دادگاه معترض باشیم، حتی اگر به فرض، اعتقاد داشته باشیم که برخی حقوق قانونی موکل برای دفاع رعایت نشده است، اما در برابر تشخیص دادگاه و قانون جمهوری اسلامی سر تعظیم فرود می‌آوریم و پاسخ امثال آقای رسایی یا آقای اشتهاردی را، دست‌کم تا زمانی که یک دادرسی در جریان است، در محاکم دادگستری خواهیم داد، حتی اگر به شکایات ما توجهی نشود.

۵- خبرنگاران، قضات و سیاسیون به کرات از ما پرسیده‌اند که پیش‌بینی شما از حکم چیست. چرا که اولاً بر خلاف آقای رسایی که قاعدتاً نباید به پرونده، کیفرخواست و مستندات آن دسترسی داشته باشند، ما به پرونده دسترسی داریم و آن را مطالعه کرده‌ایم (لازم به ذکر است که برای داوری، شما باید هم به کیفرخواست دسترسی داشته باشید و هم مستندات اتهام) و ثانیاً بر خلاف جناب آقای رسایی، ما حقوق خوانده‌ایم و لذا قاعدتاً معنای حقوقی اتهام و دفاع و حقوق دفاعی متهم را می‌دانیم و در این حوزه، حداقل نسبت به ایشان متخصص محسوب می‌شویم.

در پاسخ به مردم شریف باید بگوییم که اگر چه نتیجه به هیچ وجه قابل پیش‌بینی نیست، و تنها شایسته است که قاضی محکمه در این خصوص سخن بگوید، اما دلواپسی‌های آقای رسایی و اعمال فشار امثال ایشان برای ایجاد توقعات عمومی پیرامون پرونده، باعث خرسندی است. چرا که ظاهراً برخی افراد حتی به دفاعیات ارائه شده توسط وکلای مدافع دسترسی داشته و از قوام دفاعیات ارائه شده و میزان سستی اتهامات وارده اطلاع دارند و ظاهراً مانند این سخنان را به دلیل ترس از صدور حکمی عادلانه بر اساس تشخیص قاضی، پیشاپیش ایراد می‌کنند.

۶- جناب آقای رسایی، این دادگاه، دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی ایران است که به قول شما عده بسیاری را محکوم کرده است. چرا به ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران، به استقلال قاضی و قوه قضاییه {در قبال هر کس حتی رئیس آن قوه (چه رسد به شما)}، احترام و وقعی نمی‌نهید؟ آیا تنها در این پرونده عدالت به تروازی سنجش گذاشته می‌شود یا در هر پرونده چنین رخ می‌دهد؟ چرا در هزاران پرونده‌ای که بوده و هست چنین دغدغه‌ای ندارید؟

فی‌المثل اگر لازم باشد، سیاهه مفصلی از وابستگان دولت پیشین را می‌توان فهرست کرد که می‌توان این دغدغه را بیش از هر چیز در آن پرونده‌ها داشت. به دادگستری جمهوری اسلامی ایران احترام بگذارید و بگذارید کار خودش را بکند؛ حتی اگر باب میل من و یا شما نیست و یا نباشد. بگذارید رأی صادر شود و از پیش داوری و اعمال فشار بر دادگاه خودداری نمایید.

۷- تاکنون آنقدر دروغ‌های مکرر در خصوص پرونده آقای هاشمی از متن تا حاشیه گفته شده است که پاسخگویی به این اباطیل و بی‌انصافی‌ها غیرممکن و البته غیرضروری است. لذا بدون آن که نیازی به پاسخگویی باشد، بهتان‌زننده را به درگاه صاحب حق و داوری تاریخ وا می‌گذاریم و می‌دانیم که ملت ایران خود بدون نیاز به شانتاژ، به مرور زمان قدرت تشخیص قضاوت را خواهند داشت و ذهن عدالت‌خواه خود را مسحور و محبوس فضاسازی دلواپسان نخواهند دید.

سید وحید ابوالمعالی الحسینی
وکیل مدافع آقای مهدی هاشمی بهرمانی

منبع: سایت رسایی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
    0 0
    جمع کنید بابا خودتون رو مسخره کردید اگه یک آدم عادی یک درصد این کارهایی که این آدم انجام داده انجام میداد یکسره اعدامش میکردین حالا چون این آقازاده ست اینهمه کش و قوس میدن آخرشم بهت قول میدم آزاد میشه تازه خسارت هم میگیره . اسم مملکت رو هم گذاشتن اسلامی وقتی نمیتونید قانون رو واسه همه یکجور اجرا کنید بیخود شعارهای خنده دار ندید . مطمئن باش منه نوعی فرصت گیر بیارم قانون رو دور میزنم نوش جانم
  • مهدی ص ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
    0 0
    اقای وکیل کارو کاسبیت خوبه . خداوند انشاالله دروغ گویان وکسانیو که با ابروی نظام بازی میکنند وخون ملتو تو شیشه کردند به دوزخ بفرسته
  • علیرضا اهواز ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    جناب وکیل درخواست دیگه ای ندارن ؟ نمیخوان ملت خفه خون بگیرن و بعد از دو سه سال رسیدگی به این پرونده بابت تبرئه شدن م.ه شمع روشن کنن ؟ برو عامو عین موکلت از همه دنیا طلبکاری !!! برو خدا روزیتو جای دیگه ای بده ؛ آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است ؟!!! البته قطر این پرونده خیی زیاده و شاید نتونید مثا ف.ه به 6 ماه تعزیری تقلیلش بدید ! بر و بچه های مردم رو به خاطر شماها انداختن زندان و بازداشت ، هرکدوم یک تا پنج سال حبس کشیدن اونوقت خانم نژاد برتر که تو خیابون جلوتر از همه بود و خودش گرداننده اصلی بود6 ماه تعزیری !
  • گیلانی ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    مهدی هاشمی نماد ... این نظام است
  • مصطفي بروجن ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    مردم فرضي ؟؟؟؟ خدا پذرتا بيامرزه اگه به من هم نمي گي مردم خيالي بدون من به شخصه منتظر اعدام اين آقا و هر كس كه از جايگاه پدرش در سوء استفاده كردن از بيت المال منتظرم .
  • حقیقت ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    مشرق سلام: این ابوالمعالی فکر کرده مردم نادانند .اگر کس دیگری درخوردن بیت المال وحمایت از فتنه و اشوب به جای مهدی بود .پرونده اش .زمان بر بود. اقای وکیل شاه هم وکیل داشت .محافظ داشت...اخرش چه شد
  • حامد ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    آقا اصلا اشتباه شده ، مردم مجرم و گناهکارن ولی جناب هاشمی و بچه هایش پاک پاک پاک هستن.مردم دروغگو هستن ولی اونا راستگو ، مردم دزد هستن ولی اونا پاک دست، مردم آشوبگر هستن و پول،آجر،سنگ و .... برای اغتشاشگران مهیا کردن.و......
  • ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    خودتی !!!!
  • رضا ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    فکر کنم ملت یه چیزی هم به خانواده هاشمی و اطرافیانش بدهکار میشوند!!
  • ناشناس ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    وقتی میشود مدیر یک سایت را به اتهام انتشار کامنت های ذیل یک خبر به 3 سال حبس محکوم کرده حکم اعدام برای آقازاده ای که در فساد کرسنت و استات اویل و فتنه 88 و گرا دادن به دشمن برای تحریم ایران نقش عمده ای داشته عادلانه میباشد.
  • ناشناس ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    محاکمه علنی مطالبه همگانی است انشاءالله محقق شود.
  • حسین ن ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    هرچند امیدی به محکومیت مهدی هاشمی در دادگاه ندارم، ولی جرم کسی که خیانت به مملکت کند، آن هم در ابعاد مختلف و گسترده جز اعدام نیست.
  • امیر ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    کسی میدونه چرا آقای رسایی اینقدر نسبت به خانواده آقای هاشمی کینه داره؟؟ چرا...
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    ما رو هم درکنار آقای رسایی حساب کن ..
  • جاوید ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    جالبه اینجا وکیل ها هم خانوادگی هستند.به چشمان این وکلا دقت کنید چه میبینید؟تنها ملاک ما برای امیدوار شدن به نظام حکم این پرونده هست .دیکتاتوری در صحبتهای این وکیل کاملا مشهوده .حتی یک جواب منطقی هم به اتهامات وارده از سوی رسایی نداشتن چون واقعیت رو گفتن
  • فانوس ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    آقای وکیل ما تو بورکینافاسو بزرگ نشدیما .. تو این سی و چند سال همه رقمشو دیدیم بخدا اینقدر نقش بازی نکنید بسه دیگه
  • ناشناس ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    آقای حمید رسایی با فساد مبارزه میکنه و اخیرا" در مورد فساد فوتبالیست ها هم موضع گیری کرده بود و خصومت شخصی با کسی نداره .
  • ناشناس ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    ای مرجع قضایی ؛ اقدام انقلابی
  • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    واکنشی عجولانه ؟؟؟ عجولانه شما سایت مشرق هستید که با عجله به سمت اتش جهنم در حال حرکت هستید
  • ناشناس ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    گر منتقدی باش ولیکن به جهنم !!!
  • حسینی ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    اقای وکیل اقای مهدی هاشمی چرا باید خلاف بکندبر علیه اش پرونده سازی بشود اشکال کجاست؟مگر ایشان فرزند اقای هاشمی بزرگ نیستن چرا بازدارند اعمال خلاف فرزنداش نشدند اقای رسایی نماینده مردم است بدون مدرک حرفی نمی زند لابد جرم سنگینی در پرونده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس