کد خبر 370968
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹

یک مفتی وهابی عربستانی به جنجالهای بوجود آمده درنتیجه اظهارات اخیرش درباره رانندگی زنان، پاسخ داد.

به گزارش مشرق، "عبدالعزیز الفوزان" در یک گفتگوی تلویزیونی، به جنجال به وجود آمده پس از انتشار اظهارات اخیرش پاسخ داد و گفت: کسانی که صفحاتی درباره این موضوع در اینترنت ایجاد کرده اند، دروغگویانی بیش نیستند و من آنها را سرزنش نمی کنم. بلکه از افرادی تعجب می کنم که در صفحاتی پیام می گذارند که اظهارات مرا به صورت گزینشی منتشر می نمایند.
وی ادعا کرد که زنان در عربستان مانند شاهزادگانی هستند که رانندگانی در اختیار دارند و این امر از باب توجه خانواده شان به آنها است.

الفوزان تأکید کرد: من هرگز، خلوت زن با راننده نامحرم در داخل خودرو را جایز ندانسته ام. بلکه بر این باورم که ممکن است راننده مظهر شر و مصیبت باشد. اما خلوت خلاف شرع نیز صورت نگیرد.
این مفتی وهابی افزود: من موضعی دارم که در یوتیوب نیز آن را منتشر کرده ام. اما بار دیگر بر آن تأکید می کنم  که رانندگی زنان جایز است و حرام اعلام کردن آن به خاطر وجود مفسده هایی است که ممکن است زن با آن مواجه باشد و در صورتی که از بابت وقوع نیافتن این مفسده ها اطمینان داشته باشیم، اصل بر جواز رانندگی زن است. از شیخ محمد العثیمین درباره رانندگی زنان در امریکا سؤال کردم. وی پرسید: آیا در این کشور قوانینی مبنی بر حمایت از زنان در صورت رانندگی آنها وجود دارد یا نه. زمانی که به وی پاسخ دادم که چنین قوانینی وجود دارد، وی تأکید کرد که اصل بر جایز بودن رانندگی زنان است.

وی در پاسخ به تناقض در فتوای وی مبنی بر جایز دانستن رانندگی زنان در غرب و حرام دانستن آن عربستان، گفت: دلیل این امر وجود قوانینی برای حمایت از زنان در کشورهای غربی و عدم وجود چنین قوانین قاطعی در عربستان برای مقابله با متعرضان به زنان است!

این مفتی وهابی، در پایان تأکید کرد: در صورت وضع چنین قوانین در عربستان، اصل بر جایز بودن رانندگی زنان است. اما من شخصا این امر را نمی پسندم.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس