کد خبر 37457
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۵

رئيس پليس راهور با بيان اينکه قانون جديد راهنمايي و رانندگي بعد از چهل سال در آخرين روز اداري سال 89 به تصويب شوراي نگهبان رسيده گفت: با آماده کردن دستورالعمل هاي اجرايي آن، به زودي در کشور اجرا خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از واحد مرکزي خبر، سردار سرتيپ اسکندر مومني از کاهش 15 درصدي تصادفات و 13 درصدي تلفات در تعطيلات نوروزي (25 اسفند تا پايان 14 فروردين) خبر داد و افزود: بيش از دو و نيم ميليون وسيله نقليه موتوري جديد در سال 89 شماره گذاري و يک ميليون و 760 هزار گواهينامه نيز صادر شده است.

وي از رسانه ها به ويژه رسانه ملي براي اطلاع رساني لحظه اي و کامل، صبوري مردم براي رعايت خوب مقررات راهنمايي و رانندگي و فعاليت جهادگونه نيروهاي خدوم پليس راهور در ايام تعطيلات نوروزي قدرداني کرد.

سردار مومني تلاش و پيگيري براي کاهش سوانح و حوادث رانندگي را از برنامه هاي اصلي پليس در سال جهاد اقتصادي بيان و خاطرنشان کرد: براساس پژوهش ها، ميزان خسارات ناشي از تصادفات تا چهار درصد توليد ناخالص ملي محاسبه شده که رقم بسيار بالايي است.

وي افزود: سردار مومني با اشاره به اينکه قانون کنوني نسبت به رشد توليد خودرو و حجم بالاي سفرها در کشور کارآمدي لازم را ندارد، گفت: با اجراي قانون جديد، پيگيري همزمان تکليف و حقوق مردم شامل رعايت قانون و تامين جاده و خودروي ايمن انجام مي شود.

وي يکي از اولويت هاي اصلي پليس در سال جديد را اجراي قانون جديد راهنمايي و رانندگي دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس