مادر شهیدان صنیع‌خانی در دیدار با حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور، وضعیت حجاب در کشور را برای مادران شهدا «آزاردهنده» عنوان کرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان با حضور در منزل شهیدان صنیع‌خانی با خانواده سیدحسن و سیدمحمد صنیع‌خانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حاجیه‌ خانم میره‌ای مادر شهیدان صنیع‌خانی در این دیدار ضمن تشکر از رئیس‌جمهور و خوشامدگویی به ایشان، در خصوص اوضاع فرهنگی کشور با روحانی گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: سیدحسن فرزند کوچکتر من ۱۷ سال بیشتر نداشت و وقتی می‌خواست به جبهه اعزام شود به او گفتم اگر شهید شوی که افتخار منی و اگر اسیر شدی و خواستند تو را تکه تکه هم بکنند حق اهانت به امام را نداری.

مادر شهیدان صنیع‌خانی تاکید کرد: وقتی خبر شهادت فرزندم را دادند اصلا گریه نکردم و برای او ۲ رکعت نماز شکر به جای آوردم.

وی همچنین خطاب به رئیس‌جمهور اظهار داشت: من ۲ شهید تقدیم انقلاب کردم اما هیچ چشمداشت مادی نداشته و ندارم و حتی مدیران بنیاد شهید هم شاهدند که حقوقی از بنیاد نمی‌گیرم و همه اینها برای این است که دین و فرهنگ اسلامی در کشور حاکم باشد.

مادر شهیدان صینع‌خانی تاکید کرد: مقام معظم رهبری نگران وضعیت فرهنگی کشور هستند چرا باید وضعیت فرهنگی ما اینگونه باشد. وضعیت حجاب در جامعه برای مادران شهدا آزاردهنده است و دولت باید در این مسیر اقدام کند.

وی ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور! دولت باید در این راه از کارمندان خود شروع کند و وضعیت فرهنگی و حجاب را سروسامان دهد.

روحانی در پاسخ به این سخنان مادر شهیدان صنیع‌خانی اظهار داشت:‌ همه باید از مردم و دولت و مسئولین دست به دست هم بدهیم تا مشکلات حل شود.

شهید سیدمحمدحسن صنیع‌خانی در سال ۱۳۶۱ در حالی که دانش‌آموز ۱۷ ساله‌ای بود در عملیات بیت‌المقدس به درجه رفیع شهادت نایل آمد. شهید سیدمحمد صنیع‌خانی هم که فرماندهی ترابری سپاه پاسداران را بر عهده داشت، در سال ۱۳۷۴ بر اثر عوارض ناشی از جراحات شیمیایی و با ابتلا به سرطان خون به شهادت رسید.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • lion2007 ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    سال 60 واوایل جنگ تودبیرستان اومدپیشم گفت می خوایم یه گروه درست کنیم بریم جبهه،گفتم لبیک وتعدادی ازبچه هایی کهداوطلب شدندرولیست کردیم .تنها سیدحسن بودکه اصلادغدغه گرفتن رضایت از مادرشو پدرش نداشت.به من گفت که مادرم تاکیدکرده شهیدبشم و...یه جور تعهدبه حضرت زهراذتووجودش موج می رد.ازاون بچه ها عبارتدبودن شهیدسیدکمالربازوزاده یه تیکه جواهربود والفجر4باشهیدافراسیابی شهیدشد شهیدجاویدالاثرحسین سمندزاده-خیلی دوسش دارم خیبرآسمونی شد شهید علی رضا دماوندی پور-داداشش طریق القدس شهیدشدخودش فتح المبین جیگری بودواسه خودش چندتادیگه ازرفقاازبچه های مسجدحضرت رسول بازاردوم روحشون شادخوش به حالشون نموندن ببینن بههشون میگن تازه به دوران رسیده ها شهیدداوودخالقی پورکه البته داووداون سال نیومد ولی بعدها رفت وشهیدشدوداداشم برد. سیدحسن حتی برای اعزام به ما کلک زدو رفت مرذستان ومارفتیم سرپل ذهاب بعدشدهم فتح المبین وبیت المقدس که تومرحله دوم عنلیات تو فکه ازدست جده اش حضرت زهرا مزدش رو گرفت. براشهادت پارتی بازی کردنه برا چیزدیگه... سیددست مارم بگیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس