کد خبر 374143
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵

وزیر بهداشت گفت: آمار سرطان در ایران پنج برابر کمتر از کشورهای پیشرفته جهان است.

به گزارش مشرق، سید حسن هاشمی چهارشنبه شب در بازدید از مرکز جامع درمان بیماران خاص خراسان جنوبی با بیان اینکه سیستم ثبت بیماری سنتی است، اظهارکرد: در این سیستم آمار سرطان کشور نسبت به کشورهای پیشرفته پنج برابر کمتر بوده، ولی طول عمر در این کشورها از ما بیشتر است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امکانات مورد نیاز برای بیماران خاص در مقایسه با گذشته وضعیت خوبی دارد، گفت: بخش مهم درمان این بیماران در مورد تامین دارو بوده که شرایط آن خوب است.

هاشمی با بیان اینکه بخشی از بیماران از داروهای خارجی استفاده می‌کنند، ادامه داد: داروهای مشابه داخلی تامین شده ولی هزینه دارو برای آنها بیشتر است.

وی بیان کرد: راه‌اندازی مرکز بیمارن خاص کار خیرخواهانه‌ای بوده و اگر مرکز شیمی درمانی در کنار این مرکز ایجاد میشد قطعا بهتر بود ولی ما نهایت مساعدت را برای راه‌اندازی این مرکز انجام می‌دهیم.

وزیر بهداشت همچنین از مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی بیرجند، بخش های مختلف بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند و پژوهشکده دکتر هدایت اله ناصح بازدید کرد.

در بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند خبر از افتتاح بزرگ‌ترین کلینیک تخصصی درمانی خراسان جنوبی در بیمارستان امام رضا(ع) در آینده ای نزدیک داده شد.

مدیر بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند در این بازدید اظهارداشت: زیربنای کلینیک تخصصی امام رضا(ع) دو هزار متر بوده که این کلینیک می‌تواند ۳۵ متخصص از تمام رشته‌ها داشته باشد.

محمدرضا آذرکیش ادامه داد: تاکنون برای این کلینیک یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده که ۷۰۰ میلیون تومان برای تجهیزات و پانصد میلیون تومان برای تکمیل ساختمان نیاز است.

وی گفت: در صورت تامین اعتبار این کلینیک تا یک ماه دیگر به پایان می‌رسد.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت نیز در بازدید وزیر از مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی بیرجند اظهار داشت: مبلغ یک‌میلیارد تومان وام گرفته‌ شده که امیدواریم مراحل ساختمانی مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی بیرجند تا تابستان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

سیدمحمود حسینی کمک به این مجتمع را ۲۲ میلیارد و ۶۷ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۹۱۲ ریال برشمرد و افزود: همچنین یک‌میلیارد و ۲۳۷ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۶۸۲ ریال کمک غیر نقدی به این مرکز شده است.

وی برآورد هزینه توسط خیران را ۸۵ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: همچنین برآورد اعتبار مورد نیاز برای این پروژه ۳۵ میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز برای خرید تجهیزات ۹۰ میلیارد ریال شده است.

گفتنی است؛ وزیر بهداشت برای تجهیزات این مرکز قول داد با پیگیری دانشگاه علوم پزشکی این امر محقق شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس