نمایی که پیش رو دارید، در اواخرِ بهار سال 1369 شمسی به ثبت رسیده است. در تصویر، هیئتی از مسئولان «حزب الله لبنان» در سفری به تهران دیده می شوند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، نمایی که پیش رو دارید، در اواخرِ بهار سال 1369 شمسی به ثبت رسیده است. در تصویر، هیئتی از مسئولان «حزب الله لبنان» در سفری به تهران دیده می شوند.

شخصی که عمامه ی سفید بر سر دارد، «شیخ صبحی طفیلی» که در زمان برداشت این عکس، دبیرکل حزب الله لبنان بود. وی در سال 1371 شمسی، با رای «شورای اجرایی حزب الله»، جای خود را به «سید عباس موسوی» داد و در سال 1372 شمسی، راه خود را به طور کامل از «حزب الله لبنان» جدا کرد. روحانی دارای عمامه سیاه که امروز از شناخته شده ترین رهبران شیعه در جهان است، آن روزها، ریاست «شورای اجرایی حزب الله» را بر عهده داشت. حجت الاسلام والمسلمین «سید حسن عبدالکریم نصرالله»، به سال 1339 شمسی در جنوب لبنان متولد شد. ایشان  از سال 1371 شمسی، پس از شهادت «سید عباس موسوی» دبیر کلی «حزب الله لبنان» را بر عهده دارد، در این مدت، سه جنگِ تمام عیار و پیروزمند، علیه اشغال‌گران صهیونیست را رهبری کرده است.

عکس منتشر نشده از دو دبیرکل حزب الله در تهران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    عالی بود
  • عباس ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    خداوند به حق محمد و آل محمد(ع) حفظش فرماید. ان شاء الله.
  • مهدی ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    باسلام شیخ صبحی طفیلی راه خود را از حزب الله جدا کرد یعنی چی؟ الان زنده است ؟ روند زندگی وی چگونه شد؟
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    مشرق توضیح کامل بده یعنی باید برم توی سایت معاند ویکی پدیا در مورد صبحی بخونم ؟
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    ايشان الان زنده هستند و مواضعي عليه حزب الله و رهبريت فعلي آن و نيز عليه نظام جمهوري اسلامي ايران دارند. البته با حزب الله و ما هنوز زاويه پيدا نكردند ولي مشخص است كه ناراحت است.
  • پسربامرام بروجرد ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    تا اونجایی که من مطالعه کردم شیخ طفیلی از اول با ایران بود. ولی بعد مخالف نفوذ زیاد ایران در حزب الله شد. از طرف دیگه خود بچه های حزب الله هم مخالف نظرات و تحلیل های ضعیف ایشون از اوضاع بودند. و این موارد باعث شد خود شورای حزب الله ایشون رو کنار گذاشتند. البته بعدا یه سری کارای زشتی انجام داد و هر جا می رفت از ایران بد می گفت. حتی توی یه درگیری مسلحانه با ارتش لبنان چند تا از محافظاش رو به کشتن داد. الان زنده هستند و همچنان مخالف رویه مقاومت در حزب الله هستند.
  • عرفان ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    راست میگه. الان منم رفتم تو سایت های دیگه آمار این مرده رو در بیارم. خب خودتون بگین دیگه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس