کد خبر 376301
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰

معترضان شهر فرگوسن آمریکا در اعتراض به ادامه نژادپرستی پلیس آمریکا به مقر پلیس سنت‌ لوییس یورش بردند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپاتنیک، معترضان در سنت لوییس ضمن حمله به اداره پلیس فهرستی از درخواست‌های خود را قرائت کردند که شامل دیدار با مقام‌های پلیس و مقام‌های ارشد شهر بوده است.
 
بر اساس این گزارش، اخراج فوری جیسون فلانری افسر پلیسی که آشکارا اعلام کرده است که مایل به کشتار مسلمانان است نیز از دیگر خواسته معترضان بوده است. معترضان همچنین خواستار اخراج دیگر افسر پلیس یعنی رندی هایس شدند که آزار دهنده حیوانات شناخته شده است.
 
معترضان فرگوسن همچنین خواستار عفو فوری معترضانی شدند که در هفته‌های اخیر به جرائم غیر خشونت‌آمیز متهم شده‌اند. تعدادی از تظاهرات کنندگان در جریان این اعتراضات هدف اسپری فلفل پلیس قرار گرفتند و 5 نفر نیز بازداشت شدند.

حمله معترضان فرگوسن به یک مقر پلیس
 
هیئت منصفه دادگاه شهر نیویورک دانیل پانتالئو افسر پلیسی را که اقدام به خفه کردن اریک گارنر فرد غیرمسلح سیاه‌پوستی که مشکل تنفسی داشت، کرده بود تبرئه کرد. گارنر اوایل سال 2014 میلادی در منطقه "استیشن آیلند" نیویورک هنگامی که پلیس برای بازداشت کردنش به وی حمله کرد، بر اثر خفگی از ناحیه گلو جان داد.
 
در ویدئویی که از نحوه بازداشت مقتول منتشر شده نشان می‌دهد، افسر پلیس دستان خود را دور گردن اریک گارنر حلقه کرده و به‌شدت فشار می‌دهد و فرد سیاه‌پوست نیز فریاد می‌زند: نمی‌توانم نفس بکشم.
 
پیش از این نیز رأی هیئت منصفه فرگوسن در بی‌گناه تشخیص دادن دارن ویلسون موجب آغاز موج جدیدی از اعتراضات در این شهر و سایر مناطق آمریکا شده است. مایکل براون نوجوان سیاه‌پوست 18ساله نیز پیش از این توسط یک مأمور پلیس در فرگوسن به قتل رسیده است.
 
ساکنان فرگوسن بر این باورند که مرگ براون نمادی از رفتار ناعادلانه‌ای است که با سیاه‌پوستان توسط اقلیت سفیدپوست در این شهر می‌شود.
 
قوانین تبعیض‌آمیز در آمریکا علیه سیاه‌پوستان همواره مورد اعتراض گروه‌های حقوق بشری قرار داشته است. فعالان می‌گویند احتمال رفتار تبعیض‌آمیز پلیس با سیاه‌پوستان بیشتر است و آنها دو برابر بیشتر احتمال دارد در دادگاه‌ها محکوم شوند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس