به گزارش مشرق،  رسانه‌های استرالیایی بامداد دوشنبه (به وقت تهران) از وقوع گروگان‌گیری در شهر «سیدنی» این کشور خبر دادند.

شبکه 7 تلویزیون استرالیا گزارش داده است که مهاجمین با ورود به یک کافه واقع در منطقه «مارتین پلیس» (Martin Place) سیدنی، حاضران در این مکان را به گروگان گرفته‌اند.

این خیابان در منطقه تجاری شهر و در نزدیکی بانک مرکزی، پارلمان محلی و استودیوی شبکه‌های تلویزیونی واقع شده است. همین امر موجب شده تا خبرنگاران آشنا به منطقه، انتخاب این کافه و این منطقه را عمدی و با هدف جلب توجه بیشتر بدانند.

داعش 40 نفر را در سیدنی به گروگان گرفت

برای دیدن تصاویر بیشتر بر روی عکس کلیک کنید

وی در جمع خبرنگاران در کانبرا بدون ذکر جزئیاتی از جریان گروگان گیری گفت: این حادثه‌ای دلخراش است و من می‌توانم نگرانی‌ها و خشم مردم استرالیا را درک کنم.

استرالیا یکی از متحدان آمریکا در ائتلاف ضد داعش محسوب می‌شود و اخیرا اقدامات خود را علیه داعش در عراق و سوریه افزایش داده است. پس از آن استرالیا در حالت هشدار سطح بالا قرار گرفته تا در برابر شبه‌نظامیان داخلی که از خاورمیانه باز می‌گردند در امان بماند.

در همین حال مقام پلیس سیدنی گفت که تماس مستقیمی با گروگان‌گیران نداشتند. گزارش شده است که حدود 10 کارمند در این رستوران بودند و 30 مشتری نیز حضور داشتند.

داعش 40 نفر را در سیدنی به گروگان گرفت

برای دیدن تصاویر بیشتر بر روی عکس کلیک کنید

در پی این حادثه ساختمان‌های مجاور منطقه تجاری مرکز سیدنی تخلیه شد و نیروهای امنیتی منطقه را تحت محاصره قرار دادند.

وزارت خارجه آمریکا نیز درپی این گروگان گیری اعلام کرد که کنسولگری خود در سیدنی را تخلیه کرده و کارکنان آن از محلی امن درحال انجام ارائه خدمات هستند. مفتی اعظم استرالیا نیز در بیانیه‌ای گروگان گیری تعدادی از شهروندان شهر سیدنی را به شدت محکوم کرد.

طبق گزارش شبکه تلویزیونی اسکای بیزینس، افراد داخلی دست‌های خود را به سمت پنجره آمدند و پرچم‌های سیاه و سفیدی با نوشته‌های عربی همانند پرچم داعش در عراق و سوریه بر روی پنجره‌ها نصب می‌کردند.


داعش 40 نفر را در سیدنی به گروگان گرفت

برای دیدن تصاویر بیشتر بر روی عکس کلیک کنید

شبکه خبری راشاتودی دقایقی پیش اعلام کرد که 3 نفر از گروگان‌ها موفق به فرار از این کافه شده‌اند. پلیس با اعلام این مسئله که این افراد در وضعیت مناسبی به سر می‌برند تاکید کرد که به دنبال حل این مسئله به صورت صلح‌آمیز است. رسانه‌های خبری از مذاکره میان پلیس و گروگان‌گیران خبر می‌دهد.

فتی اعظم استرالیا نیز در بیانیه‌ای گروگان گیری تعدادی از شهروندان شهر سیدنی را به شدت محکوم کرد.

گروگان‌گیری سیدنی درحالی از سوی برخی یک حمله تروریستی خوانده شده که پلیس این شهر از آن به عنوان یک حمله مسلحانه نام برده است. مقامات پلیس با اعلام این مسئله که تعداد گروگان‌ها به 30 نفر نمی‌ر سد گزارش داد که به نظر می‌رسد تا کنون به هیچ‌یک از گروگان‌ها آسیبی وارد نشده است.

مقامات پلیس همچنین اعلام کردند که تا کنون انگیزه گروگان‌ها از گروگان‌گیری مشخص نشده است.

شبکه 7 تلویزیون استرالیا گزارش داده است که مهاجمین با ورود به یک کافه واقع در منطقه «مارتین پلیس» (Martin Place) سیدنی، حاضران در این مکان را به گروگان گرفته‌اند. برخی اخبار ضدونقیض از وابستگی این گروگان‌گیران به گروه داعش خبر داده‌اند.

شبکه العربیه گزارش کرد که گروگانگیرها، گروگان‌ها را مجبور کرده‌اند تا پرچم تکفیری‌های «داعش» را به دست بگیرند و تکان دهند.

السفیر لبنان گزارش کرد برخی گروگانها لبنانی هستند اما رسانه‌های استرالیا هنوز این خبر را تأیید نکرده‌اند.

گروگانگیران در کافه‌ای در سیدنی استرالیا خواستار دیدار با نخست وزیر این کشور شدند

در حالی که گروگانگیران خواستار دیدار با نخست وزیر استرالیا شده اند تونی ابوت با انتشار بیانیه‌ای این حادثه را "عمیقا نگران کننده" ارزیابی کرده است. تونی ابوت افزود: همه شهروندان استرالیایی باید مطمئن باشند که مجریان قانون و نهادهای امنیتی ما به خوبی آموزش دیده و تجهیز شده‌اند و به صورت ماهرانه و حرفه ای به این حادثه واکنش نشان خواهند داد.

کمیسر پلیس استرالیا نیز در جمع خبرنگاران تاکید کرد که یک فرد مسلح تعدادی از افراد را در یک کافه در شهر سیدنی به گروگان گرفته و این حادثه یک اقدام تروریستی به شمار نمی رود بلکه یک حمله مسلحانه است.

وی در ادامه تصریح کرد که "من می توانم این مساله را برای شما تایید کنم که یک مهاجم مسلح تعدادی از افراد را در این کافه گروگان گرفته است"

گروگان‌گیران پرچمی مشابه پرچم گروه تروریستی داعش یا جبهه‌النصره را در دست دارند

تصاویر منتشر شده از محل حادثه نشان می‌دهد گروگان‌گیران پرچمی مشابه پرچم گروه تروریستی داعش یا جبهه‌النصره را در دست دارند و آن را به سمت دوربین‌ها گرفته‌اند.

استرالیا که از اعضای ائتلاف تحت رهبری آمریکا و از جمله کشورهای حامی مخالفان مسلح دولت سوریه است، در ماه‌های گذشته از بیم حملات تروریستی اتباع تحت تأثیر تروریست‌ها، دست به عملیات‌های گسترده زده و ده‌ها تن را بازداشت کرده است.

تونی ابوت: سیاسی بودن انگیزه گروگان‌گیری هنوز مشخص نیست

تونی ابوت نخست وزیر استرالیا امروز دوشنبه تاکید کرد که هنوز مشخص نیست که آیا گروگانگیری در کافه ای در شهر سیدنی با انگیزه سیاسی بوده است یا نه. وی تصریح کرد: ما هنوز نمی دانیم که آیا این اقدام با انگیزه سیاسی صورت گرفته است گرچه برخی نشانه ها وجود دارد که نشان می دهد این اقدام احتمالا با انگیزه سیاسی بوده است. نخست وزیر استرالیا گفت: این یک حادثه آزاردهنده است. من می توانم نگرانی های مردم استرالیا را درک کنم.‎ وی در ادامه تاکید کرد که نشست کمیته امنیت ملی استرالیا را برای بررسی اقدامات صورت گرفته پس از این گروگانگیری برگزار کرده است. تونی ابوت افزود: همه شهروندان استرالیایی باید مطمئن باشند که مجریان قانون و نهادهای امنیتی ما به خوبی آموزش دیده و تجهیز شده اند و به صورت ماهرانه و حرفه ای به این حادثه واکنش نشان خواهند داد.

مسیر پرواز هواپیماها بر فراز سیدنی تغییر کرد

شرکتهای هواپیمایی استرالیا نیز امروز دوشنبه اعلام کردند که همه پروازهای فرودگاه سیدنی به صورت عادی انجام می شود ولی پس از اعلام خبر مربوط به گروگانگیری در کافه ای در مرکز شهر سیدنی ظاهرا تغییراتی در مسیر پروازها انجام شده تا از عبور هواپیماها از فراز مناطق مرکزی شهر خودداری شود.

گروگان‌گیری بر انتشار وضعیت بودجه استرالیا نیز تاثیر گذاشت

دولت محافظه کار استرالیا نیز اعلام کرد که انتشار گزارش مربوط به وضعیت بودجه را به خاطر هشدارهای امنیتی به تاخیر انداخته است. دولت استرالیا قرار بود وضعیت مربوط به بودجه این کشور را در گزارشی اعلام کند.
"جو هاکی" رئیس خزانه داری استرالیا قصد داشت گزارش مربوط به کسری بودجه و هزینه ها را امروز دوشنبه اعلام کند

شبکه 7 تلویزیون استرالیا گزارش داده است که مهاجمین با ورود به یک کافه واقع در منطقه «مارتین پلیس» (Martin Place) سیدنی، حاضران در این مکان را به گروگان گرفته‌اند. برخی اخبار ضدونقیض از وابستگی این گروگان‌گیران به گروه داعش خبر داده‌اند.

3 بانک بزرگ استرالیایی شعبه‌های خود در سیدنی را تعطیل کردند

بانک های بزرگ استرالیایی اعلام کردند که شعبه های خود در شهر سیدنی را امروز دوشنبه تعطیل خواهند کرد.

کامن ولس بانک استرالیا، گروه بانکی وستپک و گروه بانکی استرالیا و نیوزلند اعلام کردند که پس از حادثه گروگانگیری در کافه ای در شهر سیدنی کلیه شعبه های خود در این شهر را تعطیل کرده اند.

بر اساس این گزارش، گروه بانکی وستپک با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد که به خاطر عملیات پلیس در منطقه مارتین پلیس سیدنی 12 شعبه این بانک امروز دوشنبه تعطیل خواهد بود. دو بانک دیگر بزرگ استرالیا نیز پیام های مشابهی را منتشر کرده‌اند.

- روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش کرد که دو زن که احتمالاً دو نفر از گروگان‌ها هستند از کافه «لینت» خارج شدند و تعداد افرادی که توانسته‌اند از دست گروگان‌ها فرار کنند به ۵ نفر رسیده است. هنوز مشخص نیست که آیا این دو زن آزاد شده‌اند یا اینکه همچون سه گروگان دیگر فرار کرده‌اند.

داعش 40 نفر را در سیدنی به گروگان گرفت / 5 نفر آزاد شدند +تصاویر

برای دیدن تصاویر فرار گروگان ها بر روی عکس کلیک کنید

{$sepehr_album_20847}

کانال ۱۰ استرالیا سویمن رسانه‌‌ای است که می‌گوید با گروگانها در کافه لینت تماس برقرار کرده‌اند. گروگانها می‌گویند که گروگانگیرها دو خواسته دارند: اول آنکه، خواستار صحبت با «تونی ابوت» نخست‌وزیر استرالیا هستند و دوم اینکه، می‌خواهند یک پرچم داعش به کافه برده شود.


داعش 40 نفر را در سیدنی به گروگان گرفت / تا به حال 5 نفر فرار کردند/ مسیر پرواز هواپیماها بر فراز سیدنی تغییر کرد/ 3 بانک بزرگ استرالیایی شعبه‌های خود را تعطیل کردند+تصاویر

با نزدیک شدن پایان روز کاری، جمعیت عظیمی از مردم در محل گروگانگیری تجمع کردند. صدها نفر در محل حادثه تجمع کرده‌اند و می‌خواهند از ماجرا خبردار شوند که به گفته مقامات سیدنی این مسئله احتمالاً عملیات پلیس را با مشکل مواجه می‌کند.

داعش 40 نفر را در سیدنی به گروگان گرفت / تا به حال 5 نفر فرار کردند/ مسیر پرواز هواپیماها بر فراز سیدنی تغییر کرد/ 3 بانک بزرگ استرالیایی شعبه‌های خود را تعطیل کردند+تصاویر

نخست‌وزیر استرالیا برای دومین بار کنفرانس خبری برگزار کرد و گفت: «جای حیرت است که مردم بی‌گناه توسط افرادی به گروگان گرفته شده‌اند که مدعی هستند که انگیزه سیاسی دارند».

- شمار زیادی از خبرنگاران و رسانه‌ها از جمله‌ رسانه‌های خارجی در مقابل محل گروگانگیری تجمع کرده‌اند تا اخبار لحظه به لحظه این حادثه را پوشش دهند.
گروگان‌گیری در سیدنی و تهدید به انفجارهای زنجیره‌ای/داعش 40 نفر را در سیدنی به گروگان گرفت / تا به حال 5 نفر فرار کردند/ مسیر پرواز هواپیماها بر فراز سیدنی تغییر کرد+تصاویر

- کانال ۱۰ استرالیا گزارش کرد در حالیکه گروگانگیری وارد نهمین ساعت خود می‌شود، یکی از گروگانگیران مدعی شده است که دو بمب درون کافه در سیدنی وجود دارد.

- شبکه خبری اسکای نیوز از فرار ششمین گروگان از کافه محل گروگانگیری خبر داد که البته هنوز تأیید نشده است.


- شبکه المیادین در خبری فوری اعلام کرد: پلیس استرالیا هویت یکی از گروگانگیران در مرکز سیدنی را کشف کرده است.

در این گروگانگیری دستکم دو نفر مشارکت داشته اند.

- روزنامه گاردین گزارش کرد در حالیکه گروگانگیری وارد یازدهمین ساعت خود می‌شود، مأموران پلیس فرد مسلح گروگانگیر را شناسایی کرده‌اند اما از رسانه‌ها درخواست کرده است که نام او را فاش نکنند. تاکنون تنها یک فرد مسلح تأیید شده است.

- یکی از خبرنگاران مستقر در محل حادثه گزارش کرد که ظاهراً ۱۵ نفر به گروگان گرفته شده‌اند نه ۵۰ نفر و شامل زنان و مردان و جوانان و افراد پیر می‌شود اما در بین آنها کودک مشاهده نمی‌شود.



- شبکه بی بی سی گزارش کرد که فرد گروگانگیر مدعی شده که چهار وسیله منفجره دارد که دو عدد از آنها در کافه و دو بمب دیگر در مکان دیگری در شهر است.
داعش 40 نفر را در سیدنی به گروگان گرفت /پلیس استرالیا هویت یکی از گروگانگیران را شناسایی کرد/ تا به حال 6 نفر فرار کردند/ وجود دو بمب در کافه+تصاویر

- تصاویر ویدئویی منتشر شده گروگانها را در حالی نشان می‌دهد که مقابل پنجره کافه ایستاده‌اند و پرچم جبهه‌النصره را به دست گرفته‌اند.

داعش 40 نفر را در سیدنی به گروگان گرفت /پلیس استرالیا هویت یکی از گروگانگیران را شناسایی کرد/ تا به حال 6 نفر فرار کردند/ وجود دو بمب در کافه+تصاویر

پلیس «نیو ساوث ولز» اعلام کرد که مأموران پلیس به مذاکره با گروگانگیرها ادامه می‌دهند و تأکید کرد که از ارائه اطلاعات بیشتر در این زمینه معذور است.

«کاترین برن» در اینباره گفت: من هیچ تاکتیک عملیاتی را در حال حاضر تشریح نمی‌کنم. مهم است که به خاطر داشته باشید که حادثه گروگانگیری همچنان ادامه دارند و افرادی وجود دارند که در دست گروگانها گرفتار هستند. خبر خوب این است که 5 نفر از گروگانها از ساختمان بیرون آمده‌اند و ما همچنان به کار خود ادامه می‌دهیم.

داعش 40 نفر را در سیدنی به گروگان گرفت /پلیس استرالیا هویت یکی از گروگانگیران را شناسایی کرد/ تا به حال 6 نفر فرار کردند/ وجود دو بمب در کافه+تصاویر

- شبکه العربیه گزارش کرد که مفتی استرالیا اعلام کرده است که این گروگانگیری ربطی به اسلام ندارد.

- جامعه مسلمانان استرالیا بیانیه‌ای را منتشر کرده‌اند و ضمن ابراز شوک و وحشت به علت حادثه گروگانگیری در مارتین پلیس ابراز امیدواری کردند که هرچه سریعتر این وضعیت برطرف شود و همچنین خواستار آرامش و گزارش دهی مسوولانه درباره این حادثه شدند.

- خبرنگار «7NewsSydney» گزارش کرد که تمامی چراغ‌های کافه لینت خاموش شده است و صدای گروگان‌گیر به گوش می‌رسد که داد و فریاد می‌کند.

-«فرست پست» گزارش کرد که بعد از ماجرای گروگانگیری در سیدنی، پلیس دهلی نو به حالت آماده باش درآمده است تا از وقوع حملات مشابه جلوگیری کند.

- در حالیکه گروگانگیری وارد دوازدهمین ساعت خود می‌شود، کمیسر پلیس سیدنی اعلام کرده است که روز سه‌شنبه (فردا) تمامی بخش‌های این شهر به صورت عادی به کار خود ادامه می‌دهند و تنها بخشی که به دلیل گروگانگیری محاصره شده است، عملیات نجات ادامه دارد.

- بسیاری از راننده های تاکسی شهر سیدنی هم که از این برنامه همراه برای یافتن مسافر استفاده می‌کنند با سوءاستفاده از نگرانی مردم و به هم ریختگی سیستم حمل و نقل شهری نرخ کرایه‌های پیشنهادی خود را تا چهار برابر افزایش داده‌اند.

این اقدامات باعث اعتراضات شدید مردمی شد تا آنجا که مدیران شرکت Uber اعلام کرده اند مردم می‌توانند با اعلام موضوع به این شرکت، مبالغ اضافه ای را که برای استفاده از تاکسی پرداخت کرده اند بازپس بگیرند. همچنین آنها در صورت تمایل می توانند به رایگان از تاکسی‌هایی که از این برنامه همراه استفاده می کنند برای خروج از مرکز شهر و مناطق حوالی کافه یاد شده بهره بگیرند.

علیرغم همه این اقدامات شرایط سیستم حمل و نقل به خصوص در مرکز شهر سیدنی کماکان به هم ریخته است و سوءاستفاده های به عمل آمده از سوی رانندگان تاکسی و افزایش ناگهانی کرایه ها باعث قفل شدن ترافیک در مناطق نزدیک به محل گروگان گیری شده است.

در حال حاضر مناطق بسیار نزدیک به محل گروگان گیری که منطقه ای تجاری ، اداری محسوب می شود به طور کامل تخلیه شده و نیروهای امنیتی و امدادی در محل حضور یافته اند.

گفتنی است در حالی که کرایه عادی تاکسی های مرکز شهر سیدنی حدود 6.5 دلار استرالیا بوده است این رقم تا 26 دلار افزایش یافته است.

فیلم ماجرای گروگانگیری در استرالیا

- چهارنفر از گروگانها به صورت جداگانه در کلیپ‌های ویدئویی که در یوتیوب قرار داده شد، ظاهر شدند و خواسته‌های گروگانگیر را انتقال دادند و پلیس از خبرنگاران خواست از انتشار این نوارهای ویدئویی خودداری کنند و آن را از یوتیوب حذف کنند.

- شبکه اسکای نیوز در خبری فوری مدعی شد عامل گروگانگیری در کافه شهر سیدنی مردی 49 ساله و ایرانی به نام "هارون مونس" است.

 حدود 15 ساعت بعد از آغاز ماجرا، یک منبع در وزارت دادگستری استرالیا از کشف هویت فرد گروگان‌گیر خبر داد اما اعلام کرد که نام و ملیت وی منتشر نخواهد شد اما بلافاصله خبرگزاری رویترز سپس دیگر رسانه‌های غربی مانند «آسوشیتدپرس»، به نقل از پلیس استرالیا اعلام کرد که فرد مسلح، «شیخی سابقه‌دار» است که ملیت ایرانی دارد و نام او «هارون مونس» است.

نکته جالب توجه در این مسئله، انتشار یکباره و سریع حجم بالای از اطلاعات شخصی، خانوادگی و عکس‌های متعلق به این فرد است.

- منابع خبری اعلام کردند که 5 گروگان دیگر در حادثه گروگانگیری در شهر سیدنی استرالیا آزاد شدند و بدین ترتیب تعداد گروگان‌های آزاده شده در این حادثه به 10 نفر رسید.

- خبرگزاری رویترز نیز از آغاز عملیات پلیس برای آزادی گروگان‌ها و حمله پلیس به محل گروگانگیری و شنیده شدن صدای تیراندازی شدید در این محل خبر داده است؛ همچنین گزارش شده که پلیس استرالیا توانسته وارد محل گروگانگیری شود و به دنبال آن درگیری شدیدی بین پلیس و گروگان‌گیرها به وقوع پیوسته است.

- با ورود پلیس به محل گروگان‌گیری، گروگان‌گیرها اقدام به تیراندازی به سمت گروگان‌ها کرده‌اند که در جریان این تیراندازی‌ها 4 نفر از گروگان‌ها زخمی شده‌اند. گفته می‌شود که یک پلیس نیز در جریان این درگیری ها زخمی شده است.

- بر اساس گزارش‌های تایید نشده نیز گفته می‌شود که فرد گروگان‌گیر نیز در این عملیات کشته شده است.

- اما خبرگزاری ای‌بی‌سی استرالیا اعلام کرد که حادثه گروگان‌گیری در شهر سیدنی پس از 16 ساعت با برجای گذاشتن 2 کشته و 3 زخمی پایان یافت.

- شبکه تلویزیونی المنار لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از پلیس استرالیا از کشته شدن عامل گروگانگیری در سیدنی در پی یورش به رستورانی که گروگان گیری در آن اتفاق افتاده بود، خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    چه عجب خبر رو گذاشتید!!
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    حق غربه
  • شیعه امام ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    هرکس ازداعش حمایت کندبه درمردم سوریه وعراق دچارخواهدشداین شالله حریف این جماعت سگ داعش فقط شیعیان خواهندبودکه اگرازیزید هم بدترباشندشیعیان ماازکوه سخت ترخواهندبود
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    عجب مصیبتی شده این حرام زاده امیییییدوارم دامن عربستان رو بگیره!
  • رام ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    کاره اسراییل و امریکا و عربستانه .چون پرچم ساختگی انها با این اسمه
  • داعس ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    کم کم چاقو شروع کرده به بریدن دسته ی خودش
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    نمایش ملکه در خانه خودش، برای بزرگنمایی لو لوی داعش.
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    حالا اين فيلم هاليوودي با بيرون انداختن يکي يکي کله ها از درب رستوران ادامه پيدا ميکنه . ميگي نه نيگا کنيد . آشي هست که خود غربيها پختن حالا ازش نوش جان کنند
  • قاسم ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    همش فیلمه که خودشون ساختند
  • حسین ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    باید سفیر اسراییل را به وزارت خارجه شون احضار کنن،داعش قدم به قدم در مسیری دعا میذاره که موساد براش طراحی کرده،هدایت با موساد هست اینها فقط عاملان جنایت هستند. البته استرالیا هم توسط سرمایه دارن صهیونیست اشغال شده.
  • مهدی ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    خدا به داد برسه.باز این صهیونیستا چه نقشه ای دارن برامون میکشن؟کاره خودشونه بازم
  • ناشناس ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    فیلم جدید غربه. احتمالا می خوان تو عراق یا سوریه نیرو نظامی بفرستن دارن زمینه سازی می کنن
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    عجب این حرومزاده ها بالاخره افتادن به جون ارباباشون.
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    استرالیا یکی از متحدان آمریکا در ائتلاف ضد داعش محسوب می‌شود و اخیرا اقدامات خود را علیه داعش در عراق و سوریه افزایش داده است...... اینا خودشون داعش وامثالهم را علم کردن.مشرق: تو هم خوابت برده؟
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    خوبه دامن خودشونم بگیره تا اینهمه مردم خاورمیانه رو زجر ندن
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    من با نفس عمل گروگان گيري مخالفم. ولي دلم خنك شد. آب به لانه زنبورها افتاده است. غربيان در منطقه خاورميانه بالاي 80 نقطه و كانون بحراني درست كرده اند تا خودشان در آرامش بمانند. اين بحران هاي مصنوعي بلاخره دامنشان را گرفت.
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    عجیبه با ایرا ن کاری ندارند چون ابران بیشترین ضربه را به داعش حرامزاده زده
  • امیر احمد اکبری اسبق از تبریز ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    چه بد مردمی هستن اونا که آرزوی تسلط داعش بر عربستان و اروپا و ... دارند
  • قلی ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    وبازهم همون زنه!!!
  • رضا ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    سلام تمام این نمایشها بخاطر اسلام ستیزی غرب اعراب بدبختم هم همسو شدن با ایینها اسلم دین خوبی اگه مبلغ خوبی داشته باشه
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    راست میگه وقتی در مقابل رژیم جنایتکار عربستان و اسرائیل و ترکیه منافق سکوت می کنن فتنه دامن خودشون رو هم میگیره
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    این که پرچم النصره اس
  • ایذه ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    داعش فکر کنم تو قبر هم وارد بشه عجب ادمهای خرفتی هستن از بس مال حرام خوردن چشم و گوششان کر قلبشان پر قساوت و رحم به حیوون هم نمیکنن چند روز پیش 10 سگ سر بریدن
  • زبیدی ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    امریکا و متحدانش از داعش میترسن مثل یه حیوون بخاطر این از داعش حمایت میکنن ترسوها
  • هادی ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    اینها همه برنامه ریزی خود استرالیا به فشار امریکاست تا بهانه لازمو برای دخالت نظامی در منطقه فراهم کنند امریکای دیو صفت
  • قلی ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    دقت کنید باز هم همون زنه که انگار تو تمام حوادث یه پای ماجراست
  • حسین ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    غرب یعنی‌ سیاستمداران و سرمایه دارن صهیونیست نه زن و بچه و مردم بیگناه. این کاری که اینها کردند بدترین جنایته.
  • مصطفی ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    این تبلیغات طراحی شده توسط شیطان است تا ذهنها و افکار عمومی را از عظمت اربعین به یک نقطه دیگر از زمین بکشاند.
  • عموم علی ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    پزچمی را که جمله لااله الا الله و محمد رسول الله نوشته شده . این عمدا یا از روی جهالت بد نام کردم مسلمانان و اسلام است البته بیشتر به نظر می رسد عمدا باشد . توسط عده ای که یا نوکرند و. مواجب بگیرو یا جاهلند و خر
  • ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    باد بکاری طوفان درو می کنی
  • ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    ١. برنامه و طرح آمریکا پیشروی نظامی به سمت شرق آسیا در وسعت بالاست در مقایسه با قبل برای کنترل چین که با مخالفت و ناخشنودی چین همراه بوده, لذا غرب و بخصوص آمریکا برای حضور پرنگ در اقیانوس آرام و جنوب شرقی آسیا و دریای زرد نیازمند بهانه های بسیار است. ٢. یکی از دلایل سپردن بخشی از حضور آمریکا به انگلیس در خلیج فارس در راستای همین طرح کنونی غرب است. در حقیقت کنترل و تجزیه چین, روسیه و ایران از اولویتهای سیاستهای غرب برای نیمه اول قرن ٢١ است و این یک الزام حیاتی از جانب هسته طرح ریزی غرب برای قبضه کردن آینده شرق است. ٣. شرایط کنونی نخست وزیر استرالیا نشاندهنده افت محبوبیت اوست, لذا از این نوع اتفاقات با ختم ماجرا نه تنها فرصتی برای جلب فضای داخلی استرالیا ست بلکه برای آمریکا هم دلپذیر برای حضور بیشتر در شرق آسیا
  • سید حسین ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    سلام علیکم. دوستان توجه داشته باشید که این گروگان گیری شباهت زیادی به گروگان گیری در برج های دوقلوی نیویورک چند سال قبل از حادثه یازده سپتامبر دارد. همچنین این گروگان گیری در نقطه ای اتفاق می افتد که یکی از مراکز جدی بهائیت در جهان است. به نظر من اهداف طراحان این عملیات تروریستی بسیار پیچیده و چند لایه است: 1. از یک نظر ممکن است به جهت ترغیب مردم استرالیا برای حمایت از حضور نیروهای استرالیایی در کنار نیروهای انگلیسی در عراق، بحرین و جاهای دیگری که امریکا در حال واگذاری به ایشان است باشد. استرالیا به عنوان یکی از اعضای کشورهای مشترک المنافع تحت قیمومیت انگلستان در پازل نظامی امنیتی کاخ باکینگهام عمل می نماید. اما طی چند سال اخیر و در پی نتایج تجاوز به افغانستان و عراق حمایت مردمی از این امر کاهش یافته است. 2. برای راه اندازی کمپین های اسلام گریزی و اسلام زدایی در پی رشد اخیر اسلام گرایی در بین جوانان استرالیایی. علی رغم تلاش بسیار حکومت کانبرا و حکومت های ایالتی در استرالیا برای فاسد کردن جوانان و دین زدایی، دهه اخیر شاهد رشد روز افزون دین گرایی و به خصوص گرایش به اسلام در استرالیا بوده است. این یک زنگ خطر برای تشکیلات اقتصادی-نظامی-امنیتی بهائی-صهیونیستی-انگلوساکسون است که استرالیا را به عنوان جزیره آرامش و محل استقرار فرا آرماگدونی خود برگزیده بود. لذا بعید نیست که این حرکات در چارچوب تأمین اهداف همین تشکیلات های ماسونی بسیار قدرمتند در استرالیا باشد. 3. زمینه سازی برای جذب تروریست از بین وهابی های ساکن استرالیا برای ارسال به سوریه. طی چند دهه اخیر، طی یک برنامه حساب شده استرالیا اقدام به پذیرش مهاجران وهابی از کشورهای عربی خاورمیانه به خصوص لبنان، سوریه، اردن و عربستان نموده و بخش عمده آنها ساکن سیدنی هستند به نحوی که بسیاری از محله ها کاملا فرهنگ عربی دارند. نکته جالب اینکه حکومت استرالیا با همکاری سفارت عربستان و رژیم صهیونیستی دست مساجد وهابی را در تبلیغ مفاهیم تکفیری باز گذاشته در حالی که با شیعه، و حتی سنی گری غیر متصل به وهابیت مقابله می نماید. لذا این نوع حرکات می تواند به نحوی دون پاشی و ایجاد موج برای شناسایی افراد مستعد برای جذب و ارسال به سوریه و عراق برای عملیات تروریستی باشد.
  • محمود ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    بعععله !!! اینطوری که مشخص شد ، ایشون ایرانی الاصل تشریف دارن !! همین کم بود ....
  • ebi ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    اینها همش نقشس و این گروگانگیری تکه ای از پازل می باشد میخوان افکار عمومی غرب را برای حضور گسترده در عراق و سوریه آماده کنند
  • ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    پروژه اسلام و ایران هراسی داره تکمیل میشه
  • دکتر ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    طرف پناهندگی استرالیا رو گرفته نشون میده در ایران هم دستگیر شده بوده هیچ نگرانی برای ایران نداره اتفاقا نشون میده کسایی که در ایران دستگیر میشن و از ایران فرار کرده و غربی ها بهشون به بهانه حقوق بشر پناهندگی میدن ممکنه تروریست هم باشن
  • ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    صهیونیست ها هر جا که بتوانند اسم ایرانی ها را خراب می کنند تا اگر جنگی شد و مجبور شدند از بمب هسته ای استفاده کنند کسی دلش نسوزد.
  • ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    داعشی های بی مخ با پابرهنگی و بیسوادیشان ولی دارند کل کشورهای هارت و پورت کننده و ابرقدرت را تصرف میکنند و به زانو در می اورند کاری که ما بحال نتوانسته ایم بکنیم و فقط پشت تریبون و به فرم ظاهری محکومشان کرده ایم و شعار داده ایم.
  • ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    اگر ملکه انگلیس را میگرفتند خیلی جالب و خنده دار میشد.
  • سیدمحمد ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم
  • ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    هارون مونس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آخه این اسم ایرانیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لعنت خدا بر رسانه ی استکباری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس