محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت ردیابی شده اند که می تواند مواد مخدر و انفجاری را ردیابی کند.

به گزارش مشرق، سید علی حسینی مخترع دستگاه "ردیاب راداری" درپارک علمی و فناوری گیلان و مرکز رشد علوم پزشکی استان مازندارن گفت: این ردیاب راداری برای شناسایی مواد مخدر و انفجاری، انسان زنده و مرده در زیرآوار، معتادین و نیز مشروبات الکلی ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه از دو بخش فرستنده و گیرنده تشکیل شده است، اظهار داشت: بخش فرستنده از امواج رادیویی و رادیومغناطیس تشکیل شده که در زمین این امواج را منتشر می کند و لایه مولکولی عناصر (مواد منفجره،انسان زنده و مرده ،معتادین،مشروبات الکلی) را تحریک کرده  و یون های آنها را آزاد می کند.

حسینی در ادامه گفت: پس از آن دستگاه گیرنده با شناسایی یون ها، امواج برگشتی و لایه مولکولی را شناسایی کرده و امواجی را به هدف منتقل و سپس بر می گردد.

به گفته وی اگر مواد داخل زمین و جای دیگری جاسازی شده باشد این دستگاه می تواند قطر مواد را اندازه گیری کند.

وی افزود: اطلاعات عناصری که دستگاه ردیابی کرده است، بر روی سیستم رایانه به صورت سه بعدی وارد می شود که این اطلاعات شامل حجم، وزن، اندازه عنصر مورد ردیابی است.

وی با بیان اینکه این نوع دستگاه برای اولین بار به صورت راداری ساخته شده است، خاطرنشان کرد: دستگاه ردیاب راداری می تواند توسط پلیس و معاونت های آن، پلیس آگاهی، مرزبانی، نیروهای امنیتی و حفاظتی موارد انتحاری، حوادث غیرمترقبه مورد استفاده قرار گیرد.

حسینی ابراز کرد: این دستگاه می تواند معتادان را از فاصله هزارو پانصد متری شناسایی کرده و درجه آنالیز اعتیاد در بدنشان را مشخص کند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سلام ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    1 0
    چه باحال دمشون گرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس