کد خبر 371395
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵

کرایه‌ها بیش از ۵ برابر شد. دلالان در حال سر کیسه کردن زائران در مرز هستند و کسی هم پاسخگو نیست. صف‌های طولان و سرگردانی چندین ساعته‌، زائران را کلافه کرده است.

به گزارش مشرق، بیش از یک میلیون نفر از ایران برای حضور در مراسم اربعین حسینی در کربلا حضور یافتند.در هنگام ورود زائران به کربلا با صف های کیلومتری در مرز رو به رو شدند و ساعت ها منتظر شدند تا وارد خاک عراق شوند.

در خاک عراق هم به دلیل وجود آوارگان عراقی در موکب ها زائران جایی برای ماندن نداشتن و بسیاری از آنها شب را در خیابان‌ها سپری کردند.

امرودی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در خصوص برنامه‌های شهرداری تهران در این باره گفت: موکب‌های صلواتی از آوارگان عراقی پر شده به همین دلیل اقامتگاه‌ها در طول مسیر کم است.

وی اعلام کرد: ۳۰ دستگاه اتوبوس در هر یک از محورهای سه گانه چزابه، مهران و شلمچه برای حمل و نقل زائرین حرم سید الشهدا (ع) در اربعین حسینی در نظر گرفته‌ایم که قابلیت افزایش آن نیز به ۱۵۰ ناوگان به ویژه در روزهای برگشت زائرین وجود دارد.

از شب گذشته زائران برای بازگشت به ایران اقدام کردند و با دپوی جمعیت در مرزها رو به رو شدیم. زائران مدت ها در سرما گرفتار شدند و اقدامی برای رفع این مشکل صورت نگرفت.

محمد رضا حاجی بیگی مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران با اشاره به اینکه شهرداری تهران از ۷ روز پیش ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به داخل خاک عراق اعزام کرده است گفت: همچنین ۱۵۰ اتوبوس از نجف تا کربلا سرویس‌دهی می‌کردند (تا قبل از اربعین) و حدود ۱۷۰ اتوبوس از مهران تا کربلا به زائران خدمت‌رسانی می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ اتوبوس بین‌شهری و برخی هم اجاره‌ای به زائران خدمت‌رسانی کرده و آنها را به مرز می‌رسانند گفت: دیشب اوضاع مرز مهران خوب نبود، حجم مسافر بسیار زیاد بود اما اکنون تا حدودی وضعیت ساماندهی شده است.

به گفته حاجی‌بیگی روزانه از تهران ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به مرز مهران اعزام می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران ادامه داد: در مرز شلمچه و چزابه مشکلی وجود ندارد.

وی در خصوص قیمت اتوبوس‌ها از مرز تا تهران گفت: قیمت‌ها مشخص است ابلاغ کرده‌ایم و اگر تخلفی صورت گیرد وزارت راه و شهرسازی با آنها برخورد می‌کند.

به گفته حاجی‌بیگی اتوبوس‌هایی که در داخل خاک عراق به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند رایگان هستند اما اتوبوس‌هایی که از مرز مسافران را به مقصد می‌رسانند بر اساس مسیر کرایه خود را دریافت می‌کنند.

به گفته برخی از زائران در آن سوی مرز وسایل حمل و نقل کم است و برخی زائران با تراکتور خود را به مرز ایران می رسانند.

همچنین در این شرایط عده ای دلال در مرز ایران اقدام به سود جویی در مرزها کرده و از زائران قیمت های گزافی دریافت می کنند تا آنها را به شهرهایشان برسانند.

البته مسئول رسیدگی به قیمت بلیت اتوبوس ها وزارت راه و شهرسازی است و بهتر است مسئولان در این بین اقدامات لازم را انجام دهند تا عده ای سود جو زائران را سر کیسه نکنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • محسن ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    شرمنده داداش. ببخشید ها !!!!! تو این چن روز تنها چیزی که رسانه های سمعی و بصری از ایلام و مهران انعکاس دادن فقط ( " کمبود امکانات ، سرکیسه کردن ، مشکلات ، نبود برنامه ریزی ، ازدحام ، شلوغی ، و ...... " )!!!!! جالبه کسی از خوبی های این مردم چیزی نگفت!!!! هیشکی ایستگاه های صلواتی مردم رو ندید ، هیشکی رفتار خوب مردم با زائرین امام حسین رو ندید. هیشکی یادش نیست و نمیخواد بیاد بیاره که مهران و ایلام بعد هشت سال جنگ دیگه بهش نرسیدن!!! هیشکی نمیخواد باور کنه که استان ایلام حتی یک متر آزادراه یا بزرگراه نداره!!!!! هیشکی نمیخواد باور کنه که استان ایلام یه جاده یک طرفه سه بانده نداره!!!! امکانات نداره . با این اوصاف همین کاری که در اربعین امسال هم انجام دادن با وجود امکانات ضعیف ، شاهکار بود. که این هم اجرش با اباعبدالله است انشاالله!!!!
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    شما یه چیزی را نام ببرید که در کشور ما بازار سیاه نداشته باشه!!
  • ایلامی ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    من یه سوال دارم چرا با وجود اینکه مهران یک مرز بین المللی هست کسی کوچکترین توجهی به این منطقه و استان ایلام نداره ؟ و در این ایام البته انتظار خدمات رسانی از این منطقه دارند، بابا ایلام و مهران تو جنگ 8 ساله با خاک یکسان شدند الان چیزی نداره و با همین هیچ الان میزبان این همه زائر هستش، کاش به این منطقه هم نیم نگاهی میشد حداقل به خاطر اهمیت استراتژیک که داره.
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    نباید زیاد توقع داشت مگه چقدر به این استان بودجه و امکانات میدن که بخواد برای رفاه زائرین هزینه کنه !؟ همین عراق مگه امکاناتش زیاد بوده یعنی اونجا زائرا در رفاه کامل بودن ؟ کرایه زیاد نبود ؟ امکانات بهداشتی زیاد بود؟ برین یقه ی مسئولین رو بگیرین که طی 35 سال هنوز یه سرویس بهداشتی برا مرکز ایلام نذاشتن
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    یه سوال از خبرگزاری مشرق دارم: تو این ایام که گزارشات زیادی از مرز مهران و زائران منتشر کردی از جمله همین گزارش سرکیسه کردن، به عنوان یک خبرگزاری رسمی چرا یک گزارش از محرومیت مرز مهران و منطقه ایلام نداشتی،؟ اینکه این مرز با هیچ میزبان این همه زائر هست، اینکه این سلسله محرومیت تا کی باید در این منطقه ادامه داشته باشه، حداقل الان به خاطر اهمیتی که این مرز داره یه کم بهش توجه یشه.
  • ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    بد نیست یه کم سوادت رو تقویت کنی (هیشکی)
  • ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    تازه ما کل جمعیت استانمون به زور به نیم میلیون نفر میرسه و باید از بیش از 600 هزار زائر پذیرایی میکردیم وقتی مسئولین استانی و کشوری نتونستن طی 35 سال اماکنات رفاهی بهداشتی برای نیم میلیون بومی بذارن چطور میتونن ظرف جند هفته این اکاناتو برا این تعداد زائر بذارن ؟ استانی که حتی یه سینما نداره
  • ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    لطفا به جای هیشکی از هیچ کس استفاده نمایید
  • ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    اینقدر عصبانی بودم و تند نوشتم که کلی غلط تایپی دارم :))
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    متاسفم متاسفم كه بايد بگم در حالي كه شيعيان عراق، حداقل دارايي خود را در راه امام حسين بدون چشم داشتي ميگذرند اما اتوبوس هاي ايراني از دو تا چند برابر كرايه را از زوار ايراني براي انتقال و بازگشت ايشان از لب مرز به زور مي گيرند
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    جزای اینا و به اصطلاح مسئولینی که این مشکل هر ساله را رفع نمی کنند با آقام امام حسین علیه السلام ان شاالله.
  • ammar ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    شرمنده داداش... ببخشيدها.. حتما نديدي ونشنيدي ذلتي كه مسافرين در مرز مهران ميكشند... البته نه فقط تو اين روزهاي زيارت .. بلكه در تمام اوقات سال همين آشه وهمين كاسه... خدا ميدونه بارها وبارها از مرز مهران كه ميخواستم برگردم چه ذلتي رو از اين باندهايي كه ماشينهاي سواري رو دست گرفته كشيده ام... خيلي هايي كه از مرز مهران رفتن ميدونن منظورم چيه؟ حرفهاي زيادي براي نوشتن هست ولي جاش نيست... فقط خدا از كسيكه مردم رو سركيسه ميكنه نگذره از اينكه دولت بايد محروميتهاي اين استان رو برطرف كنه شكي نيست اما اين دليل نميشه كه مسافرين رو به يكديگر بفروشند
  • عمار ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    مشرق اگر منتشر كنه ميخواستم توضيحي درباره روندي كه يك مسافر در هنگام بازگشت از مرز مهران طي ميكنه رو بدم ـ البته كساني كه به دلالي انفرادي مسافرت كردن ودر روزهاي غير زيارتي ومعمولي ... واما ماجرا: در ابتدايي كه از مرز خارج ميشي يكسري تاكسي زرد هستند كه مسافر رو از مرز به مهران ميرسانند و در محيطي كه شهرداري براي تاكسي هاي بين شهري تعيين كرده پياده ميكنه اينجاست كه اين راننده تو را مانند كالايي به كساني كه در اين مكان هستند تحويل ميدهد.. اين اشخاص نيز به فراخور روابطي كه با راننده ها دارند شما رو به آنها تحويل ميدهند واز راننده مبلغي رو طلب ميكنند كه اغلب برابر است با مبلغي كه راننده از مسافر نصيبش ميشه مثلا راننده از شما مبلغ 150 هزار تومان طلب ميكنه براي مسير تهران كه حدود 60 الى 70 هزار تومان را بايد به افراد ذكر شده بدهد (البته قابل ذكر است كه در نهايت اين مبلغ رو مسافر بايد بپردازه) ـ تازه يك مبلغي رو هم بايد به تاكسي اي كه باهاش از مرز آمديد هم بدهد... وبارها شده كه بعد از سوار شدن در تاكسي به علت به اختلاف خوردن اين افراد با راننده وسايل شما هي از اين ماشين به آن ماشين برده ميشود وشما هيچ كار نميتوانيد بكنيد به غير از نظاره كردن... البته ميدانيد اگر راننده اي با اين آقايان به اختلاف بخورد بايد قيد بردن مسافر به مهران را بزند.. وبه معناي واقعي كلمه سر گردنه است... والبته اين وضعيت به اطلاع مسؤولين شهر هم رسيده اما به علت منافع مشترك هيچ اقدامي صورت نميگيرد. در آخر منظور من از بازگويي اين مسأله خداي نكرده اهانت به مردم شريف مهران نيست ولي اين مسأله اي است كه وجود دارد وقابل انكار نيست.
  • صابر ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    با سلام خدمت بزرگواران عزیز اللخصوص مردم خطه ی ایلام و به ویژه مهران که این ایام را سنگ تمام گذاشتن و زائران حسینی را همراه نمودند.باید به عرض برسانم این رسم جوانمردی نیست که از این مردم اینگونه یاد شود.برداشت های اشتباه از این مردم اصلاً در خورآنها نیست و این که ، این گونه به بدی ازآنها یاد میشود....مردم مهران مردمانی هستند که 8سال با دفاع از خاک میهن اسلامی و حفاظت از مرزهای خاک پاکمان توانستند بر دشمنان اسلام پیروز گردند وبرای ذره ذره این خاک فرزندان خود را فدا سازدند تاشما عزیزان در آسایش به زندگیتان ادامه دهید و از آن لذت ببرید.این بی انصافیست ، درحالی که مشاهده نمودیم چه فشاری مردم این شهر را متحمل میشد و عرصه زندگی را بر آنان تنگ نموده بود.مردمانی که با دیده ی منت زائران را به خانه های خویش دعوت مینمودند تا گامی در ادامه راه امام خویش برداشته باشند.من از شما سئوالی دارم آیا میدانستید افرادی که از زائرین سوء استفاده نموده بودند اهل این شهر نبودند؟؟آیا از این موضوع مطلع هستید که زائرین بدون اینکه به خودروها و وسایلشان کوچکترین خدشه وارد شود رفتند و برگشتند؟؟؟آیا میدانستید که مرزبانان غیور ما برای حفاظت از مردم این سرزمین چه زحمت ها میکشند که شما عزیزان درصلح وآرامشی باشید واز حمله دشمنان حراسی نداشته باشید بله اینجا مهران است زادگاه شهیدان
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    چیزی که شما میگی درست و حتما اجرش رو خود سیدالشهدا خواهد داد. اما چرا این چیزهارو ما در عراق نمیشنویم که کراییه اینجوری شد و فلان چیز کم و زیاد شد.فقط در اینور مرز و در ایران که ادعای شیعه بودن دارن این اتفاقا افتاد. واقعا متاسفم که تو مملکت خودمون اینقدر نامردی و بی معرفتای بود و زائرای سیدالشهدا شده بودن طعمه دلالی.اونوقت توعراق برای خدمت رسوندن به زائرای امام حسین دست و پا میشکوندن.
  • مجید ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    خیلی خری که نظرم منتشر نکردی عین حقیقت بود
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    ولی مردم عراق بدون کمک دولت از 20 میلیون زائر بی منت پذیرایی کردن.
  • موسوی ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    بیخود مسئول دست اندر کار کوتاهی خودش را توجیه نکند.باید بداند که رنجاندن زائر امام حسین(ع)مانند رنجاندن خود امام حسین(ع)است.منتظر باشید؛ امام حسین(ع)انتقام رنجاندن زائرانش را از شما خواهد گرفت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس