کد خبر 375035
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲

منتقد سینمایی مجله اینترنتی ددلاین با ارائه فهرستی متفاوت از شانس‌های اسکار ۲۰۱۵ نوشت: هنوز نمی‌توان شانس برتر اسکار بهترین فیلم را پیش‌بینی کرد.

به گزارش مشرق، سال 1954 «مارلون براندو» پیش‌بینی کرد که احتمالا برای فیلم «در بارانداز»،برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد خواهد شد و این اتفاق افتاد، این فیلم به کارگردانی «الیا کازان» مورد استقبال اعضا‌ی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی قرار گرفت و توانست 8 جایزه اسکار از جمله بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کند.
با همه اینها به نظر نمی‌رسد که رقابت‌ امسال شباهت چندانی به رقابت سال 1954 داشته باشد، به خصوص در بخش بهترین فیلم، آنهم در شرایطی که آکادمی اسکار، تعداد نامزدهای این بخش را از 5 فیلم به 10 فیلم افزایش داده است.
در حالی‌که تعداد فیلم‌هایی که شرایط نامزد شدن در این بخش از جوایز را دارند بسیار زیاد است، هنوز نمی‌توان پیش‌بینی مشخصی در این بخش از جوایز انجام داد.
منتقد سینمایی مجله اینترنتی ددلاین ضمن تاکید بر این مطالب گفت: در گفتگویی که با یکی از اعضاء قدیمی اسکار داشتم، او به من گفت فیلم‌ها را دیده‌ام،بازی‌ها خیلی خوبند،‌فیلمنامه‌ها عالی‌اند ولی هنوز منتظر فیلمی هستم که بتواند مرا تکان دهد، ولی هنوز چنین اتفاقی نیافتاده است.
این منتقد در ادامه ضمن اشاره به فیلم‌های برجسته شرکت‌کننده در بخش بهترین فیلم جوایز اسکار 2015، به نقاط قوت هر یک از آنها اشاره کرد که در زیر می‌خوانیم:

«پسربچگی»

این فیلم مورد علاقه منتقدان است که جوایز بسیاری را از سوی گروه‌های مختلف منتقدان از آن خود کرده و توانست نامزد جوایز زیادی چون جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم سال شود.
فیلم «پسربچگی» به نوعی یک فیلم کوچک و ساده با داستانی بزرگ و قوی است.
علی‌رغم تمام این مسائل هنوز تعداد زیادی از اعضای آکادمی اسکار هستند که تاکنون این فیلم را ندیده‌اند.

«بازی تقلید»


«بازی تقلید»، فیلمی تاثیرگذار از زندگی «آلن ترینگ»، دانشمند و ریاضی‌دان آمریکایی که در طول جنگ جهانی دوم با رمز گشای از  پیام‌های محرمانه نیروی دریایی آلمان توانست جان هزاران نفر را نجات دهد.  
فیلمی که موفقیت‌های زیادی چون نامزدی گلدن‌گلوب و جایزه فیلم منتخب تماشاگران از جشنواره فیلم تورنتو را در کارنامه کاری خود دارد و شاید بتواند نقش «سخنرانی پادشاه» را برای کمپانی وینستین بازی کند.

«مرد پرنده‌ای»


این کمدی سیاه همچون فیلم «پسربچگی»، یکی از نامزدهای جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم سال است و به گفته منتقد سینمایی ددلاین، مورد علاقه و حمایت تعداد زیادی از اعضاء آکادمی اسکار است که او با آنها گفتگو کرده است.

«تئوری همه چیز»


منتقد ددلاین درباره این فیلم نوشت: در صحبتی که با اعضاء آکادمی اسکار داشتم فهمیدم که این فیلم در جمع آنها از محبوبیت زیادی برخوردار است ولی به نظر می‌رسد که علاقه آنها به این فیلم، بیش از آنکه به خاطر خود فیلم باشد، به خاطر بازی درخشان بازیگران فیلم؛ «ادی ردماین» و
«فلیسیتی جونز» باشد.
این فیلم که تصویرگر داستان زندگی «استفان هاوکینگ» است به سادگی می‌تواند نام خود را در فهرست نامزدهای اسکار امسال قرار دهد.

«سلما»

این فیلم سینمایی که داستان زندگی «مارتین لوتر کینگ جونیور»، فعال اجتماعی سیاهپوست را به تصویر می‌کشد، هنگام اکران با استقبال فراوانی روبرو شد ولی در رقابت‌های گلدن گلوب تنها توانست در یک بخش، نامزد شود.

«شکست‌ناپذیر»

درست از زمانی‌که اعلام که «آنجلینا جولی» فیلمی جنگی با محوریت شخصیت «لوئیس زامپرینی»، قهرمان المپیک را کارگردانی می‌کند، قابل پیش‌بینی بود که این فیلم با استقبال خوبی روبرو خواهد شد.
«شکست‌ناپذیر» از آنجمله فیلم‌هایی است که در گذشته ثابت شده که مورد استقبال و توجه اعضاء آکادمی اسکار قرار می‌گیرد.

«در جنگل»

فیلمی موزیکال و خوش ساخت که علاوه بر یادآوری شخصیت داستان‌های محبوبی چون سیندرلا ،جک و لوبیای سحر‌آمیز، به خاطر بازی درخشان «مریل استریپ» و کارگردانی قوی «راب مارشال»، یکی بهترین‌های سینمای امسال محسوب می‌شود.

«تک تیرانداز امریکایی»

به نظر می‌رسد که «کلینت ایستوود»، برنده چهار جایزه اسکار، با «تک تیرانداز آمریکایی»، بهترین فیلم خود از زمان «عزیز یک میلیون دلار» و «نامه‌هایی از ایو جیما» را ساخته باشد.
«درمیان ستارگان» ساخته «کریستفر نولان»، «خزندگان شب» با بازی «جیک گیلنهال» و «شکارچی روباه» از دیگر فیلم‌های معرفی شده توسط منتقد سینمایی ددلاین است.
بنا براین گزارش، اسامی نامزدهای هشتاد و هفتمین دوره از جوایز اسکار 25 ژانویه و اسامی برندگان این دوره از رقابت‌های 22 فوریه 2015 میلادی اعلام خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس