در شرایطی که شاهد تولید یک برنامه جدید از رسانه ملی هستیم، حامیان رسانه‌ای عادل فردوسی پور برآشفته شده و به جوسازی می‌پردازند.

گروه ورزشی مشرق، چندی است برنامه ای به نام "به اضافه فوتبال" از شبکه سه سیما روی آنتن می رود. پخش این برنامه از دو هفته قبل آغاز شد و هر سه شنبه مخاطبان قابل توجهی را به خود جلب کرده است. در واقع، اتفاقی خوب از سوی شبکه سه سیما که استقبال خوبی را نیز به همراه داشته و توانسته در همین ابتدای راه، از آینده امیدوارکننده ای حکایت کند.

در این بین، برخی واکنش ها از سوی اشخاصی که به عنوان حامیان رسانه ای عادل فردوسی پور شناخته می شوند، موجب تعجب بسیاری شده است. اینکه تولید یک برنامه در موضوع فوتبال خارجی چرا باعث می شود تا این گروه برآشفته شوند، در کنار اینکه دلالت بر درستی این اقدام دارد، می تواند نشانه ای قابل تامل برای مدیران رسانه ملی باشد. باید توجه داشت که این روزها برنامه "فوتبال 120" به تهیه کنندگی عادل فردوسی پور از شبکه ورزش سیما روی آنتن می رود.

چرا حامیان رسانه‌ای فردوسی پور برآشفته شدند؟

مقایسه ای فاقد مبنا و سفسطه محور
این گروه که در رسانه های نوشتاری خود در روزهای اخیر سر و صدای زیادی راه انداخته اند، به مقایسه این دو برنامه و حتی موازی کاری در آنها پرداخته اند. همین نشان می دهد که نویسندگان این مطالب فاقد اطلاعات پایه بوده و قصدی غیر از نقد مشفقانه دارند. در حقیقت، آنها مصداقی این مثل هستند که از قیاست خنده آمد خلق را!

اگر چنین نبود، برنامه سازی در شبکه ورزش سیما با برنامه سازی در شبکه سه سیما مقایسه نمی شد. اولی مخاطبی به مراتب محدودتر دارد و دومی پربیننده ترین شبکه سیما. همین نیز موجب می شود تا برنامه هایی با موضوع مشترک در این دو شبکه تولید شود؛ اما میان این دو تفاوت گسترده ای است. البته، همین نیز موجب رقابت می شود که در پایان کیفیت برنامه سازی را در رسانه ملی ارتقا می دهد. چرا امروز باید از ایجاد انحصار در رسانه ملی حمایت شود؟ مگر قرار بر چه شده که این گروه این چنین شوریده شده و قلم واهمه و ترس بر دست گرفته اند؟

چرا حامیان رسانه‌ای فردوسی پور برآشفته شدند؟

عدم توجه به این موضوع، موجب می شود تا تحلیلی غیر واقع بینانه و غیر منصفانه از سوی این گروه ارائه شود. همین نیز ریشه در برآشفتگی اشخاصی دارد که تصور می کنند تمام برنامه سازی فوتبال در رسانه ملی باید محدود به شخصی به نام عادل فردوسی پور شود. موضوعی که دیگر مطالبه مردم نیست چرا که او هم از استانداردهای خود فاصله گرفته است.

فردوسی پور و انحصاری که شکسته شد

هنوز از یادها نرفته که وقتی عادل فردوسی پور به عنوان تهیه کننده ویژه برنامه جام جهانی برزیل معرفی شد، چه تبلیغات گسترده ای در این باره صورت گرفت؛ اما چنان برنامه ضعیفی روی آنتن رفت که مسئولان رسانه ملی نیز متوجه شدند. وی و همراهانش آنقدر ضعیف عمل کردند که حتی در سطح برنامه های درجه سه صداوسیما نیز نبودند. البته، با توجه به روند نزولی که فردوسی پور در سال های اخیر داشته، این اتفاق طبیعی به نظر می رسد. این روزها، وی با فردوسی پور گذشته فاصله فراوانی دارد که نمود آن در برنامه نود نیز مشهود است.

امروز نیز این گروه، از شکسته شدن انحصاری که در حال شکل گیری برای فردوسی پور بود، برآشفته و هراسان هستند. اتفاقی که در برنامه نود روی داد و کار را به جایی رسانده که این برنامه به تولیدی منفعل و فاقد محتوا تبدیل شده است. نود که در این سراشیبی قرار دارد، حاصل انحصاری است که هر گاه قصد به شکستنش شد، همین تیم رسانه ای به آن یورش بردند. در حقیقت، برنامه عادل این روزها مانند سابق مشتری ندارد و عدم استقبال از آن را می توان در برنامه جدید نیز دید. و این نقطه نگرانی برای آنانی است که می دانند عادل با دستان خودش و محیط غیر واقعی که برای خود ترسیم کرده، در حال پایان است.

چرا حامیان رسانه‌ای فردوسی پور برآشفته شدند؟

اکنون شبکه سه سیما اقدام درستی را انجام داده که سیاستی رو به جلو محسوب می شود؛ اما به مذاق آنهایی که پندار واهی دارند که عادل و دوستانش باید تنها راه تولید برنامه فوتبالی (چه داخلی و چه خارجی) باشند، خوش نیامده است. در غیر اینصورت، چرا آنها باید اینگونه تبلیغ کنند و سفسطه!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    فواره چو بالا رود سرنگون شود!!!!
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    آفرین. خوب بود
  • بهمن ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    نود که خیلی وقته افت کرده. اون برنامه شبکه ورزش رو که اصلا ندیدم
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    متاسفانه این برنامه (90) کاملا خلاف عرف و شرع داره حرکت میکنه!! دو نفر رو میندازه به جون هم ، هر حرفی رو تو روی هم یا پشت سر هم میگن و این برنامه فقط از اون بهره برداری میکنه برای مقاصد خودش! با این که فردوسی پور رو دوستش دارم ، اما از این روند به شدت بدم اومده و مدت هاست که برنامه ای به نام نود رو نمی بینم!
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    از این مغرضانه تر بلد نبودین بنویسین؟حداقل یک جوری صحبت کنین که مخاطب خیلی سریع غرض ورزیتون رو نفهمه.حالا چه منفعتی در کوبیدن فردوسی پور دارید دیگه خدا میدونه
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    برنامه نود قرار بود باعث افزایش کیفیت فوتبال ایران شود اما باعث نابودی فوتبال ایران داره میشه پس مشخصه که این برنامه کارائی نداشته در ضمن الان بیشتر به یه برنامه طنز و سرگرمی شبیه شده تا برنامه نقد فوتبال
  • ساناز ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    فوتبال ایران باعث خجالت شده . . . فساد از سر و کولش می بارد . . .
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    کسی که قرار بود با مافیا مقابله کنه خودش مافیا تشکیل داده
  • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    فقط غرض ورزی بود
  • عاشق فوتبال ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    آقای بهمن اگه واقعا برنامه "فوتبال 120" شبکه ورزش رو که یک برنامه تخصصی فوتبال اروپا و خارجیه را ندیدی مشخصه که علاقه مند فوتبال نیستی و جایی رو برای حمله به دو برنامه محبوب فردوسی پور پیدا کردی. برنامه به اضافه فوتبال اصلا و قطعا مورد انتقاد فردوسی پور نیست و اینکه برخی در نقد این برنامه که قطعا در ابتدی راه است و ایراد هم دارد، بخواهند از برنامه 90 فردوسی پور و فوتبال 120 حمایت کنند چه ربطی به فردوسی پور داره. نویسنده مطلب بالا قطعا مغرضانه علیه فردوسی نوشته و هدفی جز کوبیدن این گزارشگر مطلع و درجه یک ایران نداشته. به امید روزی که منصفانه قلم بزنیم نه مغرضانه...
  • محسن ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    این چه داستان جدیده که را هانداختی واقعا مشرق متاسفم اگر برنامه نود افت کرده طبیعی هست ودلیلش هم اینه که دیگه بحث های چالشی نمیزاره ولی هنوز هم گل سر سبد برنامه های ورزشی سیماست اطمینان داشته باشید
  • ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    مشرق مطمئنی که نقدت منصفانه است نه مغرضانه !!!!!!!!!!!!!!! مثلا یک بار دیگر خودت این جمله ات را دوباره بخوان !!! "هنوز از یادها نرفته که وقتی عادل فردوسی پور به عنوان تهیه کننده ویژه برنامه جام جهانی برزیل معرفی شد، چه تبلیغات گسترده ای در این باره صورت گرفت؛ اما چنان برنامه ضعیفی روی آنتن رفت که مسئولان رسانه ملی نیز متوجه شدند. وی و همراهانش آنقدر ضعیف عمل کردند که حتی در سطح برنامه های درجه سه صداوسیما نیز نبودند."
  • مهدی ص ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    چندسال پای ثابت برنامه نود بودم اما با بیراهه رفتن این برنامه و تشکیل مافیا 3ساله که حتی یک دقیقه هم این برنامرو ندیم -تحلیل درستی بود
  • عمار ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    چرا کسی از بی فایده بودن فوتبال صحبت نمی کنه؟ چرا هزینه های کلانی که بابت این ورزش انگلیسی صرف می شه و مردم رو اغفال می کنه اصلا مطرح نیست؟ چرا کسی به فکر بیت المال و عمر مردم و فکر مردم نیست؟
  • ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    سلام مشرق جان خداييش مطلبتون عالي بود ولي كاش فراموش نميكرديد همونجوري كه با دليل و منطق نود رو نقد ميكنيد به سلامت مالي عادل هم اشاره ميكرديد كه واقعا جايه تقدير داره اما اين برنامه جديد جداً با اينكه تازه شروع شده فوق العاده است البته اين دليلي بر بد بودن نود نيست.
  • ابوالفضل ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    برنامه نود رو قدیما خیلی دوست داشتم ولی الان واقعا بد و سطح پائین شده و با ایجاد حاشیه و دعوا بین این و آن و تهمت زدن و گفتن حرف ها و تیکه های سیاسی بیننده میخواد جذب کنه مثل سیاه نمائی درمورد آمار سرطان و تاثیر پارازیت روی این موضوع
  • ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    جانا سخن از دل ما گفتی .......! کاش زودتر به این نتیجه می رسیدید ....به قول مرحوم شهریار : آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا ....؟
  • امین کوکبی ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    خیلی دوس دارم بدونم کی این متنو نوشته ؟ وقتی میگید برنامه 2014 ضعیفه معیارتون چیه؟ جزء اینه که همیشه عادل تو برنامه سازی ورزشی تو صدا و سیما پیشرو بوده سعی کرده با الگو قرار دادن برنامه های ورزشی کشورهای دیگه سطح برنامه سازی تو ورزش ایرانو بالا ببره و از همه مهم تر از همه برنامه ها رو از حالت یکنواختی خارج کنه؟
  • ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    مایلی کهن اسم خوبی روی عادل فردوسی پور گذاشت نود کیروشی پور . عادل را هم مافیا بازی داده چرا باید رسایی فردوسی پور را به مجلس خواسته حمایت از بازیکنان د و رگه و کیروش و وینگادا و کرانچار و مربیان بی کیفت عادل به بازی گرفته شده
  • رضا ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    نویسنده این متن قطعا از استانداردهای برنامه تلویزیونی ورزشی نا آگاه است وگر نه ویژه برنامه جام جهانی 2014 را که حاوی اطلاعات ناب و تازه و البته با روشی بکر پخش شد را ضعیف نمی خواند. البته کاش برای نارضایتی مدیران رسانه ملی از این ویژه برنامه هم سندی یا نقل قولی می آورد.... به هر حال فردوسی پور نمونه یک مجری و انسان موفقه و هیچ حرفی از فساد مالی یا رسانه ای وی زده نمیشه چرا که سالم بوده و سالم می ماند تا به موفقیتش ادامه دهد...
  • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    مشرق راستگو چرا نداره منافع و منافع در خطر است روزنامه ها ی کیروش ورزشی ها حامیان کیروشی پور هستند
  • ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    حسودا طاقت دیدن این همه پیامک ندارید چرا دروغ میگید
  • حامد ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    درود بر 90 باد سلام بر 120 ! مرگ بر سرور مشرق نیوز مرگ بر قالب سایت مشرق مرگ بر هرکسی که روزانه سربزنه به اینجا به ماها شماها تمام کل دنیا آخری کوبنده تر ... مرگ بر سانسوری بی انصاف !
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    انحصار هم در اقتصاد و هم در ورزش کاملا بی منطق و خسارت بار است
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    بفرما یکی از انهایی که گفتید آمده اینجا!
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    گل گفتی
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    مرگ بر روانی مثل تو
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    تو از کجا میدانی سالم بوده و سالم می ماند؟
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    نمیدانم چطور بعضیا بهشون بر نمی خورد کورکورانه دنبال یک نفر راه بیفتند و وکالت وی را عهده دار بشوند؟ واقعا از حرفهای بی پایه خسته نشدی؟ چرا تحمل نظر مخالف را نداری؟
  • Iman ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    نقد بدون استدلال رو همه بلدن! خجالت بکشین.
  • عماد ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    من به درستی و نادرستی این متن کاری ندارم اما فردوسی پور بوسیله مخاطبانش بزرگ و دیده شد و حالا هم بوسیله همان مخاطبان دیده نمی شود و راه سقوط را در پیش گرفته .این که دیگه ناراحتی نداره . خود عادل که همیشه ادعا داشت که هرچی مردم بگن درسته. بالاخره یه عمری شما از نظر مردم سود کردی حالا بذار یه برنامه دیگه این کار رو انجام بده
  • ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    برنامه نود فردوسی پور بی محتوا شده و کیفیت گذشته خود را از دست داده ایران گردی و سال روز تولد نویسنده و کارگردان و آوردن هنرپیشه و خواننده به چه درد فوتبال می خورد فقط حاشیه و حاشیه احسنت به مشرق که حقیقت را بیان کرده تاسف برای کیروشی پور.حسن دیگر نود مردم دوشنبه شبها ماهواره نگاه نمی کنند
  • محمد ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    خجالت بکشید فردوسی پور عامل اصلی ایجاد تمام برنامه های ورزشی فوتبالی غیر از 90 بوده جالبه تیم شبکه ورزش هم تماما از کمک های فنی فردوسی پور و 90 استفاده کردن دروغ می کید در حد لالیگا
  • اصلاح طلب ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    اینکه فردوسی پور دربرنامه هاش موضوعات سیاسی داغ مثل سقوط آنتونوف140 به قول شما یا همان ایران140 معروف یا اسکار اصفر فرهادی یا موضوعاتی نظیر ر شد وحشتناک سرطان در ایران و ...رو برای مردم نشون میده انحصار شکنی واقعی هست که به سود شما بازنده های انتخابات نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس