کد خبر 372001
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال نام یکی از بازیکنان دوپینگی را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، دکتر احمد هاشمیان در رابطه با دوپینگ یک بازیکن فوتبال گفت: از دو بازیکنی که نمونه دوپینگ‌شان از سوی آزمایشگاه مثبت اعلام شد، یکی از آنها مربوط به لیگ برتر فوتبال بود که در مهلت مقرر قانونی درخواست استیناف خود را تسلیم کرد و طبق آیین‌نامه ملی مبارزه با دوپینگ، در 10 روز کاری، کمیته استیناف تشکیل و به درخواست وی رسیدگی خواهد کرد. رای قطعی و اطلاعات بازیکن و باشگاه مربوطه از سوی کمیته استیناف اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: بازیکن دیگر که مربوط به لیگ دسته دوم بود، با توجه به اینکه در مهلت قانونی درخواست استیناف خود را ارائه نکرده، مشخصاتش اعلام می‌شود. محسن سلیمانی از تیم فوتبال بزرگسالان باشگاه فرهنگی ورزشی کارگر بنه گز بوشهر است که در مسابقات جام حذفی در تاریخ 24 مهر ماه مورد نمونه گیری کنترل دوپینگ قرار گرفته بود که از سوی  آزمایشگاه اعلام شد. در نمونه این بازیکن، دو ماده ممنوعه(تاموکسی فن از دسته هورومن‌ها و استانازولول از دسته آنابولیک ها) شناسایی شده که این بازیکن به استناد ماده 30 مبارزه با دوپینگ متهم به تخلف شده است.

رئیس کمیته پزشکی خاطرنشان کرد: با تشکیل پرونده و در جلسه کمیته انضباطی ضمن بررسی تمام مستندات، مدارک و شنیدن دفاعیات سلیمانی، نهایتا دفاعیات وی غیر موثر تشخیص داده شد و با استناد بند 3 از ماده 75 آیین‌نامه انضباطی و ماده 75 آیین‌نامه ملی مبارزه با دوپینگ، بازیکن فوق از تاریخ 26 آبان‌ماه 93 به مدت دو سال از حضور در همه فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محروم است. در واقع با توجه به عدم ارائه درخواست استیناف در مهلت قانونی از سوی بازیکن، این رای قطعی است.
منبع: فدراسیون فوتبال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس