این دزدان قدیمی می‌دانستند فروشگاه‌ها نگهبان شب ندارند و با خونسردی نقشه‌هایشان را به اجرا می‌گذاشتند.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، چهار دزد شب‌رو که به فروشگاه‌های زنجیره‌ای معروف پایتخت دستبرد پنج میلیارد تومانی زده بودند از سوی پلیس دستگیر شدند.

این دزدان قدیمی می‌دانستند فروشگاه‌ها نگهبان شب ندارند و با خونسردی نقشه‌هایشان را به اجرا می‌گذاشتند.

وقتی ماجرای این سرقت‌ها به پلیس پایتخت مخابره شد با دستور بازپرس پرونده، تیمی به سرپرستی سرهنگ سعداللـه گزافی در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شد.

مأموران در نخستین گام به بررسی‌های تخصصی از صحنه‌های سرقت در دو فروشگاه زنجیره‌ای پرداختند و پی بردند هیچ کدام از آنها نگهبان شب نداشته‌اند و دزدان در توطئه سازمان‌یافته‌ای توانسته‌اند به سرقت‌های میلیاردی دست بزنند.

دستبرد پنج میلیاردی چهاردزد از فروشگاه‌های زنجیره‌ای

در حالی که پلیس تحقیقات ویژه‌ای را در این زمینه انجام داد و توانسته بود مشخصات دزدان که چهار مرد بودند را از روی دوربین‌های مداربسته و آلبوم مجرمان قدیمی به‌دست آورد، مأموران کلانتری 126 تهرانپارس به یک خودروی سرقتی برخوردند و به راننده دستور ایست دادند. وی که بی‌توجه به هشدارهای پلیس بود وقتی دید راهی برای فرار ندارد سرانجام تسلیم شد و پا روی ترمز گذاشت.

تحقیقات پلیسی نشان می‌داد این دزد خودرو  یکی  از همان دزدان تحت تعقیب فروشگاه‌های زنجیره‌ای است.

این دزد حرفه‌ای در بازجویی به مأموران گفت:‌ با همدستی سه دوستم به خودروهای مدل‌ بالا دستبرد می‌زدیم و سپس با پرسه زدن در سطح شهر و کمین کردن فروشگاه‌هایی که نگهبان نداشتند و امکان دزدی در آنها وجود داشت شبانه وارد آنجا می‌شدیم و نقشه‌هایمان را عملی می‌کردیم.

با اعترافات این دزد جوان، تلاش پلیس برای شناسایی دیگر همدستان وی آغاز شد و با اقدامات ویژه پلیسی و تلاش کارآگاهان سرانجام مخفیگاه این باند خشن در پرند شناسایی شد و آنان نیز در عملیات غافلگیرانه مأموران به دام افتادند.

سرهنگ سعداللـه گزافی رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران به شوک گفت: اعضای این باند به فروشگاه‌های زنجیره ای دستبرد می‌زدند. این دزدان شب‌رو می‌دانستند که این فروشگاه‌ها نگهبان شب ندارند به همین خاطر در تاریکی به فروشگاه‌ها وارد می‌شدند و با تخریب در مغازه‌ها همه اموال را می‌دزدیدند و جالب اینکه اگر نمی‌توانستند گاوصندوق را تخریب کنند خود آن را می‌دزدیدند.

وی ادامه داد: دزدان حرفه‌ای که 25 تا 30 ساله بودند در بازجویی‌ها به سرقت‌های زنجیره‌ای از فروشگاه‌های بزرگ و مغازه‌های سطح شهر اعتراف کردند و در این سرقت‌ها 5 میلیارد تومان به جیب زده بودند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس