کد خبر 371628
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵

در جدیدترین تحولات میدانی سوریه ارتش این کشور در حلب موفق شد مزارع الملاح را به طور کامل آزاد کند، در ریف ادلب بزرگ‌ترین حمله النصره به پایگاه‌های نظامی الحامدیه و وادی الضیف دفع شد و در دمشق، جوبر زیر آتش ارتش سوریه قرار دارد.

به گزارش مشرق، در جدیدترین تحولات میدانی سوریه نیروهای ارتش این کشور در شهر حلب موفق شدند، منطقه «مزارع الملاح» را بطور کامل آزاد کنند، در ریف ادلب،‌ واقع در شمال غربی این کشور بزرگ‌ترین حمله گروهک «جبهه النصره» به پایگاه‌های نظامی «الحامدیه» و «وادی الضیف» دفع شد و در دمشق، «جوبر» زیر آتش ارتش سوریه قرار دارد.

 

حلب: محاصره کوی‌های شرقی و جنوبی حلب

در عملیاتی غافلگیرکننده نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، بر منطقه «الملاح» در جوار شهرک «حریتان» و در مسیر بزرگراه «حلب – اعزاز» تسلط یابند و به این طریق ضربه‌ای مهلک و سخت را به گروهک‌های تروریستی مسلح وارد کنند، به گونه‌ای که گفته شده در جریان درگیری‌های رخ داده بین نیروهای ارتش سوریه و تروریست‌های مسلح بیش از 200 تروریست به هلاکت رسیده و صدها نفر زخمی شدند.

همچنین در جریان درگیری‌های رخ داده در منطقه «حندرات» نیز بنابر اذعان منابع نزدیک به گروهک‌های مسلح بیش از 21 تروریست کشته شدند تا نیروهای ارتش سوریه در این محور نیز موفق شوند، پیشروی چشمگیری را محقق کنند.

یک منبع میدانی سوری در این خصوص توضیح داد که نیروهای ارتش سوریه با همکاری نیروهای دفاع مردمی این کشور موفق شدند، بر مزارع الملاح به طور کامل و محورهای جنوبی و غربی حندرات در ریف حلب تسلط یابند و شمار زیادی از تروریست‌های مسلح را به هلاکت برسانند.

این منبع آگاه سوری افزود: به موازات این حمله دیگر یگان‌های ارتش سوریه نیز پیشروی به سمت اردوگاه حندرات که از سوی مبارزان فلسطینی حمایت می‌شود، را آغاز کردند و موفق شدند، در محور جنوبی این اردوگاه پیشروی‌هایی را محقق و به این طریق حلقه محاصره عناصر مسلح موجود در این اردوگاه را تنگ‌تر و آنها را به طور کامل از کوی‌های شمالی حلب جدا کنند.

ضربات مهلک وارده به گروهک‌های تروریستی مسلح در عملیات‌های روز گذشته حلب از جمله «ارتش آزاد» و «جبهه النصره»، آنها را به درخواست کمک از دیگر گروهک‌های تروریستی منطقه واداشت. 

در عملیات‌های روز گذشته ارتش سوریه گزارش شده که «یحیی ناصیف» ملقب به «ابو المنذر»، قاضی شرعی جبهه النصره به همراه 9 نفر از همراهانش نیز به هلاکت رسیدند.

با از دست دادن مناطق فوق الذکر در عمل مهمترین و اصلی‌ترین خطوط امداد و کمک‌رسانی گروهک‌های تروریستی از ترکیه به حلب قطع و ارتش سوریه موفق شد، حلقه محاصره گروهک‌های تروریستی مستقر در کوی‌های جنوبی و شرقی حلب را تنگ‌تر کنند تا به این طریق تنها راه ارتباطی آنها با ریف شمالی حلب و از آنجا به مرزهای ترکیه در حال حاضر بزرگراه «کاستلو» باشد که هدف بعدی ارتش سوریه است.

این منبع میدانی سوری درباره اهمیت نقاطی که ارتش سوریه بر آنها تسلط پیدا کرده، گفت:‌ این نقاط راه دستیابی ارتش سوریه و آزادسازی میدان استراتژیک «الجندول» در ورودی شمال شرقی شهر حلب را هموار می‌کند که حلقه محاصره حلب را تکمیل خواهد کرد.

ریف ادلب: دفع گسترده‌ترین حمله تروریست‌ها به وادی الضیف و الحامدیه

اما ریف جنوبی ادلب، واقع در شمال غربی سوریه روز گذشته شاهد گسترده‌ترین حمله گروهک‌ تروریستی تکفیری «جبهه النصره» و گروهک‌های همپیمان با آن به دو پایگاه نظامی «وادی الضیف» و «الحامدیه» بود که بیش از دو سال است در محاصره این گروهک‌ها قرار دارند.

جبهه النصره روز گذشته با استفاده از بارندگی هوا که پرواز جنگنده‌های ارتش سوریه را با مشکل مواجه می‌کند، حمله گسترده‌ای را با هدف تصرف این دو پایگاه نظامی واقع در نزدیکی شهر «معره النعمان» و پیش از آغاز حمله ارتش سوریه به شهر استراتژیک «خان شیخون» در این منطقه آغاز کرد که با وجود حملات شدید و سخت و گسترده صورت گرفته نیروهای مدافع این دو پایگاه موفق به دفع حملات این گروهک تروریستی تکفیری و هلاکت ده‌ها تروریست تکفیری و زخمی کردن صدها نفر از آنها شدند.

این در حالی است که دیگر یگان‌های ارتش سوریه مستقر در مناطق دیگر ریف ادلب مراکز تجمع و مواضع تروریست‌های مسلح در شهرک‌های «قسطون»، «کفرومه»، «تلمنس» و «کفر عوید» در جنوب غربی شهر ادلب و دو انبار تسلیحات نظامی گروهک‌های تروریستی در شهر «جسر الشغور» و منطقه «دشت الغاب» را منهدم کردند.

 

ریف دمشق: بخش اعظم جوبر زیر آتش ارتش سوریه

در ریف دمشق، واقع در جنوب سوریه، منابع آگاه میدانی از منطقه «جوبر» گزارش می‌دهند که بخش اعظم این منطقه زیر آتش ارتش سوریه است و نیروهای پیاده نظام ارتش موفق شدند، پیشروی چشمگیری را در ورودی‌های غوطه شرقی دمشق محقق کنند و عناصر مسلح را در شهرک «عین ترما» و مزارع دو روستای «البحاریه» و «القاسمیه» و اطراف شهر «قاره» تحت پیگرد قرار دهند، در حالی اردوگاه آوارگان فلسطینی «یرموک» در جنوب دمشق پس از مدت‌ها شاهد درگیری نیروهای ارتش سوریه با عناصر مسلح مستقر در این اردوگاه بود.

این درحالی است که از شهرک «الزبدانی» رویارویی‌های شدید بین ارتش سوریه و عناصر مسلح مستقر در این منطقه گزارش شده است،‌ تا منطقه «بئر القصف»، در ریف جنوب شرقی دمشق نیز شاهد چنین درگیری‌های مشابهی اما میان دو گروهک تروریستی «جیش الاسلام» به سرکردگی «زهران علوش» با «داعش» باشد که کشته و زخمی شدن شماری از عناصر مسلح دو طرف را در پی داشته باشد.

درعا: تسلط النصره بر مقر گروهک گردان شهدای یرموک

جبهه‌ درعا به خصوص محور میدانی «الشیخ مسکین» در جنوب سوریه نیز روز گذشته، روز شعله‌وری را پشت سر گذاشت؛ به گونه‌ای که نیروهای ارتش سوریه مواضع و مقرهای عناصر مسلح را در این شهر و همچنین شهرک «عتمان» هدف قرار داده و منهدم کردند، تا به موازات آن یگان توپخانه ارتش سوریه در این استان نیز تحرکات گروهک‌های تروریستی در شهرک‌های «المسیفره» در ریف درعا و «حاره البجابجه» در درعا البلد و کوی‌های «الکرک» و «البرید» و «السیبه» و مسیر «السد» در نزدیکی اردوگاه آوارگان فلسطینی «درعا» را هدف قرار دهد، اما مهمترین تحول میدانی جبهه درعا را باید در تسلط گروهک تروریستی تکفیری جبهه النصره بر مقر گروهک تروریستی تکفیری موسوم به «گردان شهدای یرموک» واقع در شهرک «تسیل» در ریف درعا و بازداشت شماری از عناصر مسلح این گروهک بدست النصره و به غنمیت گرفتن ذخایر تسلیحاتی و سلاح‌های موجود در این مقر ملاحظه کرد.

دیر الزور: انهدام مواضع داعش در نقاط مختلف دیر الزور

 سرانجام اینکه در استان دیر الزور و مرکز این استان شهر دیر الزور، واقع در شرق سوریه نیروی هوایی ارتش این کشور تجمعات و مواضع داعش در شهر «البو کمال» و شهرک‌های «الجفره» و «حویجه صکر» را هدف قرار داده و شماری از عناصر تکفیری داعش را به هلاکت رسانده و زخمی کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس