با صدور دستورات ويژه قضايي و تلاش شبانه روزي کارآگاهان اداره جنايي پليس آگاهي خراسان رضوي، عاملان ربودن کودک ۸ ساله در مشهد دستگير شدند و گروگان نيز از چنگ آنان رها شد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، حدود يک ماه قبل، سرنشينان يک خودرو در مشهد، پسر بچه ۸ ساله اي به نام مهران را هنگام رفتن به مدرسه از مقابل منزلش ربودند و به مکان نامعلومي منتقل کردند. مدتي بعد فردي با خانواده گروگان تماس گرفت و براي آزادي وي ۱۰۰ ميليون تومان تقاضا کرد.

پدر نگران اين کودک نيز بلافاصله با پليس تماس گرفت و ماجراي گروگانگيري را اطلاع داد. با توجه به اهميت ماجرا، اين پرونده به شعبه ۸۰۴ دادسراي عمومي و انقلاب مشهد ارجاع داده شد و توسط قاضي سيدمحمد رضوي مورد رسيدگي قرار گرفت.

همزمان با صدور دستورات قضايي براي پي گيري پرونده آدم ربايي، گروه ويژه اي از کارآگاهان اداره جنايي، به دستور سرهنگ کارآگاه حسين بيدمشکي (رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي) تحقيقات گسترده اطلاعاتي و پليسي خود را آغاز کردند.

کارآگاهان باتجربه پليس آگاهي براي آن که آسيبي به گروگان وارد نشود عمليات اطلاعاتي خود را به طور غيرمحسوس و با استفاده از شگردهاي فني ادامه دادند و بدين ترتيب شاخه اي از تحقيقات روي فرد تماس گيرنده متمرکز شد.

آنان مدتي بعد فردي به نام «س» را شناسايي کرده و او را در يک عمليات غافلگيرانه به دام انداختند. اين فرد که با تغيير لهجه سعي داشت پليس را گمراه کند در نهايت لب به اعتراف گشود و عاملان آدم ربايي را لو داد.

گزارش حاکي است: بررسي هاي کارآگاهان که با نظارت مستقيم رئيس پليس آگاهي ادامه داشت بيانگر آن بود که يک مرد افغاني ۳۰ ساله و مرد ديگري که اهل يکي از شهرهاي مرزي خراسان رضوي است در گروگان گيري مذکور نقش دارند. بنابراين، آن ها با دستور قاضي رضوي محل اختفاي متهمان را در محله هاي حاشيه مشهد به محاصره درآوردند و ۲ متهم مذکور را دستگير کردند. در همين حال کودک ۸ ساله نيز که داخل يک منزل نگهداري مي شد از چنگ گروگانگيران رها شد و به آغوش خانواده اش بازگشت.

يکي از متهمان در بازجويي هاي انجام شده گفت: فردي به نام «ح» از ما خواست تا در قبال دريافت ۴ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان کودک مذکور را نزد او ببريم. وي همچنين اعتراف کرد: «ح» به ما گفته بود که مبالغي از پدر کودک طلبکار است و بدين گونه قصد وصول طلبش را دارد.

گزارش حاکي است: کودک مذکور درباره صدمه اي که به دستش وارد شده است نيز به مقام قضايي گفت از پله هاي ساختمان افتادم و دستم صدمه ديد. تحقيقات بيشتر درباره ادعاهاي متهمان و زواياي پنهان اين پرونده گروگانگيري، از سوي کارآگاهان زبده پليس آگاهي خراسان رضوي ادامه دارد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس