کد خبر 371155
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰

انگلیس و آلمان از قصد خود برای اعزام صدها نظامی این کشورها به عراق به بهانه آموزش نیروهای امنیتی عراقی و کُردها، خبر دادند.

به گزارش مشرق، «مایکل فالون» وزیر دفاع انگلیس، دیروز در سخنانی اعلام کرد این کشور صدها سرباز جهت آموزش نیروهای عراقی و کُردی اعزام می‌کند.

فالون در گفت‌وگو با روزنامه «دیلی تلگراف» گفت: «تاکنون تعداد دقیق انگلیسی‌هایی که به عراق اعزام خواهند شد، مشخص نشده است ولی یکی از 4 گروه‌ها به نیروهای کُرد (در شمال عراق) آموزش خواهند داد و 3 گروه دیگر نیز به پایگاه‌های نزدیک بغداد اعزام خواهند شد.»

دیلی تلگراف به نقل از فالون نوشت مواجهه با خطر مواد منفجره دست‌ساز که در خودروهای بمب‌گذاری شده استفاده می‌شود، یکی از مهم‌ترین مواردی است که به ارتش عراق آموزش داده خواهد شد؛ چرا که ارتش عراق تاکنون این مورد را آموزش ندیده است.

آلمان نیز پیشتر اعلام کرد حدود 100 سرباز آلمانی به زودی عازم شمال عراق جهت مشارکت در ماموریت بین‌المللی برای آموزش نیروهای عراقی در جنگ با گروه تروریستی داعش، خواهند شد.

سخنگویان وزارتخانه‌های دفاع و امور خارجه آلمان در کنفرانسی خبری اعلام کردند، دولت آلمان یک توافقنامه سیاسی برای اعزام «نزدیک به 100 سرباز» به عراق در چارچوب «عملیات هماهنگ با کشورهای دیگر مانند ایتالیا، هلند و برخی از کشورهای اسکاندیناوی» امضا کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • skandary ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    این آموزش خنثی سازی اگر واقعا هدفشان باشد خوب است چون این نامردهای داعش بیشترین ضربه را از بمبگذاری وحملات انتحاری کنترل از راه دور انجام میدهند .خوب است ارتش سوریه هم این نوع آموزشها را بیشتر نماید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس