کد خبر 371183
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد صادرات این کشور به ایران در ۱۰ ماه نخست ۲۰۱۴ با افت ۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۴۷.۵ میلیون دلار رسید.

 به گزارش مشرق، وزارت بازرگانی آمریکا در جدیدترین گزارش خود کل مبادلات تجاری ایران و آمریکا در 10 ماه نخست 2014 را 147.5 میلیون دلار اعلام کرد.

مبادلات تجاری دو کشور در این مدت با کاهش 41 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 2013 مواجه شده است. مبادلات دو کشور در 10 ماه نخست سال گذشته میلادی 249.6 میلیون دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش، صادرات آمریکا به ایران در ماههای ژانویه تا اکتبر 2014 نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد کاهش داشته و به 147.5 میلیون دلار رسیده است. صادرات آمریکا به ایران در 10 ماه نخست 2013 بالغ بر 247.4 میلیون دلار اعلام شده بود.

واردات آمریکا از ایران در 10 ماه نخست 2014 صفر بوده است. آمریکا در مدت مشابه سال قبل 2.2 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

وزارت بازرگانی آمریکا صادرات این کشور به ایران در اکتبر 2014 را 15.5 میلیون دلار اعلام کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افت 27 درصدی داشته است. آمریکا در اکتبر 2013 بالغ بر 15.7 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محسن از اصفهان ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    خیلی جالبه اونها کشور ما را تحریم می کنند و خیلی از کالاهایی که برای نجات جان انسانها اساسی است را به مان نمی دهند و مانع فروش نفت و دیگر محصولات ایران حتی فرش می شوند و لی ما به راحتی از آنها کالا وارد می کنیم. مطمءناً در بین این کالاهای وارداتی محصولات اساسی مانند قطعات یدکی هواپیما یا داروهای مخصوص بیمارن صعب العلاج وجود ندارد. ای در صورت وجود مقدار آن بسیار ناچیز خواهد بود.
  • دنیا از شیراز ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    اگر کاهش واردات همینگونه بیش رود معتوم نیست چه اتفاقی برای ایران خواهد افتاد هرچند کالا های وارداتی به اندازه ی نان خوردن ضروری نیست اما به هر حال برای ملت مهم است بنظر شما اخر این همه واردات که درحال کاهش هست چه خواهد شد ما و ملت ما ایران سرانجامش چه خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس