آیین بزرگداشت ۲ تن از شهدای تفحص شهیدان علیرضا شهبازی و محمدرضا زمانی عصر روز پنجشنبه در قطعه ۲۷ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مراسم بزرگداشت دو تن از شهدای تفحص شهیدان علیرضا شهبازی و محمدرضا زمانی با حضور همرزمان شهیدان از کمیته تفحص مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، خانواده شهید شهبازی، خانواده شهدا و ایثارگران و عموم مردم شهید پرور تهران برپا خواهد شد.

عصر پنجشنبه؛ آیین بزرگداشت 2 شهید تفحص برگزار می‌شود

در این مراسم سردار سیروس صابری یکی از فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس در مورد شخصیت این شهدای بزرگوار سخنرانی خواهد کرد و سپس مراسم با قرائت زیارت عاشورا و ذکر مصیبت اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در جوار مزار شهید ادامه پیدا می‌کند.

شهید علیرضا شهبازی در سال ۱۳۵۵ به دنیا آمد او در سال ۱۳۷۸ وارد دانشکده علوم و فنون پیاده شد ولی همچنان تمرینات ورزشی را ادامه می‌داد و در سال ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰ به ترتیب موفق به دریافت کمربندهای ۶و۸ شد. او در تمام این سال‌ها فرزند انقلاب و جنگ بود و یاد شهدا و امام‌(ره) پیوسته حرف اول کتاب آرزوهایش بود.

شهید شهبازی تک فرزند خانواده و بزرگ شده محله نازی آباد بود و مانند خیلی از هم‌قطارانش از باطن پاکی برخوردار بود و کمتر از دو ماه از ازدواجش نمی‌گذشت که او در بیست و ششم آذرماه ۸۰ به همراه شهید زمانی به رفقای شهدیش پیوست.

شهید محمدرضا زمانی متولد ۵۷ و بزرگ شده منطقه اسلامشهر بود و در حالیکه ۲۳ بهار بیشتر ندیده بود حین ماموریت تفحص شهدا در منطقه فکه و در حادثه انفجار مین به آرزوی دیرینه اش رسید و به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

این آیین قرار است به همت اداره فرهنگی گلزار شهدای بهشت زهرا(س)، بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و لشگر ۲۷ محمد رسول الله(ص) برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس