از شهید تازه تفحص شده «حمیدرضا فصیح خوش کلام» وصیت نامه‌ای به جا نمانده است اما طبق گفته اعضای خانواده، او عادت داشت چند وقت یکبار برای خانواده‌اش از منطقه نامه بنویسد و بفرستد و اینگونه آن‌ها را از حال خود با خبر سازد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، شهید «حمیدرضا فصیح خوش‌کلام» نخستین فرزند از 4 فرزند خانواده بود. پدر او 5 سال پیش پس از تحمل سال‌ها چشم‌انتظاری دار فانی را وداع گفت. این شهید تازه تفحص شده متولد مردادماه 1342 تهران بود. او به‌عنوان سرباز از طریق لشکر 92 زرهی اهواز به جبهه اعزام شد و در 28 فروردین 1367 در تک دشمن در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسید. پیکر این شهید 19ساله در منطقه فاو باقی ماند و در شمار شهدای مفقود الجسد باقی قرار گرفت. سرانجام در عملیات تفحص اخیر پیکر او توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح کشف و هویت پیکر وی از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

به زودی پیروز می‌شویم و خیال امت رزمنده را راحت می‌کنیم

از شهید فصیح خوش کلام وصیت نامه‌ای به جا نمانده است اما طبق گفته اعضای خانواده او عادت داشت چند وقت یکبار برای خانواده‌اش از منطقه نامه بنویسد و بفرستد و اینگونه آن‌ها را از حال خود با خبر سازد. مادرش می‌گوید: «در تمام نامه‌هایش سعی داشت بفهمد ما در چه اوضاعی هستیم. چون به خاطر شدت گرفتن حملات موشکی صدام در تهران دائم نگران ما بود و می‌گفت برای امنیت بیشتر به شمال بروید. ما در خانه سازمانی زندگی می‌کردیم و او معتقد بود صدام شهرک های سازمانی را نشانه می‌گیرد و قصد انهدام اینگونه خانه‌ها را دارد. پس محل زندگی ما را امن نمی‌دانست.»

سومین نامه‌ای که او برای خانواده فرستاد در 26 مهرماه سال 1365 نوشته شده است. تصویر و متن این نامه در ادامه می‌آید:

 به زودی پیروز می‌شویم و خیال امت رزمنده را راحت می‌کنیم


به زودی پیروز می‌شویم و خیال امت رزمنده را راحت می‌کنیم

به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان


خدمت پدر و مادر عزیزم سلام عرض می‌کنم پس از عرض سلام امیدوارم که حالتان خوب و در کمال آرامش باشید و آرزوی موفقیت شما را از درگاه خداوند متعال خواهانم و اگر از حال من خواسته باشید به شکر خدا سلامت هستم و هیچ نگرانی ندارم. با اینکه نزدیک به یکماه است که در منطقه هستم هیچ ناراحتی ندارم و تاکنون به من خیلی خوش گذشته است، زیرا اینجا سرگرم هستم و متوجه نمی‌شوم که روزها چطور می‌گذرند. الحمدلله منطقه آرام است هم دشمن به اطراف ما تیراندازی نمی‌کند و هم ما تیراندازی خیلی کم می‌کنیم. نامه شما یک روز بعد از اینکه دومین نامه را برایتان نوشتم به دستم رسید و خیلی خوشحال گشتم. از این رو سومین نامه را برایتان نوشتم تا از بابت من نگرانی نداشته باشید و اگر خدا بخواهد تا 10 الی 12 روز دیگر به مرخصی می‌آیم ضمنا به محمد و مریم و علی و عزیز هم سلام مرا برسانید و همچنین به بقیه اقوام و آشنایان هم سلام می‌رسانم و آرزوی موفقیت تمامی مردم مسلمان ایران را از خداوند خواهانم و انشاالله هر چه زودتر بر سپاه کفر پیروز می‌شویم و برای همیشه خیال امت رزمنده را راحت می‌کنیم.

دیگر عرضی ندارم و مشتاق دیدار همگی‌تان می‌باشم.

دوستدار حقیقی شما حمید

26/7/65
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس