رمان «بر باد ‌رفته» اثر ماندگار مارگارت ميچل فردا در جلسه سه‌شنبه‌هاي حلقه نقد حوزه هنري مورد نقد و بررسي قرار مي‌گيرد.<BR> <BR>

به گزارش مشرق به نقل از فارس، رمان «بر باد ‌رفته» اثر ماندگار مارگارت ميچل در جلسه سه‌شنبه حلقه نقد حوزه هنري مورد نقد و بررسي قرار مي‌گيرد.
کتاب بر باد رفته نخستين بار در ماه مي (ارديبهشت) 1936 ميلادي منتشر شد. داستان کتاب قصه‌اي عاطفي و ملودرام است که با شخصيت پردازي هاي محکم ميچل به راحتي قابل باور و لمس هستند. رابطه‌اي کش و قوس‌دار ميان سه شخصيت اصلي فيلم و ويژگي‌هاي بکري که براي شخصيت اسکارلت اوهارا در نظر گرفته شد همگي به موفقيت قصه کمک مي‌کردند.
حضور تلخ جنگ شمال و جنوب امريکا و خرابي‌هايي که براي نابودي زندگي انسان به بار آمده بودند رابطه‌هاي پيچيده شخصيت‌هاي قصه را جذاب مي‌نمود. شايد همين تلخي قصه و سر راست بودنش را بايد از امتيازهاي برجسته اين رمان دانست.

مارگارت ميچل (1949-1900) در سال 1937 با رمان «بر باد رفته» جايزه پوليتزر را از آن خود کرد. از ابتداي انتشار اثر تاکنون نزديک30 ميليون نسخه از آن در جهان به فروش رسيده است. ساخت فيلم سينمايي معروفي به همين نام در سال 1939 موجب شهرت بيشتر اين فيلم در سراسر جهان شد.

اين رمان روز سه‌شنبه 90.01.16 در جلسه حلقه نقد سه‌شنبه‌ها که ساعت 15 در حوزه هنري برگزار مي‌شود مورد نقد و بررسي قرار مي‌گيرد و در آن داستان‌نويسان جوان حضور دارند. پيش از اين رمان‌هاي «اسماعيل» اميرحسين فردي، «مامور» علي موذني، «طوفان ديگري در راه است» سيدمهدي شجاعي، «مردگان باغ سبز» محمدرضا بايرامي، «شقايق و برف» هانري تروايا و... در اين جلسات مورد نقد و بررسي قرار گرفته‌اند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس