گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

****

روزنامه‌های اصلاح‌طلب روز شنبه را با تمرکز خبری بر روی سخنان سید محمد خاتمی مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان با براندازی و براندازان مخالف‌اند، آغاز نمودند؛ این سخنان در حالی بیان می‌شود که اعضای احزاب منحله مشارکت و مجاهدین که از نزدیک‌ترین اصلاح‌طلبان به سید محمد خاتمی محسوب می‌شوند، در فتنه 88 از اعضای گرداننده و اصلی اغتشاشات و آسیب به اموال‌عمومی بودند و بارها در اعترافات خود به هدف براندازی اعتراف کرده‌اند.

احمدی‌نژاد و مشایی چه نقشه‌ای برای انتخابات دارند؟/ نسبت خاتمی و براندازی در نگاه اصلاح‌طلبان/ شبکه‌های مجازی در تسخیر ریاست هاشمیروزنامه مردم‌سالاری

ارگان رسمی حزب مردم‌سالاری شنبه را با تیترهای «اصلاح‌طلبان با براندازی و براندازان مخالف‌اند» و «آتش زیر خاکستر را نمی‌توان از بین برد» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· ردپای مطالبه معیشت مردم در نامه‌های سیاسی

مهرداد بذرپاش در نامه‌ای به محمدرضا عارف از وی به دلیل عدم پیگیری معیشت مردم و مهم انگاشتن انتخابات سال آینده بهارستان انتقاد کرد؛ حسین راغب در سرمقاله روزنامه مردم‌سالاری رویکرد مهرداد بذرپاش را استمرار شیوه محمود احمدی‌نژاد می‌دادند و سپس معتقد است که این نامه برای جریان سیاسی حامی بذرپاش نیز مفید است؛ این روزنامه نگار اصلاح‌طلب نوشت «نامه آقای بذرپاش، صرفاً یک نامه «مختصر» نیست، بلکه اتفاقاً می‌تواند «مفید» هم باشد. البته فایده آن را نه تنها برای مخاطب خاصش - جناب عارف- می‌دانم؛ بلکه برای خود آقای بذرپاش و همفکرانشان نیز می‌توان فوایدی را در نظر داشت.

پیش‌از این در یادداشتی با عنوان «بهره سیاست از زندگی مردم»، که در همین روزنامه (روزنامه مردم‌سالاری) انتشار یافت؛ به استقبال رویکرد انتقادی رسانه‌های اصولگرا از دولت روحانی در موضوع «گرانی نان» رفتم و نوشتم که چگونه در این رویکرد - که اتفاقاً روزنامه بذرپاش از جلوداران آن بود- نشانه‌هایی را از تغییر پارادایم مواجهه سیاسی اصولگرایان با رقبایشان دیده می‌شود. عبور از هماوردی و مبارزه سیاسی، در میدان ایدئولوژی‌ها، باورها و نیت‌ها- که سالهاست به رویه مرسوم این جریان تبدیل شده است- به عرصه «زندگی مردم». در همان یادداشت گفتم که چگونه این تغییر رویکرد، گام بلندی است در عبور از عصری که مناقشه سیاسی، همواره صرفاً بر سر اصولی بود که هیچ‌گاه از سوی طرفین مناقشه تعریف نمی‌شد. عصری که سیاست‌ورزی انضمامی بر سر مسائل ملموس و صد البته مهم و حیاتی برای مردم - که حتی در دهه شصت می‌شد ردپایی از آن دید- را یکسره نادیده می‌گرفت و با تعریف زمین رقابت سیاسی، در نقطه مرزِ ساختارسیاسی - جایی که همواره مناقشه بر سر بیرون و درون و خودی و غیرخودی است- موج‌هایی که می‌شد در سطح اجتماعی، مهار شود را به سطح کلان سیاسی و امنیتی، منتقل کرد و عملاً بحران‌هایی را بر ساختارسیاسی جمهوری اسلامی، «تحمیل» کرد. کافی است که به فهرست مسائل اختلافی میان نیروهای سیاسی در دهه هفتاد و خصوصاً هشتاد، نگاهی بیندازیم. مناقشه بر سر مشروعیت و مقبولیت، نزاع بر سر حدود اختیارات و دعوا بر سر چرخه قدرت حاکمیت.»

احمدی‌نژاد و مشایی چه نقشه‌ای برای انتخابات دارند؟/ نسبت خاتمی و براندازی در نگاه اصلاح‌طلبان/ شبکه‌های مجازی در تسخیر ریاست هاشمیروزنامه ابتکار

روزنامه ابتکار شنبه را به تیترهای «پوتین: توافق نزدیک است» و «براندازان جایی در میان جامعه ندارند» اختصاص داد.

· احمدی‌نژاد: مساله مشایی بی‌اهمیت، فرعی و تمام‌شده است

«مشایی از دنیای سیاست خداحافظی کرده است» این گزاره خبری کوتاه کافی بود که تحلیل‌های کارشناسان سیاسی برای حضور مجدد محمود احمدی نژاد در عرصه رقابت سیاسی فراهم شود تا جملات روزهای گذشته احمدی‌نژاد موید دیگر بر حضور قدرتمند احمدی‌نژاد منهای مشایی در سیاست باشد؛ صفحه سیاسی روزنامه ابتکار نوشت «رئیس دولت‌های نهم و دهم گفت: بنده خود را وقف انقلاب و نظام می‌دانم و از تمام داشته‌های خود برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی استفاده خواهم کرد و هر زمانی که احساس کنم حریم ولایت و رهبری عزیز مورد تعرض قرار گرفته است سکوت خود را خواهم شکست. وی در پاسخ به سؤال یکی از حضار در خصوص مشایی نیز گفت: بحث مشایی یک مسئله فرعی و بی اهمیت است و دیگر تمام شده است. بحث اصلی در این مقطع زمانی مسئله انقلاب و نظام است. رئیس‌جمهور سابق در خصوص بازگشت خود به قدرت نیز تصریح کرد: باید دید قدرت را چگونه تفسیر می‌کنید،. قدرت از منظر ما داشتن عزت و صولت نزد خداوند و بندگان نیکش است بقیه مسائل بی‌اهمیت محسوب می‌شوند. وی در خاتمه اضافه کرد: بنده به تعهدات و عهد و پیمان خود با مردم پایبند هستم و هر زمان احساس کنم نظام و حریم رهبری مورد تعرض قرار گرفته است با قدرت در صحنه حاضر خواهم شد.»

احمدی‌نژاد و مشایی چه نقشه‌ای برای انتخابات دارند؟/ نسبت خاتمی و براندازی در نگاه اصلاح‌طلبان/ شبکه‌های مجازی در تسخیر ریاست هاشمیروزنامه اعتماد

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «پشت پرده آرام مذاکرات» و «اصلاح‌طلبان باید خود را نقد کنند» اختصاص داده است.

· هراس اصولگرایان از بازگشت احمدی‌نژاد

گروه سیاسی روزنامه اعتماد ملی به ارزیابی حضور مجدد محمود احمدی نژاد در عرصه سیاست در جریان اصولگرایان پرداخته است؛ این روزنامه در همین راستا نوشت «هراس دوباره به اردوگاه اصولگرایان بازگشته، «هراس» از بازگشت احمدی‌نژاد؛ کسی که آن‌ها معتقدند در دوران ریاست‌جمهوری‌اش آبروی این جریان را برده است. آنقدر که حالا یکی از وزرایش دعا کرده که «ان شاءالله که دیگر احمدی‌نژاد برنگردد.» این سخن پرویز کاظمی، نخستین وزیر رفاه و البته نخستین عضو خارج شده از کابینه احمدی‌نژاد است. همزمان با او دو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم به پروژه بازگشت احمدی‌نژاد حمله کرده‌اند. عوض حیدرپور گفته که «دولت گذشته با فتنه‌انگیزی قصد آماده‌سازی فضا برای بازگشت به حاکمیت را دارد» و منصور حقیقت‌پور هم تاکید کرده که «جریان احمدی‌نژاد زمانی که مملکت را در اختیار داشتند، فقط اوضاع و احوال را در داخل یا فضای بین‌الملل پیچیده و بد کردند و با اعتبار و آبروی اصولگرایان بازی کردند.» این موضع‌گیری‌ها در حالی انجام می‌شود که هفته گذشته برخی منابع به نقل از اسفندیار رحیم مشایی اعلام کردند که او به دلیل اینکه اصولگرایان حضورش در کنار احمدی‌نژاد را بر نمی‌تابند، از سیاست کنار کشیده است، هر چند این نقل قول نهایتاً تکذیب شد اما بیژن نوباوه، عضو ارشد جبهه پایداری در گفت‌وگویی با سایت فردا سخنی را به زبان آورد که برای آینده سیاسی احمدی‌نژاد قدری تامل‌برانگیز به نظر می‌رسد؛ «اصولگرایان، احمدی‌نژاد را قبول ندارند، چه با مشایی چه بی‌مشایی.» او گفته بود که موضع جبهه پایداری هم همین است و این چیزی جز ریختن آب پاکی روی دست احمدی‌نژاد برای بازگشت به عرصه قدرت نیست.»

احمدی‌نژاد و مشایی چه نقشه‌ای برای انتخابات دارند؟/ نسبت خاتمی و براندازی در نگاه اصلاح‌طلبان/ شبکه‌های مجازی در تسخیر ریاست هاشمیروزنامه آرمان‌امروز

روزنامه آرمان‌امروز صفحه اول خود را به تیترهای «امنیت با ایجاد فضای امنیتی تأمین نمی‌شود» و «پوتین: توافق نهایی با ایران بسیار نزدیک است» اختصاص داد.

· شبکه‌های مجازی در تسخیر ریاست آیت‌ا...‌ هاشمی

«جامعه به‌درستی دریافته دلسوزتر از آیت‌ا... هاشمی در این کشور کم یافت می‌شود و او بارها ثابت کرده که از مال و جان و حتی آبروی خود برای پاسداری از ارزش‌های کشور دریغ ندارد.» این جملات نتیجه‌گیری روزنامه‌نگار حامی حجت‌الاسلام هاشمی‌رفسنجانی از چرایی حضور وی در انتخابات ریاست مجلس خبرگان رهبری است؛ مطهره شفیعی در صفحه سیاسی روزنامه آرمان امروز نوشت «دیروز در گروه‌های شبکه‌های مجازی، خبری منتشر شد که در فاصله کوتاهی بسیاری از اعضای این گروه‌ها به بحث و تبادل‌نظر در خصوص آن پرداختند. خبر کوتاه بود: «حضور آیت‌ا... هاشمی در انتخابات ریاست مجلس خبرگان». استناد منتشرکنندگان این خبر در شبکه‌های مجازی به آنچه بازمی‌گشت که سایت آیت‌ا... هاشمی درباره دیدار او با شورای مرکزی بازشناسی نهضت جنگل مطرح کرده بود: «هاشمی اگر فریاد می‌زند: «ولایتیون شاه هنوز فعال‌اند». برای آن است که «ولایت فقیه» در حصر متحجران نرود. برای آنکه وسیله تکسب و تعیش آن‌ها نشود. برای اینکه «ولایت فقیه» را از مردم جدا نکنند، هاشمی اگر می‌گوید: «برای ریاست خبرگان می‌آیم» برای عمل به تکلیف است»

احمدی‌نژاد و مشایی چه نقشه‌ای برای انتخابات دارند؟/ نسبت خاتمی و براندازی در نگاه اصلاح‌طلبان/ شبکه‌های مجازی در تسخیر ریاست هاشمیروزنامه ایران

روزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «گره‌کور سهام عدالت باز می‌شود» و «حمایت مراجع عظام از طرح سلامت» اختصاص داد.

· خبر آزادی یک فتنه‌گر در روزنامه دولتی

روزنامه دولتی ایران در ستون «دیگه چه خبر؟» صفحه سیاسی خود به انعکاس آزادی عماد بهاور از اعضای شاخه جوانان نهضت آزادی که در دوران فتنه 88 حضور گسترده‌ای در برپایی تجمعات غیرقانونی داشته است، پرداخت. این روزنامه در همین راستا نوشت «عماد بهاور پس از گذراندن پنج سال حبس از زندان آزاد شد. به گزارش ایلنا، عماد بهاور با رأی شعبه ۵۳ دادگاه تجدیدنظر استان تهران مبنی بر تبرئه از اتهام اجتماع و تبانی و در نتیجه تقلیل حکم محکومیتش از زندان آزاد شد.» به نظر می‌رسد روزنامه ایران که با ارتزاق از بودجه عمومی در حال انتشار می‌باشد، باید نسبت به انعکاس اخبار افرادی که آرای مردم را در انتخابات 88 زیر سؤال بردند، با دقت بیشتری رفتار کند.

احمدی‌نژاد و مشایی چه نقشه‌ای برای انتخابات دارند؟/ نسبت خاتمی و براندازی در نگاه اصلاح‌طلبان/ شبکه‌های مجازی در تسخیر ریاست هاشمیروزنامه آفتاب‌یزد

روزنامه اصلاح‌طلب آفتابیزد با تیترهای «پوتین: به توافق بسیار نزدیکیم» و «فیدل بست؛ رائول شکست!» میزبان نگاه خوانندگانش بود.

· بورسیه‌ها اهرم فشار بر وزیر علوم

بار دیگر پرونده بورسیه‌ها بهانه مناسب برای جریان اصلاح‌طلب است که سکاندار ساختمان شهرک غرب را در تحت فشار سیاسی قرار بدهند؛ میلاد پورعیسی در گزارشی خبری نسبت به عقب‌نشینی وزیر علوم در بررسی این پرونده‌ها نوشت «روی کارآمدن محمد فرهادی و روی‌خوشی که اکثریت مطلق بهارستان به این وزیر بهداشت دولت خاتمی داشت، گمانه‌زنی‌ها را برای عقب‌نشینی در پرونده بورسیه‌ها تقویت کرد؛ دست‌کم از جلسات جبهه پایداری با فرهادی پیش از رأی اعتماد چنین برمی‌آید. آیا اظهارنظر جدید فرهادی مبنی بر تجدید نظر در پرونده بورسیه‌ها را می‌توان چراغ سبز دومین وزیر علوم دولت روحانی به تندروهای بهارستان دانست؟..... جواد هروی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه می‌دهد «آن‌چه مسلم است این‌که حجم تخلفات بسیار گسترده بوده و علاوه بر وزارت علوم، وزارت دادگستری در دولت و حتی نهادهایی مانند سازمان بازررسی و دیگر نهادهای نظارتی در این پرونده دخالت کرده‌اند. با این حساب در صورتی که آقای فرهادی تحت فشار منتقدان بخواهد در این پرونده بازنگری کند، دیگر نهادها می‌توانند پیگیر این پرونده باشند»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    2 0
    احمدی نژاد متعلق به هیچ حزب و گروه خاصی نیست. احمدی نژاد رییس جمهوری مردمی بود.
  • ناشناس ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    تشخیص میدهد یارانه کم است رئیس جمهور بشه زیاد می کند یارانه ها رو .... کاری بلد نیست نه سواد دارد- نه حرف زدن- نه عمل کردن ....
  • مسافر ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 1
    احمدی نژاد با اقدام قهر ده روزه و معاون اولی مشایی نشان داد هیچ اعتقادی به ولایت فقیه و حکم حکومتی ندارد و اگر پاش بیفته هواداری خودشو علیه ولی فقیه به خیابون میاره مثل فتنه گران، مردم برید و درباره عملکرد این مرد تحقیق کنید و بدوندی چه کارهایی که نکرده
  • مسافر ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 1
    ریاکاری و دروغگویی که سخت نیست هرکسی در ذات خودش می تونه ریاکار و درغگو باشه و متاسفانه بعضی از روسای قبل همچون احمدی نژاد و خاتمی دروغگو بودند
  • ناشناس ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    1 0
    دکتر احمدی نژاد صداقت داشت اما کسانی که تهمت دروغ تقلب به نظام زدند و کشور را دچار بحران کردند و امنیت ملی رو تهدید کردند دروغگو و ریاکار بودند و هستند.
  • ناشناس ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    1 0
    درود بر دکتر احمدی نژاد که مردمی بود و استکبار ستیز و در مقابل دشمنان کشور هرگز تسلیم نشد.
  • ناشناس ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    خاتمی و سایر فتنه گران در سال 88 ثابت کردند که بدنبال براندازی نظام و انقلاب از طریق کودتای مخملی بودند که به لطف خداوند و با هوشیاری ملت موفق نشدند.
  • ناشناس ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    1 0
    افساد طلبان داعشی و امریکا و رژیم صهیونیستی حتی از سایه دکتر احمدی نژاد هم وحشت دارند.
  • ناصر هشترودی ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 1
    درود بر هاشمی عزیز .اینقدر صبوری کرد تا همه حق و باطل را از هم تشخیص دادند .
  • عباس ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    1 0
    احمدی نژاد و مشایی چه نقشه ای برای انتخابات دارند؟ چی بگم والله! هنوز که آموزش چریک های تحت امر مشایی در جنگل های شمال تموم نشده، واسه انتخابات 92 که نشد شاید برای انتخابات بعدی ازشون استفاده کنن!! خدا انشاءالله همه رو شفا بده
  • ناشناس ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    1 0
    ملاک تشخیص حق و باطل انتخابات سال 88 بود و کسانی که در مقابل حق الناس و رای ملت ایستادند در راه باطل قدم برداشتند.
  • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    1 0
    عجب آزادی است !!!!! اجازه دهید مردم خودشان تصمیم بگیرند اگرمردم به احمدی نژاد و یا هر کسی که خواستند رای بدهند آن شخص مورد قبول همه باید باشد
  • کنده ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    1 0
    مخالفان احمدی نژاد خانه نشینی رو پیراهن عثمان کردند و با حالتی وقیحانه آن را مدام تکرار میکنند در حالی که ولی فقیه در همان روزها گفتند اینها مسایل فرعی و دسته چندم هستند و حتی در آن ایام ارزش پرداختن نداشت و اختلاف پدر و پسری بود و گرنه با به قول شما قهر که با مرخصی هم همراه بوده هیچ کس ضد ولایت نمی شود در صورتی که دکتر در اصول مورد تایید رهبری بود اگر شما خیلی ولایتمدار هستید بروید ببینید رهبری حرفشان چیست که خوشبختانه واضح است اما نه برای کسی که نخواهد بفهمد وقتی میگویند من به مذاکرات خوشبین نیستم و روحانی صراحتا میگوید من به مذاکرات خوشبینم پس من هم می گویم روحانی هیچ اعتقادی به ولایت فقیه ندارد وگرنه جمله بر عکس جمله رهبری را نمی گفت در کل در دوره احمدی نژاد عده ای در داخل توطئه میکردند و الان هم میکنند
  • هادی ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    1 0
    احمدی نژاد پشتیبان ولایت فقیه بود و در زمان احمدی نژاد رهبری به موضوعات اساسی بیشتر پرداختند چون دولت مسیرش مسیر انقلاب بود. طرحهای احمدی نژاد مورد تایید رهبری بود - یارانه ها - کارت سوخت - استکبار ستیزی - انرژی هسته ای - در زمان او حماس و حزب الله تقویت شدند - اعتبار بین المللی ایران و قدرت بازدارندگی ایران خیلی تقویت شد. - گفتمان انقلاب را در مجامع بین المللی با شجاعت بیان می کردند - سازندگی کشور با سرعت بالایی توسعه یافت - سرعت رشد علمی 11 برابر متوسط جهانی شد - ...
  • حسن ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    1 0
    نترسید محمود بیاد کاری با شما تکفیری ها نمی کند برید از خدا بترسید بی وجدان ها
  • حمید ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    1 0
    یک سری به سایت های اصلاح طلب (بهار، آفتاب و ...)بزنید! برای خودشان سرخوش اند! می برند و می دوزند و حال می کنند! فقط نظرات توهین آمیز را منتشر می کنند!حالا 1000 تا انتقاد کن آن هم بسیار ملایم دریغ از یک انتشار! یک ادعای مضحکی هم دارند که مخ آدم سوت می کشه! (توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.)
  • صفر علی ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    ناصر 8 رودی ! فکر کنم در هوای سردی رفتی خربزه خوردی یا اینکه هوا هم سرد نبوده تو اونو با کله پاچه خوردی یک کم قاطی کردی
  • کوروش گاری چی ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    بخصوس تو را
  • صدرا ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    1 0
    سایت های اصلاح طلبان به درد عمه شان میخوره واقعآ راست گفتی یک نظر مخالف نظز جناح خودشان را درج نمیکنند
  • ناصر هشترودی ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    ملاک حق و باطل انتخابات 92 بود که بد جوری باختید و سال اینده نیز اقای هاشمی با بیش از 5 میلیون رای وارد خبرگان رهبری خواهد شد و طیف اصلاحات نیز برنده قطعی انتخابات تهران و کلان شهرها خواهد شد .به فضل خدا
  • احمد ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 1
    احمدى نژاد ، هاشمى ، مير حسين ، خاتمى و كروبى يه روحن در پنج بدن هدف پنج تاشون يكى فقط مسير متفاوته ، اما احمدى نژاد از لحاظ افكار و شخصيتى شدت به قذافى شباهت داره و اگر ولايت فقيه نبود به سرنوشتى شبيه قذافى هم مبتلا مى شد اما امثال ميرحسين و كروبى به مدل داعش نزديكند و علاقمند و قصد داشتند همين بلايى كه سر سوريه داره مياد رو بدترش رو سر ايران بيارن
  • جواد ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    1 0
    درود بر احمدی نژاد امیرکبیر ایران
  • ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 0
    بخورین اش به همین خیال باشین.شما بادردست داشتن شیپورقدرت وجنجال نمیتونیدقلبهارو تسخیر کنید درودبر سلطان دلها محمود عزیز
  • ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 1
    احمدی نژاد مال عقده ای ها بود
  • حقیقت ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 0
    مشرق سلام:ایام سوگواری شهادت ائمه معصومین به مومنین تسلیت باد. زیبا ترین نظریه که مربوط به آقای احمد 22:18است یک دفعه دیگر بخوانید. احمد اقا. من همین نظر را داشتم . که شما قبول زحمت کردید .در ضمن مشرق توضیح بده چرا 5تا منفی به این مطلب زدی.قبلا هم سوال کردم جواب ندادی
  • دارا ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 0
    آقای احمد اینقدر بی انصاف نباش. همین آقای هاشمی از مجاهدان و پایه گذاران این انقلاب بوده و همیشه سیاستش در حفظ نظام پیشرو بوده... احمدی نژاد هم راه رو اشتباه رفت ولی نیتش برای افزایش توان کشور بود... بی انصافی آنها رو به چنین افراد بدی قیاس کنید!!؟؟؟
  • منصور ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    بیچاره مردم دلغک همچین کسایی هستیم
  • ساسان ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    چرا اینقدر از حضور احمدی نژاد می ترسند. چه ضعفی در میان است که این جماعت دولتیان و یارانشان و نیز پدر معنوی ان ها، می توانند یک روز را بدون وحشت از احمدی نژاد شب کنند. مطمئن باشید از ان جا که در این مملکت هیچ کنش و واکنشی بر پایه تعقل و تفکر شکل نمی گیرد، این ضد تبلیغ ها و این تهمت زدن ها نتیجه ای جز مظلومیت یا مظلوم نمایی موفق احمدی نژاد در افکار عمومی و نیز شکل گیری ذهنیت عدم امکان زندگی بدون احمدی نژاد، در جامعه بهمراه نخواهد افتاد. وی اینقدر زرنگ، باهوش و فهمیده تر از این آقایان است که سکوت در پیش گرفته و هزینه های رایج حضور فعال خود در تحولات جامعه را از حساب اعتبار و شخصیت دولت فعلی و مخالفان خود می پردازد. این دولت هم حکایت علیمردان خان قصه کودکان است که فکر می کند می تواندبدون دردسر تمامی چهار سال مسئولیت خود را با بهانه جویی ها و انتقال بار مسئولیت خود به دولت قبلی و خطا کاری هایش طی کند و از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی کند. معلوم است که پس از سی و انملت ایران را دی سال مدیریت بر این کشور هنوز حتی دره ای این ملت خوش استقبال و بد بدرقه را نشناخته است. خدا بدادش برسد. شاعر می گوید: انکه ناموخت زدرس روزگار ـــ هیچ ناموزد زهیچ آموزگار
  • ایراندوست ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    0 0
    کسی از احمدی نژاد نمیترسه
  • ایراندوست ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    0 0
    کسی از احمدی نژاد نمیترسه
  • ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    خدابه خیر کنه.
  • ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    خدابه خیر کنه.
  • محمدرضا ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    بیچاره من جوان ایرونی بیکار و مجرد که هیج امیدی به اینده ندارم !!! اونوقت یه عده سر چه ادمایی با هم بحث میکنند!!
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    حتما دوست دارند سرگرمی داشته باشند..ما که صبح تا شب باید بدوییم شاید بتونیم گلیم زندگی رو از اب بیرون بکشیم و لااقل غرق نشیم..امید به زندگی که هیچ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس