کد خبر 374198
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای موفقیت‌آمیز فیلترینگ هوشمند در کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، محمود واعظی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مزار شهدای شهر گیلانغرب اظهار کرد: فاز اول فیلترینگ هوشمند طی شبکه‌ای که بیشترین فشار بر روی آن بود با موفقیت اجرا شد.

وی درباره مجازات متخلفان در این زمینه گفت: دولت به مردم اجازه خواهد داد تا از سایت‌هایی که 95 درصد مطالب آن مفید است استفاده کنند و 5 تا 10 درصدی که محتوای مجرمانه دارند، حذف خواهند شد.

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ مرحله اول آزمایشی این طرح که یک‌ ماهه بود پایان یافته و مرحله بعد آن نیز 3 ماه دیگر اجرا می‌شود که در صورت موفقیت آن مرحله بعدی 6 ماه دیگر اجرا خواهد شد.

واعظی بیان داشت: شبکه ملی اطلاعات کار بسیاری عظیمی بود و دولت یازدهم پس از 10 سال که این معقوله در حد حرف بود آن را به عمل درآورده و بودجه بالایی را برای آن در نظر گرفته است.

وی متذکر شد: با هماهنگی‌های صورت گرفته استان قم از هفته آینده به عنوان پایلوت شبکه ملی اطلاعات انتخاب شده و سعی می‌کنیم تا یک ماه آینده مشکلات آن را برطرف و در استان‌های دیگر نیز اجرا کنیم.

این مسئول در مورد قاچاق ترافیک توسط شرکت‌های ISP و ISDP نیز گفت: شرکت تنظیم مقررات جلساتی را با این شرکت‌ها برگزار کرده و دستورالعمل‌هایی نیز مشخص کرده و امیدواریم که این شرکت‌ها که در حدود 12 تا 13 شرکت از 7 شرکت موجود در این زمینه هستند، مشکلات آنها را برطرف کنیم.

واعظی در خصوص افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی با وجود کاهش تعرفه‌های تلفن همراه توسط برخی از اپراتورها نیز عنوان کرد: هیچ اپراتوری حق ندارد از سهم مشخص شده تعرفه‌ گران‌تری را ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: از 3 اپراتور تلفن همراه موجود در کشور تنها یک اپراتور تخلف کرده و دو اپراتور دیگر تغییری در تعرفه‌های خود نداشته‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان در خصوص فیلتر شبکه اجتماعی تلفن همراه (وایبر و...) بیان داشت: ما نمی‌خواهیم آنچه که مردم از آن استفاده صحیح می‌کنند به دلیل مسائل اقتصادی که متوجه مخابرات است محروم کنیم؛ البته مردم هم می‌توانند از شبکه‌های ایرانی عرضه شده به صورت رایگان استفاده کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس