کد خبر 374992
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲

ده‌ها هزار معترض آمریکایی با برگزاری تظاهرات "روز خشم" و "راهپیمایی سکوت"، اعتراض خود را به رفتار نژادپرستانه پلیس آمریکا اعلام کردند.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری راشاتودی نوشت: هزاران تن از مردم واشنگتن، نیویورک و شمار دیگری از شهرهای آمریکا روز شنبه بار دیگر به خیابان‌ها آمدند تا به وحشی‌گری پلیس علیه سیاهپوستان اعتراض کنند. جرقه‌ اعتراضات پس از کشته شدن "مایکل براون" 18 ساله و "اریک گارنر" 43 ساله در دو حادثه جداگانه در تابستان زده شد. در هر دو حادثه هیچ یک از دو افسر سفید پوست مسئول کشتار، گناهکار شناخته نشدند. پس از این اتفاقات چند مورد تیراندازی منجر به مرگ از سوی نیروهای پلیس علیه سیاهپوستان در آمریکا روی داد که ماه‌ها خشم عمومی را به همراه داشت.

راهپیمایی "روز خشم" در نیویورک سازمان دهی شد و تجمع اعتراضی‌ای نیز در فریدم پلازای واشنگتن برگزار شد که در آن خانواده‌های مایکل براون، دریک گارنر، آکای گرلی و ترایوان مارتین که همگی سیاه پوست‌هایی بودند و پلیس آمریکا آن‌ها را کشته بود، شرکت کردند.

از سوی دیگر بیش از 120 تن از شهروندان آمریکایی در بخش سنت لوئیس ایالت میسوری در "راهپیمایی سکوت" شرکت کردند. این تجمع اعتراض آمیز در اعلام همبستگی با قربانیان سیاه پوست خشونت پلیس برگزار شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس