نماینده روسیه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی( ناتو) روز جمعه تاکید کرد خودداری فرانسه از تحویل کشتی های جنگی میسترال به روسیه مطابق با توافق نامه ای که میان دو کشور امضا شده است، به اعتبار و شهرت فرانسه لطمه می زند.

به گزارش مشرق، نماینده روسیه در ناتو افزود بدیهی است هر یک از طرفین قرارداد که به تعهدات خود عمل نکنند، اعتبار خود را به خطر می اندازند.

الکساندر گروشکو تاکید کرد فرانسه با رفتار خود در ماجرای فروش میسترال به روسیه، پیام بدی برای مشتریان آتی خود می فرستد و در عین حال روسیه را نیز تشویق می کند از میزان وابستگی خود به واردات چنین محصولاتی بکاهد.

گروشکو تصریح کرد تصمیم روسیه برای خرید کشتی های جنگی میسترال از فرانسه حاکی از اعتمادی است که روسیه به شرکای فرانسوی خود دارد. اولین کشتی میسترال سفارش روسیه موسوم به نام ولادیووستوک می بایست در سال دو هزار و چهارده به مسکو تحویل داده می شد اما فرانسو اولاند رئیس جمهور فرانسه با تاکید بر این که به علت بحران اوکراین، شرایط برای چنین معامله ای فراهم نیست، از تحویل میسترال به روسیه خودداری کرد. روسیه نیز در مقابل تاکید کرد فرانسه یا باید کشتیهای سفارش شده را به روسیه تحویل دهد یا این که مبلغی را که روسیه در چارچوب این قرارداد پرداخت کرده است، پس دهد.

فرانسه و روسیه سال دو هزار و یازده قراردادی به ارزش یک میلیارد و دویست میلیون یورو امضا کردند که در آن فرانسه متعهد شد دو کشتی میسترال برای نیروی دریایی روسیه بسازد. این بزرگ ترین قرارداد صنعتی-نظامی است که دو کشور تا کنون امضا کرده اند. امضای این قرارداد نارضایتی آمریکا و ناتو را برانگیخت.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ارمان ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    حالا فرانسه یک نفعی در این موضوع دارد اقای پوتین شما در خوداری از تحویل موشک های اس 300 که فقط جنبه دفاعی دارد چه دلیلی داری ؟
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    روسیه عهد شکن حقشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس