
به گزارش مشرق به نقل از مهر، فوأد اسماعيل در ملاقات با معاون شهردار تهران افزود: در مدت کوتاهي که در تهران بودم احساس کردم تهرانيها دوست دارند بدون هدف رانندگي کنند. اين مشکل نه تنها به افزايش ترافيک دامن ميزند بلکه معضل آلودگي هوا را نيز تشديد ميکند.
وي در بازديد از مرکز کنترل ترافيک شهرداري تهران تصريح کرد: پيشرفت تهران در حمل و نقل شهري چشمگير است.
شهردار کوالالامپور با اشاره به اهميت استفاده از فنآوريهاي روز دنيا و سيستمهاي هوشمند حمل و نقل (ITS) در مديريت ترافيک، اظهار کرد: حمل و نقل شهري در پايتخت مالزي توسط بخش خصوصي و با حمايت و کمک دولت مرکزي اداره ميشود.
فوأد اسماعيل با بيان اينکه سه خط مونوريل در کوالالامپور فعاليت ميکنند، خاطرنشان کرد: آلودگي صوتي خطوط مونوريل باعث شکايت مردم شده و از اين رو به دنبال ايجاد خطوط مترو و اتوبوسراني در اين شهر هستيم.
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران نيز در اين ديدار ضمن تشريح وضعيت پايتخت کشورمان در حوزه حمل و نقل شهري، مهمترين استراتژي اين حوزه را توسعه فرهنگ ترافيک اعلام کرد و گفت: بهبود رفتارهاي ترافيکي شهروندان موضوعي است که به صورت جدي به آن خواهيم پرداخت.
سيد جعفر تشکري هاشمي با تأکيد بر اينکه ?? درصد جابجاييها در تهران با سه مدل حمل و نقلي اتوبوسراني، تاکسيراني و مترو انجام ميشود، اعلام کرد: با توجه به استقبال شهروندان، توسعه مترو و اتوبوسهاي تندرو از جديترين برنامههاي مديريت شهري تهران در حوزه حمل و نقل عمومي است.
در اين ديدار مدير عامل شرکت بهرهبرداري مترو تهران در خصوص انتقال تجارب کشورمان در زمينه احداث و توسعه مترو به کوالالامپور اعلام آمادگي کرد و گفت: ساخت و ساز مترو تهران توسط پيمانکاران داخلي انجام ميشود.
جعفر ربيعي طول خطوط مترو تهران را ??? کيلومتر اعلام و خاطرنشان کرد: از اين ميزان ?? کيلومتر روي زمين و ?? کيلومتر زير زمين قرار دارد که در اين ميان تمام خطوط درون شهري مترو تهران در تونلهاي زيرزمين واقع شدهاند.