کد خبر 371384
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳

فدراسیون والیبال برزیل با انتشار بیانیه‌ای از رای انضباطی کم سابقه در خصوص کادر فنی و اعضای تیم ملی این کشور پرده برداشت.

به گزارش مشرق، پس از به وجود آمدن مسائلی در جریان برگزاری مسابقات قهرمانی جهان 2014 بین فدراسیون جهانی والیبال و فدراسیون والیبال برزیل دکتر آری گراسا در تاریخ 17 دسامبر اعلام کرد: قوانین FIVB واضح و روشن است و هیچ کس تحت هیچ شرایطی اجازه صحبت علیه FIVB را به خصوص در رسانه‌ها ندارد. در حال حاضر ما مشغول جمع کردن و بررسی اسناد و مدارک هستیم و چناچه این اتهام به اثبات برسد احکام لازم در خصوص خاطیان صادر خواهیم کرد.

پس از صدور جرایم خاطیان از FIVB، فدراسیون والیبال برزیل بروز این گونه رفتارها و صادر کردن جریمه‌های سنگین اخیر را به عنوان انتقام جویی FIVB  از فدراسیون برزیل تلقی کرد و اعلام کرد که این انتقام جویی به خاطر افشاگری‌هایی در خصوص مشاهده مراودات مالی مشکوک در زمان ریاست آری گراسا انجام گرفته است.

این فدراسیون روز گذشته بیانیه‌ای صادر کرد که نشان از احکام کم سابقه علیه سرمربی و بازیکنان این تیم دارد. متن این بیانیه به شرح زیر است:

"انتشار گزارش‌های اداره بازرسی دولت برزیل مبنی بر مراودات مالی مشکوک در زمان ریاست قبلی فدراسیون والیبال این کشور، بار دیگر ورزش برزیل را با شوک روبرو کرد. در این بین فدراسیون جهانی والیبال روز جمعه 12 دسامبر 2014 احکام انضباطی خود را در خصوص سرمربی و برخی بازیکنان برزیل در حین مسابقات قهرمانی جهان در لهستان اعلام کرد. بر این اساس برناردو رزنده به 10 جلسه محرومیت 2 هزار دلار جریمه نقدی محکوم شده است.

همچنین لیبروی تیم ملی والیبال برزیل ماریو جونیور به شش جلسه محرومیت، موریلو اندرس به یک جلسه، و برونو رزنده کاپیتان این تیم نیز به هزار دلار جریمه نقدی محکوم شده‌اند.

فدراسیون والیبال برزیل پس از انتشار گزارش اداره بازرسی این کشور مبنی بر مراودات مالی مشکوک در مدت ریاست آری گراسا رئیس سابق این فدراسیون به دادگاه عالی این کشور شکایت کرده است. در همین خصوص فدراسیون والیبال برزیل، در راستای اعلام همبستگی با بازیکنان و سرمربی این تیم و نیز احترام به هواداران برزیلی از میزبانی دور نهایی لیگ جهانی که قرار است در جولای 2015 برگزار شود انصراف خود را اعلام می‌دارد."

همچنین حامی مالی اصلی فدراسیون والیبال برزیل از سال 1991 تاکنون(بانک برزیل) روز پنجشنبه در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد:

"این بانک تا اطلاع ثانوی و تا تعیین تکلیف نهایی و موارد مشکوک اعلام شده توسط اداره بازرسی این کشور، هیچ گونه مبلغی به فدراسیون این کشور نخواهد کرد."

مراودات مشکوک طبق اعلام اداره بازرسی برزیل بین سال‌های 2010 تا 2013 معادل 11 میلیون 300 هزار دلار بوده است. طبق گزارش ممیزان مربوطه وجود این موارد را در زمان ریاست آری گراسا تائید کرده‌اند و دکتر گراسا در سال 2013 پس از قبول ریاست فدراسیون جهانی والیبال از سمت خود در ریاست فدراسیون والیبال برزیل استعفا داد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس